"פְרֹשׂ עָלֶיהָ סֻכַּת שְׁלוֹמֶךָ": ריבלין חבש כיפה ונשא תפילה בהשבעת הכנסת

נשיא המדינה פתח את הישיבה: "הכורח להתפשר, לעשות פשרות כואבות ועמוקות, הוא רצון העם עצמו - בקשה אחת לי אליכם: תנו לעם הזה ממשלה". אדלשטיין לנתניהו וגנץ: "המליאה ריקה, אבל איתנו נמצאים מיליוני אזרחים שמשוועים לממשלת חירום"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מליאת הכנסת מקיימת בשעה זו את ישיבתה הראשונה של הכנסת ה-23, במסגרתה יצהירו אמונים חברי הכנסת שנבחרו בבחירות שהתקיימו לפני שבועיים. בשל התפרצות נגיף הקורונה והנחיות משרד הבריאות האוסרות על התקהלות של למעלה מעשרה אנשים, מתקיימת ההשבעה במתכונת ייחודית במסגרתה יושבעו הח"כים בארבעים סבבים כשבכל סבב יצהירו אמונים שלושה חברי כנסת.

הסבב הראשון יכלול מלבד יו"ר את הכנסת אדלשטיין, את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת ח"כ בנימין גנץ. אירוע ההשבעה נערך לראשונה ללא קהל ביציעים לאחר שבוטלו הזמנותיהם של משפחות חברי הכנסת, סגל א׳, הסגל הדיפלומטי והקהל הרחב, למעט נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות המהווה סמל שלטון.

נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין פתח את ישיבתה הראשונה של הכנסת ה-23 בשלוש נקישות פטיש, לאחר שהתקבל בשלוש תרועות כבוד על ידי חוליית חצוצרנים מתזמורת המשטרה. לאחר מיכן ריבלין נשא דברים ואמר: "אזרחי ישראל מותשים ממערכות בחירות שמחייבות אותנו לחדד את ההבדלים בינינו. אנחנו מחכים ליומיום, לשגרה, שבהם נשוב לעסוק במכנה המשותף, בשותפות הגורל של כולנו שבאה לידי ביטוי בצורה ברורה כל כך גם במשבר הנוכחי. העם בישראל תמיד ידע להתווכח אבל הוא עייף ומודאג עכשיו. אנחנו זקוקים למנוחה, אנחנו זקוקים לריפוי".

"יקיריי חברי הכנסת, אתם נבחרי העם. הפוליטיקה רחוקה מלהיות מושלמת. אבל פוליטיקה נועדה להיות אומנות האפשר. והרבה פעמים תפקידה של הפוליטיקה הוא לשמש כאומנות הפשרה. כן, הכורח והפשרה. בבסיסה של הדמוקרטיה עומדת ההבנה שמה שמייצר הרבה פעמים את הכורח להתפשר, לעשות פשרות כואבות ועמוקות, הוא רצון העם עצמו. עם שחלוק בדעותיו בצורה עמוקה ונוקבת, ועדיין חייב למצוא דרך לכלכל את מעשיו ופעולותיו המשותפות. חכמת הכורח היא חכמה שלפעמים צריך להשתמש בה. הכי נוח לדחות את נוסחת הפשרה אם יש אלטרנטיבה. אבל לפעמים חבריי וחברותיי פשוט אין".

"המשבר הפוליטי הנוכחי הוא אמיתי מאוד, הוא עמוק מאוד, והוא חוצה אותנו לשניים. ועדיין אין ברירה אחרת כי אין לנו עם אחר, כי אין לנו מדינה אחרת. בדמוקרטיה, את השלטון אולי אפשר להחליף, את העם אי אפשר להחליף. לא את חלקו, לא את מחציתו האחת, ולא את האחרת. נועדנו כולנו לחיות כאן כל שבטי ישראל. לכן מכובדי, רק בקשה אחת לי אליכם: תנו לעם הזה ממשלה".

בתום נאומו חבש הנשיא כיפה ונשא תפילה: "אָבִינוּ שֶׁבַּשָּׁמַיִם, צוּר יִשְׂרָאֵל וְגוֹאֲלוֹ, בָּרֵךְ אֶת מְדִינַת יִשְׂרָאֵל, רֵאשִׁית צְמִיחַת גְּאֻלָּתֵנוּ. הָגֵן עָלֶיהָ בְּאֶבְרַת חַסְדֶּךָ, וּפְרֹשׂ עָלֶיהָ סֻכַּת שְׁלוֹמֶךָ, וּשְׁלַח אוֹרְךָ וַאֲמִתְּךָ לְרָאשֶׁיהָ, שָׂרֶיהָ וְיוֹעֲצֶיהָ, וְתַקְּנֵם בְּעֵצָה טוֹבָה מִלְּפָנֶיךָ. חַזֵּק אֶת יְדֵי מְגִנֵּי אֶרֶץ קדְשֵׁנוּ, וְהַנְחִילֵם אֱלֹהֵינוּ יְשׁוּעָה וַעֲטֶרֶת נִצָּחוֹן תְּעַטְּרֵם, וְנָתַתָּ שָׁלוֹם בָּאָרֶץ, וְשִׂמְחַת עוֹלָם לְיוֹשְׁבֶיהָ".

יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין התייחס היום (שני) בנאומו במליאה בפתיחת הכנסת ה-23 לצורך הקריטי בהקמת ממשלת חירום לאומי. "אתם רואים לפניכם מליאה ריקה", אמר לראש הממשלה בנימין נתניהו וליו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ, "אבל היא לא ריקה. היא מלאה. נמצאים כאן עכשיו כל אזרחי ישראל, מיליונים מהם. ומעיניהם ניבטת ציפיה אחת: להתעלות. הם מצפים מאיתנו להקים עכשיו ממשלת חירום לאומית".

"ממשלת חירום שהעם יוכל להקשיב לה, שהעם יוכל לסמוך עליה. ממשלה שתטפל בבעיות החמורות של משבר הקורונה – אבל לא רק בהן. ממשלת חירום שתתחיל למלא את הבור העצום שנפער בשנה שלמה של חוסר אחריות פוליטי, בור שחפרו יחד נבחרי ציבור מכל הקשת הפוליטית".

לדברי יו"ר הכנסת, "אתם יודעים היטב שלא חיכיתי בסבלנות לָקורונה. קראתי שוב ושוב להקים ממשלת אחדות. בטקס ההשבעה הקודם הצעתי את לשכתי, שנמצאת כמה מטרים מכאן, כדי להגיע להסכמות להקמת ממשלה רחבה. הלשכה הזאת עדיין פתוחה. אפשר להתחיל לתקן את הבור הפוליטי עוד היום, ממש עכשיו, ולהתייצב יחד מול האתגרים העצומים שבפנינו ומול אלו שעוד יבואו. זה לא הזמן למלא את הפרוטוקולים בנאומים ארוכים. זה הזמן למעשים. עם ישראל מסתכל עלינו ומצפה מאיתנו. בואו נעמוד בציפיות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

רובי תודה אלוקים מפסוט מאד שעשית לו טובה ושמת כיפה וואו! בני עמי בחרו ב

ברך את שריה, יאיר לפיד וליברמן, ויועציה, טיבי ויזבק, אלעק עדיף שלא

רשע מה לך ספר חוקי!!
שם כיפה כדי לברך שריה ויועצה החוטאים והפושעים ואת ראשיה האתאיסטים ביבי גנץ ושאר שיקוצים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture