"אם לא יהיו הסכמות אביא להכרעה במליאה": מאבק בכנסת בין כחול לבן לליכוד

הפגישה אצל יו"ר הכנסת על הקמת הוועדות הפרלמנטריות נגמרה ללא הסכמות בשל דרישת הליכוד לייצוג שוויוני בוועדה המסדרת. אדלשטיין: "צריך להקים את ועדות הכנסת באופן מיידי לפיקוח מלא". כחול לבן דורשת לקיים מחר הצבעה על הנושא במליאה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין נפגש בלשכתו היום עם ראשי הסיעות במטרה להקים ועדות כנסת, ובראשן הוועדה המסדרת. נוכח נגיף הקורונה, ההתייעצות נעשית בשני סבבים: בתחיל פגישה עם נציגי סיעות הליכוד, כחול לבן, הרשימה המשותפת וש"ס ולאחר מכן התקיימה פגישה עם נציגי סיעות יהדות התורה, העבודה-מרצ, ישראל ביתנו, ימינה וח"כ אורלי לוי אבקסיס.

הישיבה הסתיימה בפיצוץ בין הצדדים לאחר שהליכוד דרש ייצוג שוויוני לאור איסור ההתקהלות ליותר מ-10 בני אדם בחדר אחד. בכחול לבן סירבו לדרישת הליכוד בשל הרוב שהתגבש נגד נתניהו והציעו לקיים את הישיבות בכל זאת באודיטוריום מרווח שיאפשר מרחק גדול יותר בין חברי הוועדות.

כמו כן, הציעו בכחול לבן לקיים ישיבה של 10 משתתפים יגיעו פיזית לחדר – והיתר יצטרפו בשיחת וידאו כפי שבוצע השבוע במסגרת ישיבת הממשלה. למרות הוויכוחים וההצעות שעלו, לא גובשו שום הסכמות והישיבה התפזרה ללא סיכומים. בכחול לבן פנו ליו"ר הכנסת והודיעו לו שאם לא יאפשר הקמת ועדות הכנסת הם יקיימו מחר הצבעה בנושא במליאה, שם יש להם רוב.

ח"כ מיקי זוהר אמר בתום הישיבה כי, "כחול לבן מנסים שוב לשבור את כללי הכנסת. הם מתנהלים באופן ברוטלי ומנותק מציאות בתוך מסע השנאה שלהם לרה״מ שעוסק מבוקר עד ערב בבריאותם של כל אזרחי ישראל. הצענו להקים ועדות במתכונת של עד 10 אנשים והם מסרבים. הם שיקרו על הישיבה עם המשותפת ועכשיו הם משקרים שאנחנו רוצים לסגור את הכנסת".

עוד הוסיף זוהר כי, "משרד הבריאות הנחה על איסור התקהלות מעל 10 אנשים ועכשיו סגר. גני ילדים ובתי הספר שוממים, בנקים ומוסדות ציבוריים מקפידים על ההנחיות למען בריאות הציבור ולתפיסת כחול לבן וחבריהם הכנסת חייבת להיות מוחרגת כדי שיוכלו לממש את השנאה שלהם לרה״מ. לא נאפשר הקמה של וועדות עם יותר מ 10 חברים".

ח"כ עפר שלח מכחול לבן אמר כי "הליכוד במצוות ביבי רוצה לסגור את הכנסת. לא תהיה ועדת כספים שתעביר סיוע קריטי למי שאיבד את הכנסתו, לא תהיה ועדת קורונה שתפתור את אין ספור הבעיות שיוצר המשבר. העיקר שלא יהיה רוב נגד ביבי ולא יהיה יו״ר קבוע. חרפה". במקביל, סיעת כחול לבן שלחה בקשה דחופה לאדלשטיין, בדרישה לקיים מחר הצבעה במליאה על הקמת ועדה מסדרת, על מנת שזו תקים באופן מיידי ועדת כספים, ועדת חוץ וביטחון וכן ועדת בריאות לענייני הקורונה.

ח"כ עודד פורר מישראל ביתנו אמר כי "יצאתי כעת מדיון אצל יו"ר הכנסת. מסתבר שבליכוד שכחו מהו תפקידה של הרשות המחוקקת ומסרבים לאפשר לה לפעול. מעולם לא קרה שלא איפשרו לועדה המסדרת להתכנס כדי למלא את תפקידה ולהפעיל פיקוח פרלמנטרי על הממשלה. מישהו מפחד מפיקוח ובקרה אצל ראש הממשלה וכנראה הוא יודע למה".

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הביע תמיכה בהקמת הוועדה ואמר בדיון במליאת הכנסת היום כי" כל היום עסקתי בזה עם כל ראשי הסיעות. תמיד הוועדה המסדרת שקודמת לוועדת הכנסת קמה בהסכמה, והיא צריכה לשקף את הכוחות היחסיים של סיעות שונות, כרגע עדיין אין הסכמה".

"כולי תקווה שאנחנו נגיע להסכמות ואני אומר גם חד משמעית כמו שאמרתי בחדרי, אם לא יהיו הסכמות, עם כל הקושי ועם כל זה שזה עוד לא קרה בתולדות הכנסת, אני אביא את הנושא להכרעת המליאה. אנחנו לא נישאר בלי ועדה מסדרת כי בלעדיה אי אפשר להקים לא את ועדת הכספים ולא את ועדת החוץ והביטחון הזמנית".

"אנחנו נעבוד ונעשה את הפיקוח הפרלמנטרי, אני מציע לכל החברים טיפה לוותר על האגו וטיפה לוותר על התוכניות הגדולות שלהם. יש לנו פה מצב משברי, דברים חיוניים לטפל בהם ואני חושב שעם קצת רצון טוב וקצת הסכמות וקצת הבנות שלא את כל מבוקשם הם יפתרו פה בשבועיים הקרובים, אפשר כבר מחר להודיע על הקמת ועדה מסדרת, ולהודיע על הקמת ועדות כספים בחוץ וביטחון, זה תלוי רק בהסכמה בין הסיעות השונות. אם לא תהיה הסכמה כפי שאמרתי הנושא יוכרע פעם ראשונה בתולדות הכנסת להכרעה במליאה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture