Noam Revkin Fenton/Flash90

יו"ר כחול לבן שוחח עם דרעי וליצמן; גנץ לסביבתו: "מתקרבים לחתימה"

יו"ר כחול לבן עדכן את ראשי המפלגות החרדיות בהתפתחויות: "נתניהו לא מתקדם במשא ומתן להרכבת ממשלה וחבל שנגיע לבחירות רביעיות בגלל ההתנהלות הזו". דיווח: גנץ אמר למקורביו כי יש פריצת דרך משמעותית לקראת חתימה על הסכם

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ שוחח ביום שישי עם ראשי הסיעות החרדיות, שר הפנים אריה דרעי ושר הבריאות יעקב ליצמן. גנץ עדכן את השניים על ההתפתחויות במגעים להרכבת ממשלת החירום, ועל המבוי הסתום במשא והמתן עם הליכוד. זאת, כשעד עכשיו סירבו ראשי בלוק הימין לשוחח עם גנץ בנושא הרכבת הממשלה. בשיחות אמר גנץ לדרעי ולליצמן כי נתניהו נוקט בסחבת בשיחות הקואליציונית.

גנץ אמר להם כי הוא התפשר בנושאים רבים במהלך המשא ומתן, אך אינו יכול להיות שותף לפגיעה בשלטון החוק ובבית המשפט. "נתניהו לא מתקדם במשא ומתן להרכבת ממשלה וחבל שנגיע לבחירות רביעיות בגלל ההתנהלות הזו", אמר גנץ לליצמן. ב'ווינט' צוין כי השיחה עם דרעי נחשבת אף ליותר משמעותית, על רקע ההתחייבות שנתן דרעי לגנץ כי יהיה ערב לכך שנתניהו יקיים את הרוטציה איתו על ראשות הממשלה.

ב'חדשות 12' דווח כי גנץ בשיחות עם סביבתו הקרובה כי הושגה התקדמות משמעותית לקראת הקמת ממשלת אחדות עם הליכוד, וכי מדובר בפריצת דרך לקראת חתימה. עוד הוסיף גנץ כי מבחינתו אין מניעה שהחתימה על ההסכם הקואליציוני תקרה כבר ביממה הקרובה. ב'מעריב' דווח כי גורמים בכחול לבן מסרו כי הפערים בין הצדדים קטנים.

ב'כאן חדשות' דווח כי המשא ומתן בין הליכוד לכחול לבן על הקמת ממשלה התחדש במוצאי שבת, בשיחה טלפונית בין הצוותים. גורם בכחול לבן מסר כי המשא ומתן יתחדש בבוקר ומחר צפוי יום של הכרעות. מוקדם יותר אמר גורם בכחול לבן אמר: "מבחינתנו אפשר לסגור. נראה אם הליכוד יערום קשיים חדשים". גורמים המעורבים בשיחות אמרו כי ביום שישי הושגה התקדמות של ממש בנוגע ל"חוק הרוטציה", שהפך למכשול המרכזי במשא ומתן.

בתוך כך, מפלגת יש עתיד-תל"ם העבירה מסר לכחול לבן, לפיו על בני גנץ להצהיר שיפסיק את המגעים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בתמורה לתמיכה בחקיקה של כחול לבן. גורם ביש עתיד אומר כי בכל מקרה כמעט שאין סיכוי כי יתנגדו לחקיקה נגד נתניהו – אלא שאם גנץ ירצה לרתום אותם למהלכי חקיקה אחרים שהוא מתכנן כרגע, הם עשויים להתנגד בהיעדר התחייבות שיפסיק את המגעים.

ח"כ משה בוגי יעלון אמר כי "אם ב׳כחול לבן׳ מתכוונים להביא את הצעות החוק לגבי מועמדות לראשות ממשלה של נאשם עם כתבי אישום חמורים, רק כאיום על נתניהו, כדי לזחול לממשלתו – ׳יש עתיד – תל״ם׳ לא תשתף עם זה פעולה. נהיה שותפים לחקיקה מלאה, ובשלוש קריאות. עדיין לא מאוחר להפסיק את המו״מ המביש עם הנאשם, ולהצטרף אלינו".

ח"כ חילי טרופר מ'כחול לבן' אמר בראיון ל'חדשות 12' כי "ביום שני אנחנו נחדש את החקיקה – ושכל אחד יעשה את החישובים שלו". עוד הדגיש כי הוא עדיין מקווה שתוקם לבסוף ממשלת אחדות, וכי "לא נסגרה הדלת", כלשונו. אך הוא הוסיף ואמר כי "אם בסופו של דבר זה ייגמר בלי ממשלה – יש פה נכלוליות וחוסר אחריות", כשהוא מכוון את האש כלפי הליכוד.

"הגענו כבר לסיכומים", חשף טרופר. "אך בנימין נתניהו מסרב לחתום, בכל פעם הוא מוצא משהו אחר – כשרוב הדברים נוגעים לענייניו האישיים". לדבריו, "לא נסכים לממשלה שתפגע בשלטון החוק". עוד הוסיף כי "לא נאפשר פגיעה בבתי המשפט; פסקת התגברות היא קו אדום". לדבריו, "גם עכשיו – גנץ מונע את הקמה של ממשלת חסינות לנתניהו", הוסיף.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

גם אתם שמתם לב לסתירות בכותרת?

כן

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture