Avshalom Sassoni/Flash90

ליצמן: "הייתי במשרד הבריאות תשע שנים, עשיתי מה שאף שר לא עשה"

יו"ר יהדות התורה הסביר את החלטתו לעבור מהבריאות לשיכון: "אחרי תשע שנים בתפקיד חשבתי שצריך לנסות לעשות מהפכות לגבי זוגות צעירים - זה לא בגלל הלחץ". על הקורונה: "לא הרגשתי כלום, נודע לי במקרה כי אשתי לא הרגישה טוב"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר יהדות התורה שר הבריאות יעקב ליצמן התייחס הערב לראשונה למחלת הקורונה בה נדבק וממנה כבר החלים וסיפר כי כיצד נודע לו שהוא חולה בקורונה: "לא הרגשתי כלום, קצת חולשה אבל מעבר לכך לא היה לי חום, קיבלתי את הקורונה במקרה, כי אשתי לא הרגישה טוב. היא אמרה שיש לה חום ומשתעלת אז מיד הגעתי מהמשרד וביקשתי שיבדקו אותה ובאותה הזדמנות בדקו אותי וגילו לשנינו קורונה".

"אני לא בורח – לא עשיתי את זה בהתחלה כשהיה מצב קשה", התייחס ליצמן בראיון ל'חדשות 13' להחלטתו לעבור ממשרד הבריאות למשרד השיכון. לדבריו, "נכון שלא גמרנו את זה, ברור שהמצב משתנה לטובה. אחרי תשע שנים בתפקיד חשבתי שצריך לנסות לעשות מהפכות לגבי זוגות צעירים – זה לא בגלל הלחץ הציבורי".

"כל זמן שהקורונה הייתה בעיצומה לא חשבתי לעזוב – לא עוזבים ספינה שמיטלטלת", הסביר בראיון ל'חשות 12'. "כשאני רואה יום יום שהקורונה משתפרת, שפותחים חנויות ועושים כל מיני דברים, חשבתי: 'זה הזמן'". עוד הוסיף כי "אם הייתי פורש קודם, היו אומרים שהדיחו אותי. עכשיו כולם יסכימו שאני יכול לעזוב".

בראיון סיכם במעט את הקדנציה ואמר כי "ארבע שנים הייתי בקדנציה הראשונה. הייתה לי הפסקה שנה וחצי אחר כך עוד חמש שנים. תשע שנים במשרד זה הרבה מאוד זמן, עשיתי במשרד הזה מה שאף שר לא עשה, עשיתי טיפולי שיניים בחינם לילדים בגיל 18, טיפולי שיניים מגיל 75, MRI, סימון מזון באוכל, רפורמות רבות בסיעוד ובריאות הנפש. ראיתי בשנים האחרונות הרבה לחץ ברחוב שאני צריך ללכת למשרד השיכון כדי לעזור לזוגות צעירים, לפריפריה".

"הייתי שר הבריאות הכי ארוך במדינה", הוסיף ליצמן. "כמעט 10 שנים. בניתי בית חולים באשדוד, אני באמצע תכנון בניית בתי חולים בבאר ששבע ובקריית אתא, הכנסתי טיפולי שיניים לילדים, בריאות הנפש, המון רפורמות, בריאות הנפש". בנוגע לסוגיה המשפטית בעניינו אמר ליצמן: "אני בטוח שהיועץ המשפטי לממשלה יחליט נכון. מה שהיה לי להגיד עניתי, היו לי ויכוחים עם המשטרה. כל זה בפרקליטות, והיועמ"ש יחליט".

על יחסי העבודה עם ראש הממשלה ומנכ"ל משרד הבריאות מה שבר סימן טוב, והטענה כי הוא לא היה מעורב מספיק בקבלת ההחלטות אמר: "זה נכון שראש ממשלה הקשיב הרבה לבר סימן טוב, אני חושב שהוא מנכ"ל מצוין, הוא עובד טוב. מותר להיות בן אדם שיש לו עמדה. אני יכול להגיד כשהתחיל הקורונה כל השגרירים היו אצלי בחמ"ל בת"א, ואני נתתי הוראה לא לתת למטוסים להיכנס לארץ. לדעתי זו הייתה ההתחלה שייצבה את המצב, כך ששלטנו במי שנכנס".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ליצמן צודק!! בשם ילדי ישראל והוריהם תודה!!!
אני זוכרת ליפני יותר מעשור את חוסר האונים מול טיפולי שיניים לילדים כשהורים לא יכלו לטפל בשינים מפאת המחיר . כמורה- הייתי מעורבת במגבית שעשינו לתלמיד שהיה צריך טיפול והוריו לא יכלו לטפל!! הוא קבל משככי כאבים כל כמה שעות עד שנאסף הסכום הגבוהה שנדרש. אני מניחה שהיו עוד מקרים רבים כאלו. וכן שיפורים רבים שחולים רבים נעזרים בהם! ישר כח ! הלוואי
שתזכה לסיעתא דישמיא והצלחה במשרד השיכון.
אנו מיחלים לפתרונות.

"הייתי עושה במשרד הבריות, עכשיו אני רוצה לעשות בדירות" משקף שהפוליטיקאים (כולל ה"חרדים") אינם מומחים בשום דבר בו הם מתעסקים כלל. מזגזגים משר לשר ומתחום לתחום וזה מבהיל ומפחיד. מושחתים כולם.

אנחנו שמחים לשמוע שהרב ליצמן ועוזרו הבכיר מוטי בבציק יעברו למשרד השיכון, עוד משרד שצריך ניעור מאבק, וקביעת קטריונים שיסיעו לציבור הנכים.
מצד שני מאוד דואגים אם בנט יקבל את משרד הבריאות ציבור הנכים יצטרך לחזור 9 שנים לאחור, כמו שהוכיח כבוד שר החינוך (לשעבר) בנט שציבור הנכים לא מעניין אותו.

תודה ליעקב ליצמן על עבודה מעולה במשרד הבריאות – איש מעשים שדוחף תמיד קדימה
בהצלחה רבה בתפקיד הבא !

תודה לרב ליצמן על עבודה מדהימה במשרד הבריאות. ובמיוחד על ההחמרה היתרה בכל הנוגע למגיפה. בגללך בסיעתא דשמייא ישראל נמצאת במקום טוב יותר.

הוא עובר למשרד השיכון כדי לספק דירות במחירי עלות מצחיקים והכל על חשבון משלם המיסים הישראלי, הגזל ימשיך ביתר שאת על ידי המדינה החרדית..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture