צילום: פלאש 90

ליצמן: "כל אחד עושה טעויות – אולי הייתי צריך לטפל בבני ברק אחרת"

שר הבריאות היוצא על קבלת ההחלטות בבני ברק: "לא היה צריך לסגור את כל העיר. האנטישמיות הגיעה בעקבות הסגר". על האלימות במאה שערים: "התקשורת משפיעה גם על המשטרה". על ההמשלה החדשב: "יש כבר שני הישגים: בלי לפיד וליברמן"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר הבריאות היוצא יעקב ליצמן אומר בראיון ל'ישראל היום' כי ייתכן שאופן הטיפול במשבר בבני ברק היה שגוי: "כל בן אדם עושה טעויות. יכול להיות שבבני ברק הייתי צריך לטפל בצורה אחרת". לדבריו, "יכול להיות שלא היה צריך סגר. יכול להיות שהייתי צריך לסגור רק שכונות שנגועות, ולא את כל העיר. כמו שעשו בירושלים, וכמו שעושים היום בבית שמש".

הוא טוען כי הסגר הציל את בני ברק, "אבל היה אפשר לעשות את זה בסגירה של שכונה. לא היה צריך לסגור את כל העיר. האנטישמיות שהגיעה בעקבות הסגר היתה נוראית. אמרו על החרדים שהם מזוהמים, נגועים, עשו הכללה על כל בני ברק, על כל החרדים. אם היינו סוגרים שכונה, זה היה עובר כמו בירושלים. לא היתה אנטישמיות כזאת נגד החרדים".

עוד הוסיף, "כל הביקורת נובעת משנאת חרדים. צריך להכין חוק נגד אנטישמיות ואפליה נגד חרדים. יולדות מבני ברק הגיעו לבתי חולים, וסימנו אותן. היה בית חולים שסימן אותן במדבקה צהובה. אמנם הם התנצלו ואמרו שמדובר בטעות, אבל היו מקומות שסימנו חולים שהגיעו מבני ברק. אי אפשר לעבור על זה לסדר היום. גם הביקורת נגדי על הרקע הזה. אנשים לא יכולים לבלוע חרדי בעמדה כזאת, זה לא עובר להם בגרון".

לדבריו, המתקפות עליו הן כי הוא חרדי: "יש אנטישמים שראו אותי עם שטריימל, וזה מה שהפריע להם". לדבריו, "ראיתי את זה, זה מה שכתבו בעיתונים. לא התייחסו לתוכן הדברים שאמרתי. יש מישהו שכתב שאני הראשון שחסם את הכניסה לארץ? אף אחד. זה לא עניין אותם. עניין אותם למה באתי עם שטריימל. שטריימל לובשים בשבת ובמוצאי שבת. למה? ככה אני. לא מתבייש בזה. בגלל זה צריך ללעוג לי?"

עוד הוסיף כי "יש כתבים שלא מתביישים לקום בבוקר ולכתוב שקרים". הוא טוען כי הביקורת עליך היא מכיוון שהוא חרדי: "אין ספק. יש עיתונאים, בעיקר בעיתון 'הארץ', שיש להם חשבון איתי. כותבים עלי כל הזמן. יום־יום. עוד לא התמניתי למשרד השיכון, וכבר כותבים עלי שיש לי אינטרס בערים כמו ערד וחצור. הכל שטויות".

ליצמן מתייחס לסרטון שבו נראים שוטרים בשכונת מאה שערים כשהם דוחפים באגרסיביות יהודי חרדי ללא סיבה. התברר שמדובר בעורך דין חרדי ממאה שערים, ולאחרונה נפתחה במח"ש בדיקה בעניין. "התקשורת משפיעה גם על המשטרה", הוא אומר. לדברי ליצמן, "המשטרה לא מתייחסת לעורך דין חרדי ממאה שערים כמו שהיא מתייחסת לעורך דין מתל אביב. עצוב לי לומר, אבל יש שנאה לחרדים".

לדבריו, הוא לא הסכים עם ההערכות הפסימיות של אנשי משרדו: "לפעמים חשבתי שיש החמרות שלא לצורך. היו שלבים שבהם חשבתי שהלכו יותר מדי רחוק. למשל, לא חשבתי שהולכים להיות 10,000 מתים, כמו שאנשי המקצוע אמרו. ככה הם ראו בהתחלה, לפי איך שהנתונים רצים. אמרתי להם את דעתי בדיונים סגורים". לדבריו, "ראיתי את המצב, את הנדבקים, אמרתי שזה לא נשמע כמו התחזיות הקשות שלהם".

על ההחלט לעבור למשרד השיכור הוא אומר כי "הנושא של השיכון והדיור יושב אצלי הרבה זמן. לא מעכשיו ולא מאתמול. הרצון לעזוב התבשל אצלי הרבה זמן, עוד לפני הבחירות היה לחץ בציבור שנדבר על נושא הדיור". לדבריו, "ברגע שהתחילה המלחמה בקורונה, ודאי שלא רציתי לעזוב את הספינה, לא רציתי לזעזע את המערכת, לתת את ההרגשה כאילו אני בורח כשיש משבר גדול בארץ ובעולם".

"אבל עכשיו, כשמתחיל להירגע, כשהתחילו לפתוח חנויות, כשמתחילים לחזור לבתי הספר, וביחד עם זה שיש ממשלה חדשה ותפקידים חדשים – זה הרגע המתאים להמשיך הלאה". במענה לשאלת המראיין יהודיה שלזינגר הוא אומר שעדיין אין לו תוכניות למשרד השיכון, "צריך לעזור לזוגות צעירים, לפריפריה. אבל אדע יותר כשנתחיל לעבוד".

במענה לשאלה האם הוא מרוצה מהממשלה שעומדת לקום הוא משיב, "יש כבר שני הישגים: ממשלה בלי לפיד ובלי ליברמן. חוץ מזה קיבלנו שבעה מנדטים, יש פספוס שלא קיבלנו שמונה. בכל מקרה נעמוד בממשלה החדשה על דברים יסודיים שחשובים לנו, חוק הגיוס ושמירת השבת". הוא לא מסכים עם ההנחה ש"זו הממשלה הכי טובה שיכולתם לבקש" וענה כי "אפשר לחיות עם זה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כנראה שלבג"צ מפריע שחרדים יגיעו לבתי חולים בפסח…השנאה לחרדים לא נעלמת רק מתעצמת מזכיר את מלחמות העולם ואת רדיפת היהודים בגולה.. אוי לנו שבבתינו זה קורה!!!!!

פעם ראשונה בכנסת,שר אומר יתכן וטעיתי?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture