עו"ד שרגא (מימין) בבג"ץ. צילום: אורן בן הכון / POOL     

חוזרים לבג"ץ: התנועה לאיכות השלטון ומר"צ עתרו לביטול חוקי הרוטציה

התנועה לאיכות השלטון ומפלגת מר"צ עתרו (בנפרד) לבג"ץ לביטול תיקון החוק המעגן את עקרון רה"מ חלופי. עו"ד שרגא: "יש פה ניסיון בוטה למוטט את יסודות הדמוקרטיה הישראלית". מר"צ: "נתעור נגד חוקי הבושה והכשרת השחיתות של קואליציית הנאשם וסייעניו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לאחר הכרעת בג"ץ אמש בנושא ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לכחול לבן ולאחר שאושר התיקון לחוק כעת במליאת הכנסת: התנועה לאיכות השלטון עתרה הבוקר (חמישי) לבג"ץ, באמצעות עורכי הדין ד"ר אליעד שרגא, תומר נאור, אריאל ברזילי, שקד בן עמי ואביתר אילון, בדרישה כי יבטל את התיקון לחוק יסוד: הממשלה, המסדיר עקרון של ראש ממשלה חלופי בהסכם הקואליציוני בין המפלגות.

בתנועה לאיכות השלטון מסבירים: "מדובר בהסכם הטומן בחובו רמיסה שיטתית של שיטת המשטר הדמוקרטית בישראל ופגיעה חסרת תקדים בעצמאותה של הכנסת, תוך הכפפתה באופן כמעט מלא לרצון הממשלה, עד כדי אבדן גמור של סמכויות החקיקה והפיקוח. לצורך יישום ההסכם הקואליציוני, הוקמה הוועדה המיוחדת לדיון בהצעת חוק יסוד: הממשלה (תיקון – ממשלת חילופים). בתיקון לחוק היסוד, מצויים תיקוני חקיקה שונים המתנגשים חזיתית עם אופייה הדמוקרטי של מדינת ישראל, פוגעים אנושות בשיטת המשטר שלה ומרסקים את מבנה הפרדת הרשויות במדינת ישראל. כך למשל מציג החוק מוסד חדש למבנה המשטרי בישראל – "ראש הממשלה החלופי".

עוד נמסר כי, "מהתיקון לחוק היסוד נגדו עותרת התנועה, עולה כי מדובר בשינוי המבנה הבסיסי של המשטר בישראל שאף עולה לכדי "החלפה חוקתית" של שיטת הממשל של הדמוקרטיה הפרלמנטרית הקיימת בישראל. התיקון מעקר את מקור סמכותו של רה"מ ומפשיטו מן ה"כוח החוקתי" המאפשר לו את ביצוע תפקידו. התיקון בעצם מציג משטר שלטוני וחוקתי חדש: כנסת אחת. רשות שופטת אחת. אך ממשלות – שתיים. ובראש כל אחת מהן – ראש ממשלה אחר: האחד מכונה "ראש הממשלה", והשני מכונה "ראש הממשלה החלופי". כל אחד מהם מחזיק ב"כוח החוקתי" ביחס לממשלתו-שלו, והוא מוסמך לבצע חילופים בממשלתו שלו כראות עיניו על כן, אין ספק כי מדובר בתיקון שאינו חוקתי".

בנוסף, דורשת התנועה לבטל את התיקון לחוק בשל "השימוש לרעה" שנעשה בו בידי בנימין נתניהו המבקש ליצור משטר חוקתי חדש להגנה מפני אישומים פליליים, ובנימין גנץ המבקש לערוך תיקון חוקתי-משטרי זה מטעמים פוליטיים קצרי-מועד הנובעים מחוסר-אמון בבנימין נתניהו. בשל כך, מבקשת התנועה מבג"ץ להתערב ולפסול את התיקון לחוק היסוד

יו"ר התנועה, עו"ד ד"ר אליעד שרגא: "יש פה ניסיון בוטה למוטט את יסודות הדמוקרטיה הישראלית, והכל כדי לאפשר לאדם אחד להימלט מאימת הדין. מדובר ברמיסה בוטה של שיטת המשטר וחיסול עצמאותה של הכנסת. על בית המשפט להתערב באופן בהול ולשים תמרור עצור לפוליטיקאים המנסים, בלי בושה, לעשות בדמוקרטיה הישראלית כבשלהם".

גם מפלגת מר"צ הודיעה שתגיש עתירה לבג"ץ, יו"ר המפלגה ניצן הורביץ צייץ בחשבון הטוויטר שלו "סיעת מר"צ תעתור לבית המשפט הגבוה לצדק נגד חוקי הבושה והכשרת השחיתות של קואליציית הנאשם וסייעניו". ח"כ תמר זנדברג הוסיפה: "חוקי ההסכם הקואליציוני עברו, חוקים רעים בהליך עקום שרק מדגישים שמדובר בהסכם כניעה מושחת".

העתירה שהוגשה על ידי עו״ד יונתן ברמן, מבקשת לעצור את השינוי המשטרי בצורת "ממשלה דו ראשית". עוד מבקשת העתירה לפסול את הגדלת מספר השרים וסגני השרים, את הנסיון לעקוף את הלכת פנחסי-דרעי לטובתו של הנאשם נתניהו, וכן את התיקון הרטרואקטיבי לחוק מימון המפלגות לטובת סיעת "דרך ארץ" של האוזר והנדל – תיקון שהוא "קניית שלטון בכסף". השינויים האמורים בחוק היסוד נעשו לטענת מרצ מתוך אינטרס פוליטי זמני וצר ומשיקולים פרסונליים אסורים.

עורך הדין המייצג את סיעת מרצ יונתן ברמן מסר: "התיקון לחוק היסוד יוצר שינוי משמעותי במבנה השלטוני במדינת ישראל, יוצר ממשלה דו ראשית ומחייב כל שר לזיקה לאחד הראשים. זה אינו ניסיון לשפר את שיטת הממשל, אלא לעגן הסכמות בין גנץ לנתניהו לצורך אינטרסים פוליטיים זמניים וכדי לעקוף את ההלכה שתחייב את נתניהו להתפטר בעקבות כתב האישום לאחר חילופי ראש הממשלה".

 

בג"ץ: אין עילה להתערב בהטלת המנדט על נתניהו או בהסכם הקואליציוני

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
12 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איזה אנשים הבגץ אישר ובגלל שהם לא רוצים אז הולכים עוד פעם לבגץ em, cuav

קצת בושה אחרי שהכנסת חוקקה חוק וזה לא לרוחכם ואחר שבגץ לא מנע אז עוד פעם הולכים לבגץ קצת בושה

כל הענין של הפרדת רשויות הוא דבר שקרי ופופוליסטי תמיד הכנסת והממשלה מתואמים מה אתם רוצים

צריך להקים את התנועה לאיכות הדמוקרטיה ולתבוע מפלגות אנטי דמוקרטיות כמו יש עתיד ומר"צ ואת התנועה לאיכות השלטון זה רצון הבוחר מה יש לכם

בג"ץ צריך להעיף אותם מכל המדרגות כבר ניתן פס"ד צומיסטים

אליעד שרגא מנסה להוכיח שהתנועה שלו עושה משהו אין ברירה תבינו אותו

חברים יקרים מישהו מכיר פסכיאטר או פסיכולוג שיודע לטפל במצבים קשים או באנשים מתוסכלים שלא מכירים את חומרת מצבם?

כמה בן אדם יכול להיות סתום

התנועה הצוררת לעיוות השלטון . אנשים קטנים בעלי נפש אבודה בשנאתם את הבורא יתברך ואת החרדים ואת הימין שאמר לשמאל לכו לעזאזל וככל שתנסו יותר כך יגדל כוח הימין . אתם גרועים מהנאצים . הם ידועים וגלויים בשנאתם לעם ישראל וניתן להתגונן מפניהם . ואתם התנועה המוזרה החייתית דעושה כסף מלשנוא יהודים בחסות בגץ ומנדלבליט . ובתמיכת איווט איון . ויהיר ובוגי הקאפו . ובכלל זה מרץ שמכניסים מרץ לאוייבים של עם ישראל . והם מבפנים גרועים אפילו מהחזבאללה . בושה לכם . אתם בוודאות לא יהודים . צריך לבדוק אם בכלל אתם ניצולים או שאולי אתם מרגלים מארץ אוייב . לא ניתן לכם נלך בכל עוז וכוח להצביע ימין עד שלא תהיו כלל ניכרים . ואוליי בסוף תתחברו למפלגת החמס בראשות עודה וזיבי

מפלגת מרצ זה מפלגה של אנשים מטומטמים שלא משלימים אם המציאות.!

לא הבנתי אם הכנסת רוצה לשנות שיטת ממשל היא לא יכולה?

כך זה עובד.בגץ לעותרים:יש עלינו לחץ ואנו חייבים לאשר.העותרים:אז מה עושים.בגץ:אחרי שנאשר תגישו שוב תביעה,עם הרבה רעש.העותרים:ואז מה.בגץ:את זה תשאיר לנו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture