בנט בישיבת סיעה: "נתניהו החליט לפרק את גוש הימין, הוא יצטער על זה"

אחרי ההכרזה על הליכה לאופוזיציה, חברי ימינה התכנסו לישיבה בה התחייבו שאף אחד מהם לא יצטרף לממשלה לבדו. שקד: "לקח לי זמן להבין שנתניהו רוצה אותנו בחוץ". סמוטריץ': "שנתיים באופוזיציה יחזירו את ימינה לימי הזוהר של 12 מנדטים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם


בנט בתום ישיבת הסיעה. צילום: עטרה גרמן, סרוגים

חברי מפלגת ימינה התכנסו לפני כשעה קלה לישיבת סיעה במשכן הכנסת. בישיבה הוצגה תמונת המצב ביחס לכניסת המפלגה לממשלה והטעמים להליכה לאופוזיציה, עליה הודיעו מוקדם יותר בימינה. כל ארבעת ראשי ימינה – שקד, בנט, פרץ וסמוטריץ' – התחייבו בישיבת הסיעה הסגורה שאף אחד מהם לא יצטרף לממשלה לבדו, ללא שאר חלקי המפלגה.

"בישיבה הוסכם פה אחד על דעת כל חברי הרשימה, כי לאור חוסר הרצון של רה"מ נתניהו לראות את ימינה בקואליציה, ולאור הדרתה של הציונות הדתית ממוקדי ההשפעה וממקום מרכזי בממשלה, הדבר הנכון הוא לשרת את הציונות הדתית והציבור הישראלי מהאופוזיציה", נמסר בהודעה רשמית מהמפלגה.

יו"ר ימינה נפתלי בנט אמר בישיבה כי "נתניהו החליט לפרק את גוש הימין. להערכתי הוא יצטער על זה". חברת הכנסת איילת שקד הוסיפה בישיבה: "חשבתי שנתניהו ירצה לשמר את הגוש שהביא אותו עד הלום. לי לקח יותר זמן להבין שהוא פשוט רוצה אותנו בחוץ". שקד ציינה כי ראש הממשלה לא קרא להם למשא ומתן ואמרה כי "הוא החליט לפרק את הגוש, וזו הוכחה שכנראה נתניהו רואה את הסוף".

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' וחבר ימינה, אמר בישיבת הסיעה: "אין לנו יכולת לעשות משהו בתוך הממשלה, נתניהו לא רוצה אותנו. אם הוא לא מדבר איתנו זה אומר שנתניהו חושב שעוד שנה וחצי הוא כבר לא בבלפור". שר חינוך רפי פרץ ציין כי "בממשלה כזו לא יהיו לנו כלי השפעה, איתם נוכל לקדם את הערכים שלנו". סמוטריץ' המשיך: "שנתיים באופוזיציה יחזירו את ימינה לימי הזוהר של 12 מנדטים".

מימינה נמסר כי "אין לנו עניין בג׳ובים ותארים ללא כל השפעה. לאחר שנים שהצלחנו להשפיע בממשלה, נתניהו מרחיק אותנו מהגה ההשפעה ומייעד אותנו לספסלים האחוריים, נטולי כל השפעה. יידע נתניהו, שמי שמפקיר שותפים נאמנים כאשר הוא בימים טובים, לא ימצא אותם לצידו בימים סגריריים. ימינה תיבנה מהאופוזיציה, תציג תכניות נועזות בתחום המדיני, הבטחוני, הכלכלי והיהודי. בעוד שנה וחצי המשחק בימין ייפתח וימינה תהווה אלטרנטיבה ימנית אמיתית. על פירוק הבלוק חתום נתניהו".

ימינה בהודעה רשמית: "החלטנו ללכת לאופוזיציה – ניערך ליום שאחרי נתניהו"

ח"כ איילת שקד אמר ביציאה מישיבת סיעה כי "בישיבת הסיעה כל אחד אמר את דעתו. כמו שזה נראה עכשיו לצערנו נתניהו מעוניין בפירוק הבלוק. רצינו להיות חלק מהקואליציה, חלק משפיע ולנסות לקדם את מה שקידמנו עד היום אבל כרגע זה לא נראה שזה מתאפשר. אין שום רצינות מצד הליכוד ומצד נתניהו. עד עכשיו לא קראו לנו למו"מ רציני, זה אבסורד. כשהליכוד רוצה משהו הוא יודע לקרוא לנו לחדר ולהגיד: לא יוצאים עד שמגיעים להסכמה. פעם בשבוע יש איזו הבלחה של שיחת טלפון עם זריקה של הצעה, שכבר חודש שלם זו בדיוק אותה ההצעה. לא ככה מנהלים משא ומתן. זה הרבה יותר מתיקים".

שקד תקפה את המפלגות החרדיות ואמרה כי "הוועדה למינוי דיינים, הראשות שלה עברה לש"ס, זה נראה לכם הגיוני? פעם שעברה הייתה הסכמה שבראש הועדה יעמוד שר ניטרלי מהליכוד. הפעם העבירו את ראשות הועדה לש"ס מבלי בכלל לעדכן אותנו. את הרשות להסדרת ההתיישבות הבדואית בנגב העבירו לשמאל, על ועדת חוקה אף אחד לא מדבר איתנו. הציעו לנו את ראשות הועדה לפניות הציבור. לא ככה מנהלים משא ומתן עם שותף".

שקד הוסיפה כי, "אין צורך בשלוש מפלגות באופוזציה צריך להתאחד למפלגה אחת. זה בעוכרינו. צריך מהלך מהיר למפקד גדול ופריימריז במפלגה אחת".


פרץ בתום הישיבה. צילום: עטרה גרמן, סרוגים

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' ואמר כי "אם נתניהו היה רוצה הוא היה חותר למגע, היה מו"מ, הינו מדברים. אין שיח – יש הצעות דרך הטוויטר. אנחנו רוצים לראות שיש לנו השפעה על הממשלה הזו. צריך לוודא שאנחנו לא עלה תאנה לממשלת שמאל בראשות נתניהו. אין מגעים. כשאין מגעים אי אפשר לדבר. אם נתניהו ירצה מו"מ הוא יודע איך מקיימים אותו, אנחנו לא רואים שהוא רוצה. אם הוא לא רוצה – פנינו לאופוזיציה בגאווה גדולה עם ראש מורם".

לדבריו, "זו לא שאלה של תיקים, אנחנו רוצים לראות שיש לנו השפעה בממשלה הזו, יד על ההגה בצמתים מסוימים שאנחנו חוששים מאד מהם. צריך לוודא שאנחנו לא עלה תאנה בממשלת שמאל בראשות נתניהו. אין מגעים בכלל כרגע. ככה לא מנהלים משא ומתן, אם הוא לא רוצה, פנינו לאופוזיציה בגאווה גדולה ובראש מורם. נקדם את הערכים של המחנה הלאומי משם, ניתן פייט רציני מאוד. נציב אלטרנטיבה, ובכל מקרה בעוד שנה וחצי, נתניהו יורד מהבמה, והמשחק הפוליטי בימין מתחיל מחדש. נחזור ובגדול".

גם שר החינוך רפי פרץ הגיב ואמר: "המסר שלנו מאוד ברור – בלי השפעה אנחנו לא נהיה בפנים, ואנחנו רוצים את מנופי ההשפעה ודורשים שזה יהיה בשביל שניטול חלק בהגה השלטון בצורה האמיתית שמתאימה לימינה".

בכירים בימינה: "הדלת עדיין פתוחה למו"מ מול הליכוד בניסיון להסכמות"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
10 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מפלגת ימינה ז"ל תתביישו לכם כל אחד מכם רואה את עצמו מינימום ראש ממשלה וכשלא קיבלתם מה שרציתם פתאום זו ממשלת שמאל והחרדים הפכו לעסקנים צבועים שכמוכם אם אתם רבים ביניכם אל תקראו ת כולם לשם רק אתם אשמים בזה שאתם שמונה מפלגות על ששה חברי כנסת

שב קצת עם ה'אח' לפיד לא יקרה כלום תשא בנטל.. פחות שרים מיותרים
יסתדרו בלעדיך אל דאגה

אמרתי לכם

אמרתי לכם לא תהיה סייעתא דשמיא

אנשי הציונות הדתית
אנשים יקרים
אף אחד כאן אינו שמח לאידכם
אבל מעט חשבון נפש
על ההתנהלות הילדותית שלכם ב 3 מערכות הבחירות האחרונות
לא יזיק לכם
ואיך התדרדרתם מ 12 מנדטים בימי הזוהר
ל 6 מנדטים המורכבים מ 4 מפלגות.
היו קשובים לציבור בוחריכם
ותתחילו להתנהל באחריות.
מי שפירק וגם ריסק את גוש הימין זה אתם בלבד
החותם בכאב

דווקא זה יותר טוב שתיהיה אופוזציה אמיתית ואולי בנט יגדל קצת שם…..

הלוטאי והציבור שבחר בהם יקבל שכל ולא יתן להם עוד פעם לעשות נזקים..

הלוואי והציבור יבין מי הם ושהם וישראל ביתנו יעלמו קליל..

נפתלי קצת ענווה לא תזיק לך אחרי שפרקת מפלגה מתוך יוהרה, בזבזת 4 מנדטים לגוש הימין וגרמת ל3 מערכות בחירות ןכעת הימין זקוק לשמאל להקים ממשלה, למה אתה חושב שמגיע לך פרס על זה לקבל יותר ממספר המנדטים שלך?

בנט זילזלתה בבן גביר לא צירפתה אותו לימינה גם אותך ביבי לא יצרף לממשלה מידה כנגד מידה ?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture