Ali Syria/Flash90

גורמים בסוריה: "זה לא נסיגה – סך הכל תחלופת לוחמים איראנים בשטח"

מפקד בכיר בשורות המורדים אמר לעיתונאי ישראלי כי "לאיראנים יש תוכנית סדורה בסוריה, נדרש כוח רב כדי להוציא אותם, יותר מכמה תקיפות". קצין סורי שערק ממשטר אסד: "כל עוד ישראל תיתן חסינות לאסד, היא לא באמת תצליח להוציא את איראן מסוריה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מפקד בכיר בשורות המורדים במזרח סוריה אומר לכאן חדשות כי הנסיגה האיראנית שישראל דיברה עליה בשבוע שעבר היא "אשליה מוחלטת" – כך דווח ב'כאן חדשות'. לדברי אותו מפקד, "לאיראנים יש תוכנית סדורה בסוריה שכוללת שינוי של המאזן הדמוגרפי. נדרש כוח רב כדי להוציא אותם, יותר מכמה תקיפות".

עוד אמר המפקד כי אפילו בימים האחרונים איראן ממשיכה להזרים כוחות ואנשי מיליציות לסוריה דרך הגבול העיראקי, ולכן מה שקורה הוא היערכות מחדש או רענון כוחות, ולא נסיגה אמיתית. לגבי התקיפות שמיוחסות לישראל במדינה, אומר המפקד הבכיר כי השפעתן "מוגבלת" וכי איראן ושלוחותיה משתמשות במטרות דמה כדי להטעות את ישראל. קצין סורי שערק ממשטר אסד אמר לעיתונאי רועי קייס כי כל עוד ישראל תמשיך לתת חסינות לאסד ולא תפריד בינו לבין איראן, היא לא באמת תצליח להוציא את איראן מסוריה.

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בטלפון ביום שישי עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. "ראש הממשלה נתניהו בירך את הנשיא פוטין ואת העם הרוסי לרגל יום הניצחון על גרמניה הנאצית שיחול מחר ב-9 במאי", נמסר. עוד נמסר מטעם לשכת ראש הממשלה כי "המנהיגים דנו בהתפתחויות האחרונות באזור ובמצב בסוריה. כמו כן, השניים החליפו דעות בעניין ההתמודדות עם מגפת הקורונה ועידכנו על הצעדים הנעשים לבלימת התפשטות המגפה".

גורמים ביטחוניים ישראליים אמרו בשוע שעבר כי "לראשונה מאז שאיראן נכנסה לסוריה – היא מצמצמת את כוחותיה שם ומפנה בסיסים". לפי אותם גורמים: "סוריה משלמת מחיר גדל והולך בשל הנוכחות האיראנית בשטחה, על מלחמה שאינה שלה. איראן הפכה מנכס עבור סוריה, לנטל. ישראל תגביר את הלחץ על איראן עד ליציאתה מסוריה".

בחצי השנה האחרונה נרשמה ירידה משמעותית בהיקף הברחות אמצעי הלחימה האיראניות לסוריה, בסיסים אירניים פונו מהמדינה ןחל צמצום משמעותי בהיקף נוכחות האיראנים בסוריה. כמו כן, בשנה החולפת נרשם זינוק משמעותי במספר התקיפות בסוריה שיוחסו לישראל לפי פרסומים זרים. רוב התקיפות התמקדו בנוכחות האיראנית בשטח ובמפקדות איראניות.

שר הביטחון, נפתלי בנט אמר כי "בשביל איראן, סוריה זו הרפתקה רחוקה 1,000 קילומטר מהבית, בשבילנו זה החיים. אנחנו הרבה יותר נחושים. חיילים איראניים שבאים לאדמת סוריה ופועלים בה, דמם בראשם. הם מסכנים את חייהם, משלמים בחייהם וימשיכו ביתר שאת. אנחנו לא נוותר ולא נאפשר הקמת בסיס איראני קדמי בסוריה".

מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו התייחס בשיחה עם כתבים לדברי הגורם ביטחוני בכיר על כך שכוחות איראנים מתחילים לצאת מסוריה, ואמר כי "הם אכן צריכים לעשות את זה. משטר הטרור הזה תומך בשלטונו של אסד ואחראי להתרחשויות שם באותה מידה של המשטר". מחלקת המדינה האמריקנית אישרה כי פומפאו יגיע ביום רביעי השבוע לביקור בישראל.

בהודעה רשמית שפרסם המשרד צוין כי פומפאו יגיע לפגישות בנושא המאבק בקורונה ו"בנושאים ביטחוניים הקשורים לפעילותה החתרנית של איראן באזור". עוד נמסר כי "המחויבות האמריקנית לישראל מעולם לא הייתה חזקה יותר תחת מנהיגותו של הנשיא טראמפ. ארה"ב וישראל יתמודדו יחד עם איומים על הביטחון והשגשוג של עמינו. בזמנים מאתגרים אלה, אנחנו עומדים לצד חברינו, וחברינו עומדים לצדנו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture