מליאת הכנסת. צילום: מרים אלסטר / FLASH90     

הדד ליין למו"מ והסכמים הקואליציוניים – הלילה בשעה 22:00 • הלו"ז הפוליטי

התפטרותו של גנץ מתפקיד יו"ר הכנסת תיכנס לתוקפה רק מחר ב-22:00, אז תצביע המליאה על בחירת לוין, ולאחר מכן יתאפשר להשביע את הממשלה. חובה לפרסם עד 24 שעות קודם לכן את כל הסכמים הקואליציוניים וקווי היסוד של הממשלה החדשה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

גורמים בכנסת הסבירו היום (רביעי) את ההליך הטכני להשבעת הממשלה, שמשפיע כמובן על לוח הזמנים הפוליטיים. החוק קובע כי 'יריית הפתיחה' של הליך השבעת הממשלה נפתח מרגע שח"כ שעלה בידיו להרכיב ממשלה שולח מכתב לנשיא המדינה וליו"ר הכנסת לפיו עלה בידיו להרכיב ממשלה. מרגע שנשלח הכתב תימסר הודעה כזו למליאה ובמקביל תתכנס הועדה המסדרת לקביעת סדרי הדיון.

על פי המסתמן, מליאה תיפתח מחר בשעה 19:00 בנאום ראש הממשלה בנימין נתניהו שיציג את הממשלה החדש. אחריו ינאמו גם ראש הממשלה החליפי המיועד בני גנץ וראש האופוזיציה המיועד יאיר לפיד. לאחר שלושת הנאומים, יתקיים ככל הנראה (כפוף להחלטה של הועדה המסדרת) דיון בו יכולו לנאום נציג לכל סיעה.

רק בשעה 21:57, אז תיכנס לתוקפה ההתפטרות של גנץ מתפקיד יו"ר הכנסת והח"כ הוותיק ביותר, ח"כ עמיר פרץ, יקבל את המשוכות באופן זמני, ניתן יהיה להצביע על מועמדותו של ח"כ יריב לוין לתפקיד. מיד לאחר בחירת יו"ר הכנסת תצביע המליאה על הקמת הממשלה, שמהווה בעצם ההצבעה הראשונה על אמון או אי אמון ממשלה החדשה. לאחר הצבעת האמון, השרים המיועדים יעלו להצהיר אמונים ולחתום עליה.

עם זאת, על פי החוק, יש להניח על שולחן הכנסת את כל הסכמים הקואליציוניים וכן קווי היסוד של הממשלה החדשה 24 שעות לפני ההצבעה המיועדת, כך שבדי שיכולו לקיים את ההצבעה מחר ב-20:00, יש להניח את הממסכים הרשמיים עד הערב בשעה זו. אך גם עם ההנחה תתאחר לשעה יותר מאוחרת הערב, ניתן יהיה לקיים את ההצבעה בשעה מאוחר יותר מחר.

לצורך כך יהיה על הליכוד לחתום על הסכמים קואליציוניים עם יהדות התורה וש"ס, ואולי גם עם ימינה. על כחול לבן יהיה לחתום על הסכם קואליציוני עם סיעת דרך ארץ של חברי כנסת יועז הנדל וצביקה האוזר, זאת בנוסף להסכם שכבר נחתם עם מפלגת העבודה וכן ההסכם של הליכוד וכחול לבן. בנוסף, על הצדדים לסיים את גיבוש קווי היסוד לממשלה.

הגדלת שולחן הממשלה בעבר. צילום: קובי גדעון, פלאש 90

ב'כאן חדשות' דווח כי קווי היסוד של הממשלה אינם כוללים, נכון לרגע זה, התייחסות לסיפוח שטחים שמתכוונת הממשלה לבצע. בקווי היסוד אין לפי שעה גם התייחסות של ממש לנושאי דת ומדינה, חינוך או אלימות במגזר הערבי – מהדגלים של כחול לבן. כחול לבן והליכוד סיכמו ביניהן להניח כעת קווי יסוד כלליים, בעיקר בנושאי קורונה, ביטחון, כלכלה ואחדות – ולא לעסוק בסוגיות נפיצות עד אחרי ההשבעה.

במפלגות החרדיות הביעו כעס על כך שבקווי היסוד של הממשלה החדשה לא הוכנס הסעיף הקבוע שמעגן את הסטטוס קוו בנושאי דת ומדינה. אמנם בהסכם הקואליציוני שהמפלגות החרדיות חתמו עם הליכוד הסעיף מופיע, אך בקווי היסוד שמייצגים את הממשלה כולה ונוסחו על ידי כחול לבן והליכוד – סעיף הסטטוס קוו בנושאי דת ומדינה לא מופיע. זאת, בעקבות התעקשות של כחול לבן שהסעיף לא ייכנס.

שרי הליכוד המסתמנים: שר האוצר ישראל כ"ץ, שר הבריאות יולי אדלשטיין, שרת התחבורה מירי רגב, השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, שר המודיעין יואב גלנט, השר לאיכות הסביבה זאב אלקין, השרה לענייני ירושלים ומורשת ציפי חוטובלי, השר לענייני שיתוף פעולה אזורי אופיר אקוניס. יובל שטייניץ מתלבט בין תיקי האנרגיה והחינוך

שרי כחול לבן המסתמנים: שר הביטחון בני גנץ, שר החוץ גבי אשכנזי, שר המשפטים אבי ניסנקורן, שר הכלכלה עמיר פרץ, שר התקשורת יועז הנדל, שר התרבות חילי טרופר, שר הרווחה איציק שמולי, שר החקלאות אלון שוסטר, שרת הקליטה פנינה תמנו שטה, שרת התפוצות עומר ינקלביץ, השרה לשוויון חברתי מירב כהן, השר לענייני מיעוטים. מיכאל ביטון. שרי התיירות והמדע יהיו אסף זמיר ואורית פרקש. ב'חדשות 12' דווח כי גנץ שוקל למנות "שר במשרד הביטחון"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

קוקו (יעקב) שינדלר מצדיע לכל רבני קהילת קייב ובהם הרב שייע בינר המחנך המדהים בת"ת המקומי ולר' הלל כהן העסקן האגדי ויו"ר איחוד הצלה באוקראינה עם נחמן דיקשטיין יו"ר מד"א אוקראינה וראש הקהל בקייב וכמובן הרב בלייך ולידיד נפשי הרב אלי חשין

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture