אלקס קולומויסקי

גנץ שובר שתיקה: "עד רגע ההשבעה, לא ידעתי אם הממשלה תקום"

ראש הממשלה החלופי ושר הביטחון התייחס בראיון ראשון לתחילת משפטו של רה"מ נתניהו וטען כי הוא הבטיח לו שהוא יגיע למשפטו. לשאלה האם הוא חושב שנתניהו יקיים את הרוטציה ויעניק לו את ראשות הממשלה השיב: "אני מקווה שכן, אני חושב שכן"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ התייחס בראיון בלעדי בתוכנית עובדה ב'חדשות 12' לתחילת משפטו של נתניהו ואמר: "שאלתי אותו אם הוא הולך למשפט והוא אמר לי כן". לשאלה האם הוא מאמין שהוא אכן יקיים את הדברים, השיב: "שבוע הבא אני אראה, אני מאמין לו. אני חושב שהוא יעשה את זה. אין לו ברירה. לא באתי לשרת את נתניהו, באתי לשרת את מדינת ישראל".

גנץ אמר: "אני חושב שמדינת ישראל בלי ממשלה בעת הזאת זאת תקלה. את התקלה הזאת מנעתי. אם יש מישהו שהרוויח מהעניין הזה – So be it. אני מאמין שאפשר לבנות את האמון הזה מחדש. לא נהיה תמימים, זה עוזר לו ברמה הפוליטית שאני אכהן כשר בממשלה וכראש הממשלה החליפי".

בנוסף התייחס על המינוי של אמיר אוחנה לשר לביטחון פנים ועל כך שהוא יצטרך למנות מפכ"ל ואמר: "קודם כל אני שותף להחלטה הזאתי. היא לא יכולה להתרחש בלעדיי, בקטע הזה אני לא טפט. יש לי עמדות ויש לי דעות ואני חלק מהתהליך ואני חושב שראוי למשטרת ישראל מפכ"ל, ובהקדם".

גנץ דחה את הטענות שהם ידיחו את היועמ"ש מנדלבליט ואמר: "אין שום סיבה שנעשה את זה. אביחי מנדלבליט הוא היועץ המשפטי לממשלה. הוא נבחר על ידי הממשלה הוא יסיים את תפקידו בזמן שהוא צריך לסיים את תפקידו. אנחנו שם בשביל לשמור על מוסדות האכיפה ולקדם את העוגנים של הדמוקרטיה".

באשר לפסקת ההתגברות השיב גנץ בנחרצות: "לא נתגבר על הבג״ץ. אנחנו שם בשביל להישמע לבג״ץ ולהחלטות שלו. לא תהיה פסקת התגברות".

בראיון, שנערך שעות ספורות אחרי השבעת ממשלת האחדות, אומר גנץ: "עד שלא היתה השבעה, לא ידעתי אם זה יצליח. אם היו שואלים אותי אתמול בשעה שמונה בבוקר אם תהיה השבעה בשלוש, בארבע או בחמש אחר הצהריים הייתי אומר אני חושב שכן, אני לא בטוח שכן".

את ההחלטה שלו להצטרף לממשלה בראשות נאשם בפלילים מסביר גנץ ואומר "זה לא היה עיקרון, זאת אמירה עקרונית שהיתה נכונה לשעתה, ובכל זאת מדינת ישראל נמצאת בסיטואציה שלא היתה קיימת בה קודם".

גנץ הוסיף והסביר: "בסיטואציה הקיימת שלא ניצחנו את הבחירות, ובמציאות החירום שהיתה, הייתי צריך לבחור בין להמשיך את האג'נדה של ׳לא ביבי׳ לבין לקדם את האג'נדה של מדינת ישראל, ואני בחרתי לקדם את האג'נדה של מדינת ישראל גם אם בשלב הזה קיפלתי דגל של ׳לא ביבי׳ במובן הפשוט של המילה. לא היה לנו את הכוח הפוליטי לעשות את השינוי שרצינו. הבנתי שאחדות היא הכרח".

ראש הממשלה החליפי העביר ביקורת קשה על שותפיו לשעבר בוגי יעלון ויאיר לפיד ואמר "ישבנו ימים שלמים, ודיברנו בקוקפיט על כל מיני אפשרויות: נתניהו ראשון, נתניהו שני, בתנאים האלה כן מקובל עלינו, בתנאים האלו לא מקובל עלינו".

לשאלה האם האפשרות ללכת לאחדות בראשות נתניהו עלתה בישיבת ה'קוקפיט' השיב גנץ: "בוודאי, אחד הדברים שהיה לנו חשוב בקוקפיט זה לא להפיל אופציות לחלוטין… בסוף אתה מתרשם שהבחורצ׳יק (יאיר לפיד) עושה את הבחירות שלו".

שר הביטחון הוסיף: "ההחלטה לפרק את כחול לבן היא החלטה של יאיר ובוגי. אני מכבד אותם על בחירתם. אני הנהגתי את כחול לבן, אני לא הייתי חניך תורן של כחול לבן. בסוף אני צריך לקבל החלטה, והיא תהיה החלטה קובעת ובמובן הזה אני לא חניך תורן. אני מאוד מעריך את האנשים שבחרו לא להישאר איתי. הם יכולים להשמיץ אותי עד מחרתיים, לא חשבתי שזה יכול להגיד עד רמה כזאת אבל אני לא אלך לשם".

"אני מסתכל על התהליך בכללותו. יש לנו ממשלת אחדות היא ממשלה שוויונית, פריטטית. אנחנו קובעים ביחד את סדרי היום של מדינת ישראל. זאת התוצאה שאני רואה. עם התוצאה הזו אני מאוד שלם. השגתי לא מעט בשנה וחצי. אני חושב שאולי השגתי יותר ממה שהשיגו רוב האנשים לפניי בשנה וחצי. ואת זה עושה אחד שלא מבין בפוליטיקה" דברי גנץ.

גנץ התייחס לביקורת על גודל הממשלה וריבוי השרים דווקא בזמן משבר כלכלי ואמר כי, "הביקורת מובנת. שאני מבין את הביקורת, אני לא שמח מהממשלה הגדולה. זו הממשלה שאפשר היה לייצר אותה בעת הזו וזה מה שעשינו".

ראש הממשלה החליפי דחה את הטענות על שני מעונות שרד ואמר: "לא יהיו שניים, תפסיקו עם האגדה הזאת. אני גר בראש העין, ואין שני מעונות שרד, ולא נעליים. כאשר ראש הממשלה ייצא מהסיטואציה בה הוא נמצא, והוא לא יהיה שר, אלא הוא יהיה ראש ממשלה חילופי, יהיה לו סידורי מעון או דירה, או מה שייבחר כשנגיע לרגע הזה, ואין שני מעונות".

על הביקורת הקשה שהוא מקבל מאז החליט לפרק את כחול לבן השיב: "זה החלק הכואב. בתור רמטכ"ל אתה בדרך כלל בקונצנזוס. וגם כשהייתי פוליטיקאי לא חושב שהגעתי לשלב של השנוא. ועכשיו השנאה מלחכת לי את שולי העשייה. אני מבין את הסיטואציה שבה אני נמצא. כיוונתי לטוב, אני עושה את המירב, ועם זה אני חי בשלום".

על השאלה האם אתה תהיה ראש הממשלה בנובמבר 2021 השיב גנץ: "אני מקווה שכן, אני חושב שכן"

מיש עתיד-תל״ם נמסר בשמם של יאיר לפיד ומשה (בוגי) יעלון: "גם מאה שלטי חוצות וסרטוני תדמית לא יסתירו את החולשה של גנץ. בני גנץ וגבי אשכנזי קרסו ברגע האמת. במקום לממש בנחישות את המנדט שקיבלו ולהקים ממשלה בראשות כחול לבן כפי שהתחייבו לבוחרים, הם זחלו לממשלת נתניהו".

עוד נמסר: "כל הניסיונות והתירוצים בחסות משבר הקורונה לא יעזרו. הם שותפים לממשלה המנופחת והבזבזנית בתולדות המדינה, 36 שרים ו-16 סגני שרים, בזמן של משבר כלכלי. ממשלה שאין בה לא אחדות ובטח לא חירום. ממשלה של מנותקים שבראשה עומד ראש ממשלה שנאשם בשלושה כתבי אישום חמורים שמשפטו מתחיל בשבוע הבא".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

???????משעשע! איך שהגלגל מסתובב לו…

חחחחחחחח…….. כיף לשמוע את יאיר לפיד משמיץ כל כך את גנץ. תענוג.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture