Miriam Alster/Flash90

נתניהו מגיב לחמינאי: "מי שמאיים על ישראל בהשמדה שם עצמו בסכנה דומה"

ראש הממשלה הגיב למתקפה של המנהיג העליון של איראן שאמר כי "ישראל היא גידול סרטני בלב המזרח התיכון" ו"נגיף הציונים הוותיק לא יישאר לעוד זמן רב" ומסר כי "אנחנו חוזרים ואומרים - מי שמאיים על ישראל בסכנת השמדה שם עצמו בסכנה דומה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב למתקפה של המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי כלפי ישראל ואמר כי "אנחנו חוזרים ואומרים – מי שמאיים על ישראל בסכנת השמדה שם עצמו בסכנה דומה". ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ אמר כי "מניסיוני, דברי הרהב של אויבנו מעידים על חולשה. בכל מקרה, אנחנו נדע להיערך לכל האיומים, ובכל האמצעים".

"יש למדינת ישראל אתגרים גדולים במגוון זירות. הצהרתו של חמינאי שישראל היא "גידול סרטני", ממחישה זאת יותר מכל. כמי שמכיר את הסוגייה האיראנית היטב, וכמי שהכין את יכולות צה"ל בנושא, אני לא מציע לאיש לבחון אותנו. מדינת ישראל והחלום הציוני הם עובדה מוגמרת, בניגוד לגרורות האיראניות המנסות להתבסס ולפגוע ביציבות האזורית. ניסיון אותו לא נאפשר", דברי גנץ.

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי תקף מוקדם יותר היום את ישראל בהתבטאויות על רקע יום ירושלים האיראני ואמר כי "ישראל היא גידול סרטני בלב המזרח התיכון". הוא הוסיף כי הקמת המדינה היא "בין הפשעים הגדולים נגד האנושות מהעת האחרונה, אין פשע המשתווה לכך, לא בהיקפו ולא בחומרתו". לדבריו, "נגיף הציונים הוותיק לא יישאר לעוד זמן רב".

"המאבק לשחרור פלסטין הוא חובה והוא ג'יהאד איסלאמי", הצהיר חמינאי. "מטרתם העיקרית של מדינות המערב ובעלי התאגידים היהודים שהקימו את המשטר הציוני הייתה לבנות מעוז שישפיע וישלוט במערב אסיה, לכן הם חימשו את המשטר הכוזב הזה בכלים צבאיים ואפילו גרעיניים". חמינאי אמר כי "ההתקוממות הפלסטינית צריכה להימשך. הג'יהאד האיסלאמי מחויב למאבק לשחרור פלסטין".

"העולם מונה את קורבנות וירוס הקורונה, אבל איש לא שואל את עצמו מי אחראי למאות אלפי השהידים, האסירים והפליטים הפלסטינים במדינות שבהן חוללו ארה"ב ואירופה מלחמות", אמר חמינאי. הוא האשים את ממשלות המערב ב"הקמתה ההרסנית של ישראל" ואף דיבר על הציונות כתולדה של מזימה שרקמה בריטניה עם היהודים. למרות זאת טען באופן מגוחך שעמדותיו האנטי-ישראליות אינן אנטישמיות.

"שימו לב" קרא המנהיג הטרורסיטי. "המדיניות של ארה"ב והציונים היא לעורר מלחמה בסוריה, לרצוח בתימן – הם יצרו את דאעש בעירק רק כדי להניא את תשומת ליבם של האומות המוסלמיות ולספק הזדמנויות למשטר הציוני. היום העולם סופר אחד-אחד כל קורבן של הקורונה, אבל איש לא שואל על מאות אלפי השאהידים שנעלמים בפלסטין ובמדינות שבהן ארה"ב ואירופה מנהלות מלחמות".

"מטרת המדיניות הציונית היא לשלוח את פלסטין אל מעמקי השכחה של המוסלמים", הוסיף חמינאי. "אך פלסטין היא לא משהו שאומות האיסלאם ישכחו, גם אם ארצות הברית ושלוחותיה ישתמשו בכל הכסף של העולם". בדבריו תקף חמינאי את השלטונות במדינות ערב ואמר: "רוב הממשלות נכנעו בהדרגה בעיקר לאחר הפלישה האמריקאית לאזור. הם שכחו את האחריות האנושית, האיסלאמית והפוליטית ובעיקר שכחו את גאוותם הערבית".

כזכור, ביום רביעי, פרסם חמינאי באתרו הרשמי קריקטורה תחת הכותרת "הפתרון הסופי". בקריקטורה נראים חיילים פלסטינים רוקדים ומניפים דגלים בירושלים. ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לדברים ואמר כי "איומיו של חמינאי לממש את 'הפתרון הסופי' כנגד ישראל מזכירים את תכנית 'הפתרון הסופי' הנאצית להשמדת העם היהודי. עליו לדעת שכל משטר שמאיים על ישראל בהשמדה ימצא עצמו בסכנה דומה".

המתיחות הגוברת בין ישראל לאיראן מגיעה ברקע הדיווחים על מלחמת סייבר. על פי דיווח בוושינגטון פוסט, ישראל עומדת מאחורי מתקפת סייבר על מערכות בנמל שאהיד רג'אי, הסמוך לבנדר עבאס שבדרום איראן. לפי הדיווח, גורמים ישראלים השביתו את מחשבי המתחם מ-9 במאי במשך ימים, בתגובה לניסיון לחדור ולבצע שיבושים במערכות המים בישראל בחודש שעבר.

הרמטכ"ל אביב כוכבי אמר השבוע ברקע הדיווחים על מתקפת סייבר ישראלית נגד איראן כי "נמשיך לפעול בכלים צבאיים מגוונים ובשיטות לחימה ייחודיות לפגיעה באויב". עוד הוסיף בטקס חילופי מפקד פיקוד העורף על הפעילות הטרוריסטית של חיזבאללה בלבנון: "המרחב הבנוי שבו התמקם האויב לא יהיה עבורנו מחסום לתקיפה. האויב בחר לפרוס טילים ורקטות בתוך הכפרים, ובכך הפך אותם למטרות צבאיות. וכך, ביום פקודה האויב יגלה שבמו ידיו הפך את העורף שלו לחזית, ואנחנו נתקוף אותו בעוצמה".

"על צה"ל מוטלת החובה המוסרית להגן על אזרחי המדינה מפני צבאות הטרור הסובבים אותנו, וכאשר העורף הישראלי מאוים על ידי אלפי טילים ורקטות, לא נהסס לתקוף בעוצמה כדי לסכל את האיומים. בעוד אנו עושים כל שביכולתנו להימנע מפגיעה באזרחים, האויב עושה כל מאמץ לפגוע באזרחים. בניגוד לאויב, אנחנו נפעל באופן התקפי וערכי כאחד, ונבסס את הפעולה על מודיעין וצורך מבצעי. עשרות תקיפות שבוצעו, גם בעת האחרונה, כבר הוכיחו את עליונות המודיעין וכוח האש של צה"ל", כך הרמטכ"ל כשהוא מרמז על התקיפות המיוחסות לישראל בסוריה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture