Yonatan Sindel/Flash90

איך נתניהו יצביע? בימינה הגישו הצעת חוק שתמנע חקירת ראש ממשלה מכהן

סיעת ימינה הניחה הצעת "חוק צרפתי" שתמנע חקירות נגד ראש ממשלה מכהן למעט בעבירות חמורות: "הפרדת הרשויות מחייבת למנוע מצב בו ניתן יהיה להלך אימים על ראש ממשלה מכהן. הפתרון למציאות המעוותת הזו אינו בנאומים וצעקות אלא בחקיקה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

סיעת ימינה הניחה היום על שולחן הכנסת הצעת "חוק צרפתי" שתמנע חקירות נגד ראש ממשלה מכהן למעט בעבירות חמורות. "כפי שאנחנו רואים בימים האלה, חקירות ומשפט פלילי נגד ראש ממשלה מכהן פוגעים מאוד ביכולתו לתפקד ומעניקים כח יתר לפרקליטות", נמסר מימינה.

עוד נמסר כי "הפרדת הרשויות מחייבת למנוע מצב בו ניתן יהיה להלך אימים על ראש ממשלה מכהן ולסכל את בחירת הציבור הדמוקרטית באמצעות רדיפה משפטית. בתקופה האחרונה אנחנו עדים בצורה הכי מוחשית לנזקים הכבדים שגורמות חקירות נגד ראש ממשלה מכהן לדמוקרטיה, ליציבות השלטונית, ולאמון הציבור במערכת אכיפת החוק, שנתפסת, בצדק, כשחקן פוליטי. הפתרון למציאות המעוותת הזו אינו בנאומים וצעקות אלא בחקיקה. נבחרנו כדי לתקן".

בדברי הסבר להצעת החוק נכתב כי "ראש ממשלת ישראל הוא אחד התפקידים המורכבים ביותר. עליו לקבל החלטות הרות גורל בסוגיות המשפיעות על הציבור כולו, ובכלל זה מהלכים מדיניים, ביטחוניים, כלכליים וחברתיים. משכך, עליו להיות מכוון כולו לעיסוק בעניינים אלה. ניהול חקירה ומשפט פליליים נגד ראש ממשלה מכהן פוגעים מאוד ביכולתו לתפקד, מעניקים כח יתר לפרקליטות ופוגעים אנושות בדמוקרטיה, ביציבות השלטונית ובאמון הציבור במערכות הכיפת החוק שנתפסות כשחקן פוליטי. הפרדת רשויות מחייבת למנוע מצב בו ניתן יהיה להלך אימים על ראש ממשלה מכהן ולסכל את בחירת הציבור הדמוקרטית באמצעות רדיפה משפטית".

"בשנים האחרונות היו מספר מקרים בהם היו ראשי ממשלה טרודים בחקירות שנפתחו נגדם בשל עבירות שונות, לעתים אף בעניינים שהתרחשו עוד בטרם החלו לכהן. כדי להימנע מכך, ובכדי למנוע את הפגיעה בדמוקרטיה ובאמון הציבור ברשויות החוק, מוצע לקבוע כי ככלל, ייחקר ראש הממשלה באזהרה במהלך תקופת כהונתו".

"לעיקרון זה יהיו שני סייגים", מודגש בחוק, "ראשית, ניתן יהיה לחקור אותו בעבירות ביטחון, אלימות, או סמים, שהן עבירות חמורות במיוחד. שנית, ניתן יהיה לחקור אותו גם בעבירות אחרות אם ההימנעות מחקירה במהלך תקופת הכהונה עלולה לגרום נזק ביטחוני או נזק כלכלי משמעותי, ועל כן יש דחיפות בקיומה גם במהלך הכהונה".

"בצד זאת", נכתב עוד בחוק "עליו חתומים חמשת חברי סיעת ימינה, "מאחר שאין זה ראוי כי ראש הממשלה לא ייתן את הדין גם על עבירות אחרות, מוצע לקבוע כי תקופת כהונתו של ראש הממשלה לא תבוא במניין תקופת ההתיישנות של העבירה, וכך ניתן יהיה לחקור אותו בעניינן לאחר תום תקופת כהונתו". עוד הם מזכירים כי הצעה זהה הוגשה בכנסת ה-20 על ידי חבר הכנסת דוד אמסלם.

התנועה לאיכות השלטון מסרה בעקבות הצעת החוק כי "כמה מפתיע לגלות שהחוק הראשון שמבקש לקדם "לוחם השחיתות" נפתלי בנט, מי שרק לפני מספר שבועות הכריז כי ילחם בשחיתות אם ישב באופוזיציה, הוא חוק מביש שכל מטרתו היא למלט ראש ממשלה מאימת הדין. במאבק על ליבו של הנאשם בפלילים – בנט וסמוטריץ שוברים שיאים של פתאטיות. אם אכן יקודם החוק, בכוונת התנועה להתנגד לו בכל האמצעים העומדים לרשותה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

צודקים בה 100 אחוז

בטח הם מתחילים להבין שהאגו שלהם לא עזר להם במאומה!!!!!!!

?

לחוקק חוק כזה רטרואקטיבית, שיחול גם על נתניהו, ולבטל את כל המשפט שהפך פשוט לקרקס, וזה גם לטובת מערכת המשפט שאיבדה את אימון הצבור והגיעה לשפל ללא תקדים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture