Gili Yaari/Flash90

הליכוד: "החלת הריבונות תתבצע בדיוק כפי שסוכם בהסכמים הקואליציוניים"

במפלגת הליכוד מגיבים לדברי השר איציק שמולי מהעבודה וח"כ איתן גינזבורג מכחול לבן: "כפי שאמר אתמול ראש הממשלה נתניהו בישיבת סיעת הליכוד, החלת הריבונות, תתבצע בדיוק כפי שסוכם בהסכמים הקואליציוניים שהם ברורים מאוד"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בליכוד מגיבים לדברי השר איציק שמולי מוקדם יותר היום ומסרו כי "כפי שאמר אתמול ראש הממשלה נתניהו בישיבת סיעת הליכוד, החלת הריבונות, תתבצע בדיוק כפי שסוכם בהסכמים הקואליציוניים שהם ברורים מאוד". כזכור, נתניהו אמר אתמול כי "בנוגע להחלת הריבונות – יש לנו תאריך יעד ליולי ואנחנו לא מתכוונים לשנות אותו. נפעל בתבונה ובשילוב כוחות".

הבוקר אמר השר שמולי כי לא יתמוך בתוכנית הסיפוח והחלת הריבונות על יישובי יהודה ושומרון כפי שמתכנן נתניהו וטען כי יש למפלגת העבודה אפשרות לעכב אותה: "היכולת שלנו לעכב את המהלך הרבה יותר גדולה מתוך הממשלה". "סיפוח חד צדדי עומד בסתירה לאינטרס הלאומי" אמר השר הטרי מגוש כחול לבן בראיון ל'כאן רשת ב'.

"אין ספק שיש כרגע מוטיבציה גבוהה לראש הממשלה לקדם את המהלך". לדבריו של שמולי הריבונות תעשה אך ורק במסגרת הסדר עם הפלסטינים ומתוך הסכמה רחבה. השר החדש הדגיש: "היכולת שלנו לעכב את המהלך היא הרבה יותר גדולה מתוך הממשלה". עם זאת חשף כי "יש שטחים שגם מפלגת העבודה מעוניינת שתהיה בהם ריבונות".

ח"כ איתן גינזבורג מ'כחול לבן' אמר בראיון ל'ווינט' כי "לקחנו את משרד הביטחון ומשרד החוץ כדי לטפל בנושא של החלת הריבונות על גושי ההתיישבות. אנחנו בעד תוכנית טראמפ, שהיא רחבה וכוללת. אי אפשר לקחת משפט אחד או פרק אחד מהתוכנית ולממש אותה, ואת כל השאר לשים בצד. אנחנו בעד החלת הריבונות בהסכמה אמריקנית ובהסכמה עם מדינות האזור, וזה חלק מהמצע של כחול לבן. צריך לראות איך הסיפוח לא פוגע בהסכמי השלום עם ירדן ומצרים".

לדבריו, "בהסכם הקואליציוני נכתב שהחלת החוק על יהודה ושומרון או על חלק מהשטחים יהיו בהסכמה ובתיאום אמריקני. לכן יש לנו שר ביטחון (בני גנץ) ושר חוץ (גבי אשכנזי) שעוסקים בדברים האלה, ונמצאים בשיח מתמיד גם עם ארצות הברית וגם עם השכנים שלנו".

יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, אמר כי "הולך להיות סיפוח. כרגע יושבים על המפות ומנסים להגיע להבנות סופיות עם הממשל האמריקאי כדי שהדברים יעברו בהסכמתם. מה שצפוי להיות זה החלת הריבונות על כל היישובים היהודים בארץ ישראל, כשהיעד הוא ה-1 ביולי. יכול להיות שזה ייקח מספר שבועות".

בהמשך חידד ואמר כי "אני לא רוצה לספח על אפם וחמתם של האמריקאים, אני לא רוצה להגיע לנקודה הזו. אנחנו מאד מכבדים את האמריקאים ויש מערכת יחסים מצוינת. יש דברים שצריך להשאיר לקסמו המיוחד של ראש הממשלה שלנו, שיודע להביא דברים. הוא תמיד מצליח בסופו של דבר".

בממשל ארצות הברית קיים תסכול גדול מעמדת מועצת יש"ע, שבימים האחרונים מנסה לשכנע שרים וח"כים בימין להתנגד לתוכנית המאה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ – כך דווח ב'ישראל היום'. גורם אמריקני הבקי בפרטים אמר כי "אם המתיישבים לא מעוניינים במה שיש לממשל להציע כעת, שלא יבואו אלינו בהמשך".

"היה מצופה שיראו את התמונה הרחבה, שיזכרו איפה הם עמדו בדצמבר 2016 (החלטת מועצת הביטחון 2334 שפגעה בישראל, אשר הובלה על ידי ממשל אובאמה), ושיחשבו היכן הם עשויים לעמוד בעוד ארבע שנים, אם הפלסטינים יתמידו בסירוב למשא ומתן עם ישראל", כך הגורם בממשל טראמפ.

על פי הדיווח של אריאל כהנא, באופן כללי, מרבית שרי הליכוד תומכים במהלך – אך ייתכן שהשרים שנחשבים ימניים יותר, כמו זאב אלקין או ציפי חוטובלי, יתנגדו או יימנעו. גם ראש הממשלה החליפי, בני גנץ, רואה בחיוב את תוכנית טראמפ. עם זאת, גנץ עדיין לא החליט אם לאפשר לחברי כחול לבן חופש הצבעה, או להטיל משמעת סיעתית.

מבין השרים בגוש של גנץ, השר יועז הנדל הוא תומך ודאי של החלת הריבונות. שרים נוספים ממפלגתו של גנץ שעשויים להצביע בעד הם חילי טרופר, פנינה תמנו־שטה ועומר ינקלביץ'. יצוין כי בשלב זה רק בודדים בצמרת הישראלית בקיאים בפרטי המהלך. רה"מ טרם הציג לשרים את המפה הסופית. נוסח ההחלטה טרם הועלה לאישור הקבינט או הממשלה, וגם גורמי המודיעין בצה"ל, במשרד החוץ ובמוסד טרם הציגו את הערכותיהם.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שזה אומר-
מחכים עד שהאמריקאים יסכימו,
שהם יחכו עד שישראל תתקדם במשא ומתן שלא התחיל בכלל,
ועד אז ביידן ינצח וזהו.

השם יברך אותו. כמה תבונה יש לאדם הזה אשריו ואשרי חלקו ואשרי העם שככה לו

די עם הספינים
לא יהיה סיפוח

אסור למסור שטחים בשום אופן זה אסון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture