טסלר יקבל את פניות הציבור: הכנסת אישרה הקמת 17 ועדות בכנסת

מסתמן: ועדת החוקה חוק ומשפט בראשות ח"כ יעקב אשר, ועדת הכלכלה בראשות ח"כ יעקב מרגי, ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני, ועדה מיוחדת לפניות הציבור בראשות ח"כ יעקב טסלר. ח"כ משה ארבל נבחר לסגן יו"ר הכנסת • כל המינויים החדשים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הוועדה המסדרת בראשות ח"כ איתן גינזבורג מכחול לבן החליטה להציע למליאת הכנסת על הרכב ועדות הכנסת. עפ"י ההצעה, יוקמו 17 ועדות. 12 ועדות קבועות ו-5 ועדות מיוחדות. 14 ועדות יהיו בראשות חברי כנסת מהקואליציה וועדה אחת תהיה בראשות חבר כנסת מהקואליציה ובהמשך הוועדה עתידה להמליץ על שלוש ועדות נוספות שיהיו בראשות חברי כנסת מהאופוזיציה. הוועדה החליטה לעת עתה לא להמליץ על ראשותם של שתי ועדות.

הועדות הקבועות, מספר חברי הוועדות, וההצעה לראשות הוועדות: ועדת החוקה חוק ומשפט (17 חברים) בראשות ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה), ועדת הכלכלה (15 חברים) בראשות ח"כ יעקב מרגי (ש"ס), ועדת הכספים (17 חברים) בראשות ח"כ משה גפני (יהדות התורה). ועדה לענייני ביקורת המדינה (11 חברים) בראשות ח"כ עפר שלח (יש עתיד-תל"ם). ועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי (11 חברים) לעת עתה, אין המלצה על יו"ר.

ועדת החוץ והביטחון (17 חברים) בראשות ח"כ צבי האוזר (דרך ארץ), ועדת המדע והטכנולוגיה (9 חברים) באופן זמני בראשות ח"כ איתן גינזבורג (כחול לבן), ועדת העבודה, הרווחה והבריאות (11 חברים) בראשות ח"כ חיים כץ (הליכוד), ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות (9 חברים) בראשות ח"כ דוד ביטן (הליכוד), ועדת הפנים והגנת הסביבה (15 חברים) בראשות ח"כ מיקי חיימוביץ' (כחול לבן), ועדת החינוך התרבות והספורט (15 חברים) בראשות ח"כ רם שפע (כחול לבן), ועדת הכנסת (17 חברים) בראשות ח"כ איתן גינזבורג (כחול לבן).

רשימת הוועדות המיוחדות: ועדה מיוחדת לפניות הציבור (9 חברים) בראשות ח"כ יעקב טסלר (יהדות התורה), הוועדה המיוחדת לעניין נגיף הקורונה החדש ולבחינת היערכות המדינה למגפות ולרעידות אדמה (13 חברים) בראשות ח"כ יפעת שאשא ביטון (הליכוד), הוועדה המיוחדת למיגור הפשיעה בחברה הערבית (11 חברים) לעת עתה, אין המלצה על יו"ר, ועדה מיוחדת לזכויות הילד (9 חברים) באופן זמני בראשות ח"כ רם שפע (כחול לבן), הוועדה המיוחדת לפיקוח על הקרן לניהול הכנסות המדינה מהיטל על רווחי גז ונפט (9 חברים) בראשות ח"כ אבי דיכטר (הליכוד).

כמן כן, הוועדה קבעה כי בכנסת ה-23 יכהנו 10 סגנים ליו"ר הכנסת. הוועדה ממליצה למליאה למנות שמונה סגני יו"ר הכנסת את חברי הכנסת: משה ארבל (ש"ס), אורנה ברביבאי (יש עתיד-תל"ם), קרן ברק (הליכוד), שרן השכל (הליכוד), מיקי מכלוף זוהר (הליכוד), מיקי חיימוביץ' (כחול לבן), מנסור עבאס (הרשימה המשותפת), חמד עמאר (ישראל ביתנו).

מאוחר יותר מליאת הכנסת אישרה את המלצת הוועדה המסדר בדבר הקמת ועדות הכנסת הקבועות ברוב של 59 תומכים מול 4 מתנגדים. כמו כן אישרה המליאה את המלצת הוועדה המסדרת בדבר הקמת ועדות הכנסת המיוחדות ברוב של 45 תומכים וללא מתנגדים. בנוסף אישרה המליאה את המלצת הוועדה המסדרת בדבר בחירת סגנים ליו"ר הכנסת בתמיכת 41 ח"כים ללא מתנגדים. יש לציין כי תפקידי יושבי ראש הוועדות הן רק המלצה של הועדה המסדרת, ובהמשך תתקיים כל ועדה הצבעה לאישורה.

ח"כ מתן כהנא פנה בדיון לח"כ מיקי זהר וטען "למה בחרתם להעניק את הועדה לביקורת המדינה ליש עתיד במקום לימינה? האם זה חלק מהברית החדשה של הליכוד עם השמאל? בושה שבליכוד מעדיפים לעשות הכל כדי להמשיך לפגוע ולהשפיל את ימינה, מפלגת הציונות הדתית והימין האידאולוגי".

יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר השיב כי "ב24 שעות האחרונות מתנהל קמפיין שתכליתו להעמיד בראשות הוועדה לביקורת המדינה את ימינה. שואלים אותי מדוע הוועדה ניתנת ליש עתיד ולא לימינה? ותשובתי: מאז הקמת הכנסת הקואליציה אינה מתערבת בחלוקת הועדות בתוך האופוזיציה- שתמיד חילקה את הועדות בתוך עצמה".

"גם הטענה לכך שבשנת 2009 מונה אורי אריאל ליו"ר הועדה לביקורת המדינה באופן חד צדדי אינה נכונה, זה קרה רק משום שקדימה הצטרפה לקואליציה ואורי אריאל נותר כנציג האופוזיציה היחיד בועדה ולכן הוא זכה למינוי. חשוב להבהיר כי במקרה בו היינו פועלים באופן דורסני היתה מוגשת עתירה נגדנו לבג״ץ וההחלטה הזו היתה מתבטלת בין כה וכה".

"מכל מקום בסופו של יום מה שמכריע הוא שנתנו מילה, היה סיכום, לחצנו יד והתקדמנו. חשוב מאוד בעיני שכאשר ח"כ נותן מילה בבית הזה טוב יהיה שמילתו תכובד. הגיע הזמן שהפוליטיקאים שנמצאים בבניין הזה יעמדו במילתם", דברי זוהר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture