Yonatan Sindel/Flash90

נתניהו החליט: ח"כ דוד ביטן ימונה לתפקיד יו"ר ועדת העלייה והקליטה

ראש הממשלה החליט למנות את יו"ר הקואליציה לשעבר לתפקיד יו"ר ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות בכנסת: "משוכנע שימשיך לשרת את מדינת ישראל במשימות החשובות", אמר נתניהו. ביטן: "אמשיך לפעול במטרה להגביר את העלייה לארץ ישראל ולמיגור האנטישמיות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיך בחלוקת התפקידים הבודדים שנותרו לו עבור חברי הליכוד והחליט למנות את חבר הכנסת דוד ביטן לתפקיד יו"ר ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות בכנסת. זמן קצר לאחר הודעת נתניהו התכנס הוועדה ואישרה את המינוי פה אחד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "אני מברך את חבר הכנסת דוד ביטן שנכנס לתפקידו כיושב ראש ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות. אני משוכנע שח״כ ביטן ימשיך לשרת את מדינת ישראל במשימות החשובות בתחום העלייה והקליטה ובעבודת הכנסת".

ביטן אמר כי "אני מודה לראש הממשלה על המינוי לתפקיד יו״ר ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות. אני מתכוון לפעול בתפקיד זה כפי שפעלתי בשנים האחרונות בתחומים רבים בכנסת. אחרי חמש שנים כיושב ראש שדולת העם היהודי בכנסת אמשיך לפעול במטרה להגביר את העלייה לארץ ישראל ולמיגור האנטישמיות".

יו"ר הכנסת יריב לוין בירך את ביטן על בחירתו, והדגיש כי "מדובר במינוי טבעי. למעט אנשים בכנסת יש יכולת וכישרון להניע תהליכים ושינויים כפי שדוד ביטן יודע. המינוי שלו הוא הזדמנות בקנה מידה היסטורי לתת דחיפה אמתית לנושא כה חשוב, של הקליטה והקשר עם יהדות התפוצות. אין קיום למדינה ללא קליטת עליה, זו אבן היסוד שעליה עומדת מדינת ישראל. זכותו של כל יהודי לעלות לארץ, היא מהות הציונות ועלינו לפעול כי הם יממשו אותה".

צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

היו"ר הנבחר הדגיש כי "אנחנו צריכים להתכונן לעליה גדולה בעקבות משבר הקורונה והתגברות האנטישמיות. נפעל, כבעבר, לתקן עיוותים ואי התאמות, ונקדם תקציבים לנושאים החשובים הללו. חשוב לפעול לחיזוק תקציבי של הקהילות הקטנות, שמתקשות לתפעל את עצמן, בחינוך, פעילות קהילתית וארגון". ביטן הבטיח להקים ועדות-משנה כדי לזרז טיפול בנושאים שונים, ולאפשר ביטוי למירב חברי הכנסת.

יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ איתן גינזבורג (כחול לבן): "דוד הוכיח את עצמו כפרלמנטר מעולה הועדה עוסקת בתפקיד חשוב מאין כמוהו של קליטת עולים. אני עצמי עולה מארגנטינה, ומדובר בעבודה חשובה ביותר".

לדברי יואל רזבוזוב (יש עתיד-תל"ם), לשעבר יו"ר הוועדה, "בוועדה הזו אין קואליציה ואופוזיציה כי כולם פועלים לטובת העולים, טלי פלוסקוב (הליכוד) אמרה כי "הקשר הבלתי אמצעי שדוד יוצר עם אנשים, יתרום לקידום הנושאים החשובים שבה מטפלת הוועדה", לדברי שלמה קרעי (הליכוד) "הבולדוזר של הליכוד הגיע לוועדה, שתמיד ייצג את התפוצות באירועי הליכוד", אנדרי קוז'ינוב (יש עתיד-תל"ם) תיאר את התמודדות העולים בשנה האחרונה עם משבר הקורונה, ואילו לפי אופיר סופר (ימינה) "מדובר באתגר אדיר, כפול, של חיבור התפוצה לישראל ושל קליטת העולים בארץ".

מנכ"ל הסוכנות היהודית, ג'וש שוורץ, העריך בישיבה, כי בשנה הקרובה יעלו לארץ כ-50 אלף איש, כמעט פי שניים משנה ממוצעת, בעקבות משבר הקורונה, התחלואה והתמוטטות קהילות רבות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture