צילום: משרד החוץ הגרמני

מאס לישראלים: "מדינות באירופה יטילו סנקציות – נתקשה לעצור צעדים"

דיווחים: שר החוץ הגרמני אמר לנתניהו, גנץ ואשכנזי כי גרמניה אינה צפויה להטיל סנקציות על ישראל בעקבות המהלכים להחלת הריבונות, אך הזהיר כי מדינות אחרות באירופה עשויות לנהוג אחרת ולמרות שאינה תומכת באותם צעדים, תתקשה לעצור אותם

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר החוץ הגרמני הייקו מאס הזהיר היום (רביעי) את ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי כי כמה מדינות באיחוד האירופי דוחפות לצעדי ענישה בעקבות התוכנית להחלת הריבונות, וכי גרמניה שאינה תומכת באותם צעדים, תתקשה לעצור אותם – כך דווח ב'ווינט'. בפגישות שערך עם השלושה אמר מאס כי הצעד שמסתמן מצד אותן מדינות יהיה הכרה במדינה הפלסטינית.

ב'וואלה' דווח כי מאס אמר בפגישותיו עם ההנהגה הישראלית כי גרמניה אינה צפויה להטיל סנקציות על ישראל, במידה והיא תקדם מהלכים להחלת הריבונות בחלקים מיהודה ושומרון, אך הזהיר כי מדינות אחרות באירופה עשויות לנהוג אחרת, ולנקוט בצעדי תגובה נגד ישראל כמו הכרה במדינה פלסטינית – כך אמרו גורמים מדיניים לאחר הפגישה לפי הדיווח של טל שלו.

מאס הסביר בפגישות כי גרמניה צפויה לקבל את נשיאות האיחוד האירופי ביולי הקרוב, וכי יש לחץ באיחוד האירופי לתמוך בענישה נגד ישראל, שכן באיחוד רואים ב"סיפוח" הפרה של החוק הבינלאומי. עם זאת, לדברי הגורמים, הפגישות של מאס עם נתניהו, גנץ ואשכנזי היו חיוביות ודנו גם בנושאים אחרים של שיתוף פעולה ביטחוני ואסטרטגי, ובירושלים הביעו שביעות רצון מהאווירה הידידותית שבה התנהל הביקור.

 

מאס במסיבת עיתונאים בירדן. צילום: משרד החוץ הגרמני

שר החוץ הגרמני המשיך הערב לביקור בירדן שם נפגש עם מקבילו הירדני איימן ספאדי ואמר כי "ירדן מושפעת באופן ישיר יותר מהתפתחויות באזור יותר מכל מדינה אחרת. דיברנו על מה ניתן לעשות כדי להחיות את השיחות בין הישראלים לפלסטינים. גרמניה מוכנה לעשות את חלקה כאן עם שותפיה האירופיים והאזוריים. אנו רוצים לבנות על הפורמט שקבענו עם ירדן, מצרים וצרפת בשולי ועידת הביטחון במינכן".

שר החוץ אמר במסיבת עיתונאים כי "פרויקט הסיפוח הישראלי משמעותו הטבעת האזור בסכסוך ארוך. אנו מתרכזים כעת בעצירת הסיפוח, לאחר מכן נשוב למשא ומתן. הפלסטינים מוכנים לשלום, אבל כיצד ניתן להתקדם לשלום בצל הסיפוח? הסיפוח לא יכול לעבור ללא תגובה, משום שהוא למעשה יחסל את פתרון שתי המדינות. ירדן מעוניינת שכולם יבינו כמה מסוכן סיפוח יכול להיות".

ב'כאן חדשות' דווח כי מספר מדינות באירופה, בהן אירלנד, אותתו לרשות הפלסטינית שהן מתכוונות להכיר במדינה פלסטינית בגבולות 1967 אם ישראל תממש את כוונת "הסיפוח". ההנהגה ברמאללה בודקת גם את העמדות הסופיות של צרפת, ספרד, בלגיה, לוקסמבורג ופורטוגל. לא ברור אם זו תהיה הכרה מיידית, אבל ברמאללה בונים על כך שאולי בכל זאת גם להם ייצא משהו טוב בעקבות הסיפוח.

נתניהו: "כל תכנית חייבת להכיר במציאות ההתיישבות"

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי שר החוץ הגרמני ביקש לשמוע בפגישה על תכניות ממשלת ישראל בנושא תכנית טראמפ, במיוחד בשל כהונתה הקרובה של גרמניה כנשיאת האיחוד האירופי ובמסגרת חברותה במועצת הביטחון של האו"ם. נתניהו עמד על האינטרסים החיוניים של ישראל בכל הסדר עתידי, כגון הצורך בשליטה ביטחונית מלאה מערבית לירדן. כמו כן אמר רה"מ ש"כל תכנית ריאלית חייבת להכיר במציאות ההתיישבות הישראלית בשטח, ולא לטפח את האשליה של עקירת אנשים מבתיהם".

מלשכת שר הביטחון נמסר כי גנץ שוחח עם מאס על ההתפתחויות האזוריות ובצעדים המדיניים העומדים על הפרק. בהקשר זה, אמר גנץ למאס, כי "תוכנית השלום של הממשל האמריקאי מהווה הזדמנות היסטורית ואני רואה חשיבות בקידומה ביחד עם הממשל. כל זאת, מתוך ראייה אחראית ודיאלוג מירבי עם הגורמים השונים באזור וכחלק מדיאלוג בינלאומי רחב".

השר הגרמני אמר הבוקר בהצהרה משותפת עם אשכנזי כי "הצגתי את עמדת גרמניה ואת דאגותיי כידיד של ישראל לגבי הסיפוח. סיפוח לא עולה בקנה אחד עם החוק הבין-לאומי. אנחנו תומכים בפתרון שתי מדינות באמצעות מו"מ. יש לחדש את שיחות השלום. גבי, אמרת לי שאתם מוכנים למו"מ מיידי עם הפלסטינים וזה נחוץ. זה זמן לדיפלומטיה ומו"מ".

 

מאס בפגישה עם אשכנזי. צילום: לשכת שר החוץ

 

לאחר מכן, כשנשאל על ידי עיתונאים בנוגע למחיר שישראל "תשלם" בעקבות החלת הריבונות, השיב כי ארצו מחפשת אחר דיאלוג, וכי לא הציג מחיר כלשהו. "לא הצבתי תג מחיר לסיפוח", המשיך. "אנחנו מחפשים דיאלוג. הגעתי לאסוף מידע ולהבין מה תכניות הממשלה החדשה. הבהרתי לאשכנזי את עמדתנו ואת עמדת האיחוד האירופי נגד הסיפוח ונמשיך לדבר על זה".

"ביולי תעבור אלינו נשיאות האיחוד ומועצת הביטחון, ולכן זה מאוד חשוב לנו בעקבות התפקיד שלנו. על כך דיברנו והבהרתי את עמדתנו ועמדת האיחוד". על האפשרות שיוטלו סנקציות על ישראל אמר מאס כי "ההחלטות לא התקבלו – אנחנו לא צריכים לאיים, לא לעשות פוליטיקה כזו". הוא הוסיף: "הגעתי לכאן כדי להעמיק ולפתח את היחסים בין ישראל לגרמניה ואני משוכנע שנמשיך בדרך הזו ונעשה כל מה שנחוץ כדי לחזק את החברות שלנו".

במענה לשאלות עיתונאים אמר השר אשכנזי כי "קודם כל, כרגע אין מפות. בתוכנית טראמפ צוירה מפה קונספטואלית בקנה מידה גדול. יש הסכמה עם האמריקנים שצריך לתרגם את המפה לשטח; כלומר, היכן יעמוד כל בית, יישוב וכביש. אנחנו מכירים את השטח. גדלנו שם. המפה העתידית היא טכנית והיא תהווה בסיס להחלטה שתתקבל".

צילומים: אילבר פיטוסי, פלאש 90

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מזכיר את איככמן.
השם יקום את נהרות דם היהודיים שנרצחו בגלל היותם יהודים.

השנאה וההסתה נגד יהודים גוברת בכל העולם ותתגבר עד היום ההוא בו כל ארצות אירופה ואמריקה יחליטו פה אחד שצריך לדרוש את ירושלים מהיהודים ולכבוש את מדינת ישראל. ואז תהיה מלחמת גוג ומגוג. ולכן השנאה כבר מעתה מתגברת. כי היום ההוא קרב ובא. והשם ית' ילחם לנו והזמן הולך ומתקרב.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture