Marc Israel Sellem/POOL

דיווח: נתניהו דורש מגנץ – חוק שיקבע שיישאר בתפקיד רה"מ אם בג"ץ יתערב

הדרישה של נתניהו מגנץ - לחוקק חוק שיקבע שיישאר בתפקיד ראש הממשלה אם בג"ץ יתערב. בכירים בליכוד מעריכים: "נתניהו מנסה למצוא את התזמון והתירוץ לפרוץ לבחירות". הליכוד בתגובה: "שקר מכוער, נתניהו עוסק במשימות הלאומיות המורכבות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו מבקש לפתוח את ההסכם הקואליציוני ולקבוע שהוא ימשיך לכהן בתפקיד ראש הממשלה גם אם בג"ץ יתערב בהסדר ראש הממשלה החליפי, וזאת לאורך כל הקדנציה – כך דווח ב'חדשות 12'. בכך למעשה מבקש נתניהו מראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ תעודת ביטוח מהתערבות של בג"צ ולקבוע כי התערבות בג"ץ בהסכם תוביל לבחירות ונתניהו ישאר ראש ממשלת המעבר.

על פי הדיווח של דפנה ליאל, הבקשה החריגה מגיעה על רקע החשש בליכוד שאם בג"ץ יחליט להתערב בהסכם שנחתם, זה יקרה הרבה אחרי חצי השנה הראשונה שמוגדרת בהסכם כתקופת החירום – כך שמקומו של נתניהו בסכנה. נוסף על כך, בליכוד דורשים מכחול לבן לאשר כבר עכשיו בחוק את הארכת משך כהונת הממשלה – משלוש שנים לארבע. זאת, מתוך מחשבה שהדבר עשוי להקטין את הסיכוי להתערבות של בג"ץ בהסכם.

עוד דווח כי בכירים בליכוד טוענים כי נתניהו לא מתלהב, לשון המעטה, מההתנהלות של ממשלת האחדות, מחריקות ומהתבטאויות של שרים מכחול לבן נגדו. נוכח תוצאות הסקרים האחרונים המעניקים לליכוד בראשות נתניהו יתרון משמעותי על כחול לבן אותם בכירים בליכוד משמיעים את ההערכה הבאה: "החתונה הזאת בינינו לבין כחול לבן תיגמר הרבה יותר מהר ברבנות מאשר כולם חושבים".

"נתניהו מנסה למצוא את התזמון והתירוץ לפרוץ לבחירות. ייתכן שהתקציב הקרוב ייתן לו את ההזדמנות", צוטטו הבכירים בליכוד. על פי הדיווח של ירון אברהם, אותם בכירים טוענים כי יש לחץ על נתניהו מבית, בבלפור, מצד רעייתו ובנו, לא להמשיך את קיומה של הממשלה הזאת ולפרק את השותפות עם כחול לבן, בין היתר בשל החשש שבג"ץ יפסוק נגד מוסד ראש הממשלה החליפי בדיוק ברגע שהוא יעביר את ההגה לגנץ.

גם נתן אשל, מקורבו של ראש הממשלה, התייחס היום להתבטאויות של שרים מכחול לבן נגד נתניהו ותקף: "כאשר כל שר זב חוטם שעוד לא יודע איפה החניה של רכב השרד שלו תוקף אישית את ראש הממשלה. כאשר הסיעה הרביעית בגודלה חושבת שהיא מנהלת את המדינה. כאשר כחול לבן שקיבלו הכל ולא נתנו כלום רוצים להעביר חוק נורווגי השונה מהחוק שהוסכם עליו בהסכם הקואליציוני – אני הייתי נותן להם להזיע לפני שהייתי נותן להם מתנה שאין התחייבות עליה ודוחה בשלב זה את האפשרות להעבירו".

מהליכוד נמסר בתגובה: "שקר מכוער. בתקשורת מצאו דרך חדשה ומקורית להעליל על שרה ויאיר נתניהו עלילות שווא. מספיק להגיד את מילת הקסם 'בלפור' כדי להכשיר כל מידע, מופרך ככל שיהיה, בלי צורך לגבות אותו בעובדות. בזמן שהתקשורת עסוקה בלפגוע בבני משפחתו של ראש הממשלה, הוא עוסק מבוקר עד לילה במשימות הלאומיות המורכבות שעומדות בפני הממשלה הנוכחית, ביניהן: התמודדות עם משבר הקורונה ושמירה על חיי אזרחי ישראל, החזרת מקומות עבודה ויציאה לצמיחה כלכלית, ההכנות לקראת החלת הריבונות והבטחת ביטחון ישראל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture