Marc Israel Sellem/POOL

מעון, עובדים, רכב והטבות במס: ועדת הכספים תאשר את תנאי רה"מ החליפי

המדינה תישא בהוצאות מעון רה"מ החליפי וכן בהוצאות שדרוג הרכב‎ שיקבל - גנץ הודיע לגפני: מוותר על מעון חליפי • נתניהו פנה לוועדת הכספים בבקשה לקבל מהמדינה החזר על מסים ששילם במשך כעשור - בליכוד טענו כי מדובר במס "שערורייתי ופרסונלי"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שירותי מעון, כוח אדם, הטבה בשווי השימוש המקסימלי לרכב ושירותי אחסון על חשבון המדינה – תיקון הוראת השעה שנחשף היום (ראשון) ב'חדשות 12' מגלה את חבילת ההטבות ממנה יהנה ראש הממשלה החליפי, קודם כל בני גנץ ובהמשך בנימין נתניהו. בין התנאים שדורשים השניים, מבקש נתניהו החזר מס במאות אלפי שקלים 11 שנים אחורה.

על פי הדיווח של דפנה ליאל, בהצעה אותה צפויים לאשר השבוע חברי ועדת הכספים, נכתב כי "המדינה תעמיד לרשות ראש הממשלה החליפי במעון החליפי תנאים זהים לתנאים הניתנים במעון שהיא מעמידה לרשות ראש הממשלה בירושלים, ובכלל זה צוות עובדים, הוצאות כלכלה של ראש הממשלה והמתגוררים עמו, הוצאות אירוח והוצאות שוטפות, לרבות הוצאות הקשורות לנכס עצמו".

על פי הנוסח שהונח על שולחן הוועדה, לו ירצה ראש הממשלה החליפי, יוכל להפוך את מעונו הפרטי גם למעונו הרשמי – במקום לעבור למעון רשמי אחר – ואז הוא יהיה זכאי שההוצאות והשירותים להם זכאי ראש הממשלה יינתנו לו במסגרת מעונו הפרטי, למעט פעולות שיש בהן להשביח את הנכס עצמו. ועדת הכספים אמורה לאשר את נוסח ההחלטה במהלך השבוע הקרוב.

עוד מוצע כי גנץ ונתניהו יהנו כראשי ממשלה חליפיים משירותי איחסון על חשבון המדינה: "ראש הממשלה וראש הממשלה החלופי רשאים לאחסן את תכולת מעונם הפרטי על חשבון אוצר המדינה" במקרה שדירתם או ביתם הפרטי אינם מנוהלים על חשבון המדינה. בנוסף, ההובלה של תכולה זו תהיה על חשבון המדינה. המדינה תישא גם בהוצאות כלכלה עבור בני המשפחה שגרים עמם".

המסמך מגלה גם כי בדומה לראש הממשלה, "גם ראש הממשלה החליפי לא יאלץ לשלם גילום מס מלא כתוצאה משדרוג הרכב לצורכי מיגון". הכוונה היא לשני הרכבים מסוג אאודי A8 שלפי הפרסום בגלובס קיבל גנץ, שזכו בהתאם להחלטת מערכת הביטחון לחבילת הגנה בעלות מיליונים. עוד קובע המסמך כי "מס הכנסה המוטל על ראש הממשלה, על ראש הממשלה החליפי, על שר החוץ או על שר הביטחון בשל הכנסה הנובעת משדרוג רכב שהמדינה מעמידה לרשות מי מהם לצורכי מיגון, יהיה על חשבון אוצר המדינה".

גנץ הודיע כי הוא מוותר על מעון חליפי ועל הוצאות הכלכלה עבור משפחתו. במכתב שכתב ליו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, הסביר גנץ כי מעונו הפרטי שבו הוא גר כיום ישמש כמעון חליפי, "ולפיכך אין כל צורך שהמדינה תעמיד כל מעון אחר". לדבריו, "אני מוותר גם על כל ההוצאות – הכוללות צוות עובדים, הוצאות הקשורות בנכס עצמו, תחזוקתו והוצאות אירוח". כמו כן, הרחיב כי "אין צורך בהוצאות אחסון והובלה של תכולת המעון הפרטי". לבסוף כתב יו"ר כחול לבן כי הוא גם מוותר על הוצאות הכלכלה עבור זוגתו ובני משפחתו.

נתניהו ייהנה מהטבת מס על 10 שנים

במקביל, נתניהו מבקש גם מוועדת הכספים של הכנסת לקבל מאוצר המדינה רטרואקטיבית החזר על מסים ששילם במשך תשע שנים בתקופת כהונתו, כתוצאה מ"תשלומים, שירותים וטובות הנאה". ההערכה היא כי התשלום שנתניהו מבקש לקבל עליו פטור מתשלום נאמד במאות אלפי שקלים.

בשנת 2017 בג"ץ קבע שנתניהו צריך לשלם מס על הוצאות הבית הפרטי. חצי שנה לאחר מכן, ח"כ מיקי זוהר העלה הצעת חוק שאושרה בכנסת, הפכה את ההחלטה וקבעה שנתניהו, החל מראשית 2018, לא צריך לשלם מס על הוצאות פרטיות. כעת, נתניהו מבקש לקדם תיקון חקיקה לפיה הוא יהיה פטור מתשלום מס על הוצאות פרטיות גם לפני 2018, ובכל השנים מאז כהונתו כראש הממשלה מאז 2009.

בליכוד מסרו בתגובה שלא מדובר בהטבה מיוחדת: "ראש הממשלה נתניהו לא דורש שום תנאים מיוחדים. ועדת הכספים תחייב את נתניהו במס בדיוק כמו ראשי ממשלה קודמים. היה כאן ניסיון שערורייתי ופרסונלי לחייב את נתניהו במס שלא חייבו בו אף ראש ממשלה אחר. לא יהיה חוק אחד לנתניהו וחוק אחר לראשי ממשלה קודמים".

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני הבהיר כי "אישרנו בעבר הצעת חוק שמשווה את תנאי ראש הממשלה לנשיא המדינה, ושדיני המיסוי חלים עליו כמו על הנשיא, כאשר רשות המיסים לא גבתה מיסוי על ראשי הממשלה לדורותיהם. לפתע התברר שרשות המיסים דורשים מראש הממשלה הנוכחי תשלום מס רטרואקטיבי, ולכן הבקשה כעת היא לא לעשות חוק רטרואקטיבי, אלא גילום מס, שבלאו הכי לדברי רשות המיסים לא נגבה בעבר מראשי הממשלה לדורותיהם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture