צילום: דוברות הרשות השופטת

רשימת הקשרים נחשפת: אלו ניגודי העניינים המוצהרים של שופטי העליון

על רקע חשיפות וביקורת ציבורית פרסם בית המשפט העליון את רשימת המניעויות של השופטים. על חיות נאסר לקחת חלק בהליכים הנוגעים למשרד של בעלה, השופט הנדל מנוע מעיסוק בביה"ח סורוקה, מלצר מנוע מלעסוק ב'חדשות 12' • הרשימה המלאה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הרשות השופטת פרסמה הערב (ראשון) את רשימת ניגודי העניינים המלאה של שופטי בית המשפט העליון לשנת 2020, זאת בעקבות בקשת חופש המידע שהוגשה אליה. פרסום הרשימה מגיע בעקבות שורת תחקירים של העיתונאי קלמן ליבסקינד, ותחקיר נרחב ב'כאן חדשות', שחשפו את מערכת הקשרים של שופטי העליון.

מדוברות הרשות השופטת נמסר כי "ביום 17.6.2020 הודיעה הרשות השופטת על כוונתה לפרסם באתר הרשות השופטת מעת לעת באופן יזום את רשימת המניעויות של כלל השופטים והרשמים במערכת וזאת החל משנת המשפט הקרובה (ספטמבר 2020). בינתיים עודכנה ביום 21.6.2020 רשימת המניעויות של שופטי בית המשפט העליון וזאת בעקבות בקשת חופש מידע שהוגשה לגביהן. לפיכך בכל הנוגע לשופטי בית המשפט העליון אנו מפרסמים את הרשימה המעודכנת כבר עתה".

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, עדכנה לפני כמעט שבועיים את שר המשפטים אבי ניסנקורן, על כוונת הרשות השופטת לפרסם ולעדכן מעת לעת באופן יזום החל משנת המשפט הקרובה (ספטמבר 2020) את רשימת המניעויות, ההחלטות של שופטים להימנע מתיק כזה או אחר, של כלל השופטים והרשמים גם באתר הרשות השופטת.

על פי הנתונים, נשיאת העליון אסתר חיות אינה יכולה לעסוק בעניינם של כמה עורכי דין, וכן של חברות הביטוח הראל, כלל, שלמה WESURE ואיילון. המשנה לנשיאת העליון, השופט חנן מלצר לא יכול לעסוק בעניינן של חברת החדשות, חדשות ערוץ 12, עיריית תל אביב-יפו וכן עיריית רמת גן.

השופטת דפנה ברק ארז, על פי הרשימה, לא תוכל לדון בתיקים הנוגעים לאוניברסיטת תל אביב, שם הייתה דיקאנית הפקולטה למשפטים עד מינויה לעליון, ובעניינים הקשורים לידיעות אחרונות או להוצאת "ידיעות ספרים", שהוציאה ספר שלה בשנה האחרונה. השופט אלכס שטיין לא יוכל לדון, בין היתר, בהליכים שבהם תשתף נובל אנרג'י, שעבורה כתב בעבר חוות דעת.

השופטים יוסף אלרון ודוד מינץ, שהגיעו מבתי המשפט המחוזי בחיפה וירושלים, היו בקשרי חברות עם עורכי דין מקומיים. כך למשל, יו"ר מחוז חיפה בלשכת עורכי הדין עו"ד תמי אולמן מנועה להופיע בפני אלרון, ויו"ר מחוז ירושלים אשר אקסלרד מנוע מלהופיע בפני מינץ. השופט ג'ורג' קרא מנוע מלדון בתיקים של הפטריארכיה היוונית אורתודוכסית והמועצה המוסלמית ביפו.

שופט הנדל מנוע מעיסוק בתיקים הקשורים לבית החולים סורוקה, זאת לדבריו בעקבות קשרי חברות עם חלק מהרופאים במרכז הרפואי הגדול בדרום. השופט מני מזוז מנוע לעסוק בעניינה של קופת חולים לאומית. גם השופטת ענת ברון, שעלתה לאחרונה לכותרת לאחר שקיבלה מכתב איום, אינה יכולה גם כן לעסוק בעניינה של עיריית תל אביב-יפו.

השופט נועם סולברג, שלאחרונה פסל את עצמו מלדון בעתירה נגד מינויו של דן אלדד לממלא מקום פרקליט המדינה מאחר שהמינוי עשוי להשפיע על מועמדותו של עו"ד שלמה (מומי) למברגר, המחותן שלו, אינו מנוע מלדון בעניינו של אף אדם או גוף, אך הוא הצהיר ש"על מניעות ספציפית בתיק מסוים, ככל שתיווצר, אודיע כמקובל, והתיק ינותב לשופט אחר".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture