צילום: דוברות הכנסת –עדינה ולמן

אמסלם על הריבונות: "זה מה שחלמנו אלפי שנים, התפללנו כל הדורות" • צפו

דודי אמסלם, השר המתאם בין הכנסת לממשלה, הגיב בנאומו לתאריך הקרב לביצוע הסיפוח ביהודה ושומרון, בתגובה להצעות אי האמון שהועלו להצבעה במליאת הכנסת. מליאת הכנסת דחתה את כל הצעות אי האמון שהגישו סיעות האופוזיציה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מליאת הכנסת דחתה היום (שני) את כל הצעות אי האמון שהגישו סיעות האופוזיציה. ההצעה של 'יש עתיד-תל"ם' נדחתה ברוב של 30 תומכים מול 56 מתנגדים, ההצעה "ההסתה והאפליה נגד החברה הערבית" של הרשימה המשותפת נדחתה ברוב של 25 תומכים מול 58 מתנגדים ונמנע אחד, ההצעה "מחדל הממשלה בטיפול בקורונה" של ימינה וישראל ביתנו נדחתה ברוב של 30 תומכים מול 58 מתנגדים. ההצעה "ממשלת ישראל מקדמת סיפוח שטחים שיוביל לאפרטהייד" של מרצ נדחתה ברוב של 18 תומכים מול 60 מתנגדים ונמנע אחד.

ח"כ תמר זנדברג אמרה בדיון כי "אנחנו רואים כאן אובססיה מוזרה, דהרה בלתי מוסברת אל עבר צעד פוליטי מסוכן, היסטורי ודרמטי לרעה בנזק שהוא יגרום, צעד שיהפוך את ישראל למדינת אפרטהייד מצורעת בעולם, יאיים ויחריב את הזהות הדמוקרטית שאנחנו כל כך מתגאים בה וכל כך עמלים לשמור עליה, שיעמיד אותנו בשורה אחת באמת עם מדינות פושעות ברחבי העולם שאנחנו לא רוצים להידמות אליהן, יכניס אותנו לטלטלה, לחוסר יציבות ביטחוני, דמוקרטי, דיפלומטי, אזורי, עולמי, בין-לאומי, שהציבור הישראלי לא מעוניין בו. מה קרה פתאום? האם זה קשור לעובדה שראש הממשלה נתניהו נאשם בשוחד ועומד מול שלושה כתבי אישום וכבר לא עתיד המדינה לנגד עיניו?

השר המקשר בין הכנסת לממשלה דוד אמסלם השיב: "האמת היא שאני מבין שמרצ והרשימה המשותפת עושים שבוע שבוע. כמו בצבא. כל שבוע מעלים את אותה הצעה רק דובר אחר. בכלל, אתם כמרצ, אני שמעתי אותך חברת הכנסת זנדברג, אני מניח שאם היום היו מעלים את חוק יסוד: ירושלים הייתם בוודאי גם תוקפים אותו ומתנגדים לו וגם מדברים באותה שפה. מהלכים אימים על הציבור הישראלי. אותו דבר על החלת החוק הישראלי על רמת הגולן. הרי אתם לכל דבר שבא להסדיר את ההתיישבות בארץ ישראל, אתם כמעט מתנגדים. מעבר לזה שבוודאי, מבחינתכם לחזור לגבולות 67 ולחצות את ירושלים וכולי. זו האג'נדה שלכם, את זה אנחנו מכירים".

"דרך אגב אני מציע לכם, כדי שלא תשעממו אותנו כל שבוע, תגוונו את הנושאים, תגוונו קצת. אתם מגישים את אותן הצעות האי-אמון, כפי שאמרתי, כל שבוע. איך אמר הגשש: אלה שואלים את אותן שאלות, אלה עונים את אותן תשובות, מה יש פה לתרגם? דרך אגב כשאני מסתכל ובעצם מעיין ברשימת התומכים, הרי בשבוע שעבר זה עלה, זה עלה על ידי אחמד טיבי, הרשימה המשותפת והגברת היבה יזבק. אז הסתכלתי ועברתי מי בעצם תמך בהצעה, אתם לא תאמינו: יאיר לפיד, מיקי לוי, סגלוביץ'".

"כמובן אנשי מרצ, שעליהם אני לא מדבר. אני את הרשימה המשותפת מבין. איך אמר שבוע שעבר חבר הכנסת עסאקלה: אנחנו רוצים שכל הפליטים יבואו פה למדינת ישראל. אתם גזלתם, אתם גנבתם את הקרקעות של הפלסטינים. זו העמדה שלו, על זה הוא חי וזה בסדר. זה הציבור שלו ואותו אני לפחות מבין בתפיסת העולם. אבל אתם, יש עתיד, אתם לא מתביישים? מה, אתם לא מאמינים בגושי ההתיישבות?"

"האם באמת מישהו חושב שבעתיד, בתסריט כלשהו, לא משנה מה, נפנה את גוש עציון? את אריאל? את מעלה אדומים?", המשיך אמסלם. ח"כ יאיר גולן ממרצ התפרץ לדבריו ואמר: "מישהו אמר את זה? למה אתה סתם מכפיש? למה אתה משקר מעל במת הכנסת? למה לשקר מעל במת הכנסת?, אני הצעתי פעם לפנות את מעלה אדומים? אני הצעתי פעם לפנות את אריאל? על מה אתה מדבר?"

אמבלם הגיב לו: "חבר הכנסת גולן, בוא תקשיב. אל תצרח סתם ובוא תקשיב. הרי אתם עכשיו הגשתם הצעת אי-אימון על מה? על החלת החוק הישראלי על אותם ישובים. זו הצעת אי-אימון. אז למה אתה עכשיו גונב את הדעת? הרי על זה מדובר. מדובר לא רק על אריאל, גם על אריאל, אתם השתגעתם לגמרי".

"הרי גם אתם מאמינים, גם אם אפילו לא, בשם הציונות וההתיישבות היהודית, הרי גם אתם לא מאמינים וגם אתם מרצ, כפי שאמרתי, שבכל הסדר שלא יהיה, לא משנה מה, שאריאל, מעלה אדומים, גוש עציון, בוודאי ובוודאי שבקעת הירדן תהיה הגבול המזרחי של מדינת ישראל ולו לצורכי ביטחון, עזבו ציונות עכשיו. אז איפה האחריות שלכם? איך אתם יכולים להצביע עבור ההצעה כזו? אני מדבר כרגע על כחול-לבן ובוודאי מרצ מציעה בעצמה את ההצעה הזאת, זו חרפה זו בושה".

"בנוגע לרעיון עצמו, כפי שאמרתי, שבוע שעבר דיברנו על זה, ההכרה בחברה מולדת היא לא סיפוח מר גולן. חבר הכנסת גולן, לא סיפוח. אנחנו דרך אגב באנו לארץ ישראל בשביל זה. כל היהודים מהעולם התקבצו לארץ ישראל בשביל זה, החלת הריבונות על חלקים מארץ ישראל עליה חלמנו. זה בדיוק כמו שחלמנו אלפי שנים. אליה התפללנו כל הדורות. דרך אגב גם היום אנחנו מתפללים קבץ נפוצותינו מכנפות תבל".

"דרך אגב, אני מתגורר במעלה אדומים. אני לא יודע מדוע צריך להיות לי סט חוקים אחד ולך, חבר הכנסת עסאקלה, סט חוקים אחר? אתה אזרח ישראלי לכל דבר ועניין. יש לך את החוק הישראלי. מדוע ולמה אני מופלה לרעה? לא אתה. אני, לא מר גולן, אני. בגלל שאצלכם הכול צבוע.

"יש כאן הזדמנות שלא הייתה שלא הייתה מאז 1948 להחיל ריבונות באופן מושכל. דרך אגב, חבר הכנסת גולן, בהסכמה אמריקנית, זה ההבדל. אנחנו לא עושים את זה סתם. לא קמנו איזה בוקר והחלטנו. יש פה הזדמנות היסטורית. אתם לא אוהבים אותה, אני יודע. אבל זאת ההזדמנות שקרתה. כצעד מדיני וכצעד ריבוני של מדינת ישראל ביהודה ושומרון, זו הזדמנות גדולה שלא ניתן ונאפשר לה לחלוף. זו הזדמנות היסטורית על שינוי כיוון".

"דרך אגב, בדרך כלל תמיד הישראלים ויתרו, כרגיל הפלסטינים מעולם ויתרו על דבר וחצי דבר. לכן כאן אנחנו משנים את הנוסחה. מאות אלפי מתיישבים ביהודה ושומרון יישארו במקומותיהם כחלק מכל הסדר קבע. אני חושב שהצעד הזה לא ירחיק את השלום, אלא יקרב אותו. הגיע הזמן שגם הפלסטינים יכירו בכך. זאת אומרת, אני טוען, כל הוויתורים הם רק מרחיקים את השלום בגלל שהערבים מבינים, ככל שמוותרים להם יותר אז בעצם הם משיגים יותר ולכן מעולם לא יתכנסו אתך לשום נקודה של הסכם".

"למי שצועק וזועק על האפרטהייד, אתם לא מתביישים? הרי אפרטהייד קיימת באמת בשטחים שברשות, שבאחריות הרשות. אליה דרך אגב אף ישראלי לא נכנס, אף יהודי. ישראלים נכנסים, ערבים, היהודים לא נכנסים. לא נכנסים לרמאללה ואם הם ייכנסו לשם, אתה יודע גם איך הם יכולים לצאת משם. לא לג'נין, אבל כל אחד מיריחו, רמאללה וג'נין יכול להיכנס למעלה אדומים והכל בסדר. אף אחד לא מכה אותו, אף אחד לא מאיים עליו. אבל זאת בעצם מסכת השקרים שאתם בעצם מנהלים כל יום".

"הסיפור של האפרטהייד באמת קורה הלכה למעשה בדיוק הפוך. אנחנו חיים בעולם ערכים הפוך. הרבה פעמים אני אומר: הכול פה שקר, והכל פה הפוך. דרך אגב, מבחינתי, זה מאוד פשוט: עם אינו יכול לכבוש את ארצו. זוהי נחלת אבותינו. אין סיבה שלא נחיל את הריבונות על היישובים. דרך אגב, זה החוק הישראלי, היהודי, שבכל מקרה, ובכל הסדר קבע שלא יהיה יישארו בריבונות יהודית. לכן אני מבקש בוודאי מהכנסת לדחות את הצעת האי-אמון הזאת".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אוי ואבוי!
לא זה מה שחלמנו!
לא זה מה שציפינו!
ממש ממש לא!
לא מיניה ולא מקצתיה!
בושה שאתר חרדי מצטט דברי הבל כאלו!

לא חיכינו לריבונות!
חיכינו ונחכה לריבונו של עולם!
קה רבון עלם!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture