Noam Revkin Fenton/Flash90

מקורבי גנץ לחרדים: "אל תתמכו בתקציב של נתניהו – הוא רוצה בחירות"

דיווח: מקורבי יו"ר כחול לבן בני גנץ פנו בימים האחרונים למפלגות החרדיות וביקשו מהם להתנגד לרצון של ראש הממשלה להעביר תקציב דו-שנתי. המפלגות החרדיות מבקשות חלק מחבילת הסיוע הכלכלית, וליצמן דורש מיליארדים למשרד השיכון

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מקורבי ראש הממשלה החליפי ויו"ר כחול לבן בני גנץ פנו בימים האחרונים לראשי המפלגות החרדיות וביקשו מהם להתנגד לרצון של ראש הממשלה בנימין נתניהו להעביר תקציב דו-שנתי: "אל תתמכו בתקציב של נתניהו – הוא רוצה בחירות" – כך דווח ב'כאן חדשות'. לדברי המקורבים לגנץ, נתניהו מעוניין בבחירות והאינטרס המשותף של החרדים וכחול לבן נגד בחירות.

עוד דווח כי המפלגות החרדיות מבקשות תקציבים מתוך חבילת הסיוע הכלכלית. אחת הדרישות המרכזיות היא העברת כספים לתמיכה בישיבות, מאחר ויש להתאים אותן דרישות משרד הבריאות. שר השיכון יעקב ליצמן דורש מיליארדים לטובת פיתוח נדל"ן בפריפריה וכן 50 מיליון שקלים להגדלת הסיוע בשכר דירה למשפחות נזקקות במיוחד.

מוקדם יותר נמסר כי "שר האוצר ישראל כ"ץ מכחיש כל דיווח כאילו הורה לאנשי האוצר לעצור פעולות להכנת התקציב עד שיוכרע אם זה תקציב חד או דו שנתי. מדיניות שר האוצר ומשרד האוצר ברורה וחד משמעית: יש להעביר תקציב וחוק הסדרים ורפורמות לשנת 2020 לאלתר, כדי לאפשר למשק לחזור לפעילות ולצמיחה, במקביל לתוכנית הסיוע לשכירים ועצמאים נפגעי הקורונה. משרד האוצר ערוך באופן מיידי להניח את התקציב בפני הממשלה".

על רקע ההתקרבות לגנץ – הליכוד נגד החרדים : "הם מקבלים מה שהם רוצים"

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ שב אמש על עמדתו נגד תקציב חד-שנתי ואמר כי "הודעתי לראש הממשלה ושר האוצר שלצד התמיכה בתוכנית הסיוע המיידית, כחול לבן תעמוד על כך שתוצג בהקדם מדיניות תקציבית רחבה הרבה יותר שתעודד את הצמיחה קדימה ולא נסתפק במענה לשלושה חודשים בלבד".

גנץ הביע תמיכה בהפגנת העצמאים נגד הממשלה וכתב בטוויטר כי "האזרחים שיצאו הערב לרחובות מביעים מצוקה אמיתית וצודקת ויש להם את הזכות המלאה לעשות זאת – ולנו כממשלה את האחריות להקשיב ולפעול למציאת פתרונות. הקורונה הביאה אותנו למשבר בריאותי, חברתי וכלכלי מהגדולים בתולדות המדינה. יחד, נוכל לו ונתגבר עליו בשמירה על החיים ועל הפרנסה.

"חובתנו להמשיך לדאוג שלא נשאיר מאחור את המובטלים, לא את העצמאים, לא את ההורים, לא את בעלי העסקים ולא את הקשישים. אני קורא למפגינים לקיים את ההנחיות ולשמור על בריאותם ובטוח שגורמי האכיפה ינהגו בסבלנות וישמרו על זכות ההפגנה. אנחנו מבינים את הזעקה ונעשה הכל כדי לתת לה מענה", דברי יו"ר כחול לבן.

גם שר המשפטים אבי ניסיקורן הביע עמדה דומה ואמר כי "המפגינים מביעים מצוקה אמיתית וצודקת. חבילת הסיוע היא צעד בכיוון הנכון, אך עלינו להציג תקציב שיביא ודאות כלכלית ומנועי צמיחה. תקציב ל-3 חודשים לא יעשה זאת. נעמוד על כך שהתקציב יהיה עם הסתכלות ל-2021, וייתן רשת ביטחון לעסקים, עצמאים ומובטלים. רק כך נחלץ את ישראל מהמשבר".

שר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ, מגוש כחול לבן, תקף את ראש הממשלה נתניהו ואמר כי "אם נתניהו יתעקש ללכת לבחירות על חשבון רווחתם של אזרחי ישראל גם שותפיו הטבעיים יבואו עמו חשבון. כחול לבן העבודה, מתנגדים לבחירות ורוצים לייצב את ממשלת האחדות, אך ההתעקשות של רה״מ על תקציב 2020 תוך הפרת ההסכם הקואליציוני נועדה לשמור לו נקודת יציאה בתחילת 2021".

"הטיעונים המקצועיים על חוסר ודאות תקציבית מתנפצים לאחר החלטת ראש הממשלה לבנות קופסת תקציב חירום נוספת לקורונה בסך של למעלה מ-60 מיליארד ש״ח, שתימשך עד יוני 2021 מוכיחה כי ניתן לייצר ודאות ארוכת טווח. לכן, גם התקציב וגם תוכניות החירום צריכות להיות עד סוף 2021. כך ניצור יציבות כלכלית ופוליטית שתאפשר לכל שרי הממשלה לעסוק בעבודה למען האזרחים". לדבריו, "ראש הממשלה גורם לכך שרבים וטובים עוסקים בפוליטיקה במקום להתמקד במשבר הקורונה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

גנץ נגלה לך סוד, גם אנחנו רוצים בחירות אם התוצאות יהיו שהאף שלך ירד מטה מטה. לא שוכחים לך את הבברית עם לפיד ושלטי החוצות והאמירות נגד החרדים. באיזו עזות מצח אתה פונה לסיוע מהחרדים? החרדים יעשו מה שטוב להם ולא מה שטוב לך!!!

מגיבים תגובות מושקעות והאתר לא טורח לפרסם ללא כל סיבה. אין עוד אתר שמפיל תגובות במסות רק ממחסור בעובדים או סתם מעצלות לעבור עליהם.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture