Dror Garti / Flash 90

החשבון הרשמי של השגרירות התבטא באנטישמיות – משרד החוץ: "טעות"

בעמוד הטוויטר הרשמי של שגרירות ישראל בגאנה נכתב היום ציוץ חריף נגד ראש הממשלה נתניהו ולומדי התורה: "להתחיל לחפש עבודה". משרד החוץ מיהר להתנער, והודיע כי המקרה יתוחק. ח"כ ארבל: "מן הראוי כי התחקיר יבוצע בזריזות וכי יפורסם לציבור"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אירוע חריג התרחש היום (רביעי) בעמוד הטוויטר הרשמי של שגרירות ישראל בגאנה. מטעם החשבון נכתבה תגובה לציוץ של העיתונאי אבישי גרינצייג, שבה יצא נגד ההפגנה אמש מחוץ למעון ראש הממשלה ולתקריות הקשות שאירעו במהלכה. גרינצייג הזכיר בדבריו את מראות המהפכה הצרפתית, מה שהוביל לתגובת השגרירות – עם רמז נגד נתניהו.

בתגובה לציוץ נכתב על ידי הדף הרשמי של שגרירות ישראל בגאנה: "אוי גונבים לך את המדינה? אויי.. מציע לך לעשות גוגל ולראות מדוע העלו לגרדום את לואי והקוקיה שאיתו. מציע לאברכים להתחיל לחפש עבודה כי הכספים שהם מקבלים מהמיסים שלנו הולכים להגמר…אוייי". ככל הנראה מדובר בעובד השגרירות שצייץ בטעות מהחשבון הרשמי במקום מחשבונו האישי, אך עדיין מקומם שעובד מדינה מרשה לעצמו להתבטאות כך.

דובר משרד החוץ ליאור חייט מיהר להבהיר כי "הציוץ שפורסם היום בחשבון הטוויטר של שגרירות ישראל בגאנה פורסם ע״י גורם שאינו מוסמך שהתחבר בטעות לחשבון השגרירות. מיד כשהתבררה הטעות, נמחקה ההודעה. מנכ״ל משרד החוץ הנחה לתחקר את המקרה".

שגרירת ישראל בגאנה שני קופר הוסיפה כי "אדם לא מוסמך נכנס היום בטעות לחשבון הטוויטר של השגרירות ופרסם תגובה לכמה ציוצים שעלו ברשת. הדברים שכתב אינם משקפים את דעותיי כעובדת מדינה. אני מצטערת על כך".

ח"כ משה רבל שיגר מכתב דחוף לשר החוץ גבי אשכנזי וכתב לו כי "לפני שעות ספורות פרסם חשבון ה"טוויטר" הרשמי של שגרירות ישראל בגאנה הודעה פוליטית בוטה בה הוא רמז שסופם של ראש ממשלת ישראל ומשפחתו כסופם של מלך צרפת ואשתו – להיות מוצאים להורג במהלך מהפכה אלימה, וקינח באיום כלפי אברכים בזו הלשון: מציע לאברכים להתחיל לחפש עבודה כי הכספים שהם מקבלים מהמיסים שלנו הולכים להגמר…אוייי".

"מדובר בהתבטאות אלימה ופוגענית הן כלפי ראש הממשלה הנבחר של ישראל ומשפחתו והן כלפי ציבור עצום ורב של בני המגזר החרדי, לומדי התורה ושומרי המצוות. יש לראות בחומרה רבה התבטאויות אלימות המסיתות לשנאה מסוג זה, המפורסמות כך נראה ע"י גורמים רשמיים במשרד החוץ ועובדי מדינה, ולנהוג ביד קשה כלפי המפיצים אותן. וודאי בימים מתוחים אלו בהם הציבור החרדי מותקף בצל התפשטות מגפת הקורונה, לאור המתח והלחץ בציבור ואופן הצגת הדברים, החד-ממדי של התקשורת".

"במענה משרד החוץ לפרסום נאמר כי ה"ציוץ" פורסם ע"י גורם שאינו מוסמך שהתחבר בטעות לחשבון השגרירות וכי ייערך תחקיר לאירוע. מן הראוי כי התחקיר יבוצע בזריזות וכי יפורסם לציבור, כפי שההודעה המקורית מפיצת השנאה פורסמה גם היא. הציבור צריך לדעת האם פצחן ("האקר") ביצע את הפרסום או שמא, למרבה הצער, עובד השגרירות".

"ככל שמדובר בעובד מדינה הרי שדבריו אינם רק מבישים ודוחים אלא גם סותרים את הוראות התקשי"ר בדבר התבטאויות פוליטיות ופוגעים באתוס השירות הציבורי. לכן יש להעביר את עובד השגרירות מיידית מתפקידו עד העמדתו לדין משמעתי בנציבות שירות המדינה. אבקשך לפעול בהקדם בנושא כדי להשיב את אמון הציבור במשרד החוץ, בעובדיו העושים עבודת קודש ובשירות הציבורי ולהודיעני דבר בנושא זה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מדוע התגובה שגתבתי אמש לא פורסמה ?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture