צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

"חוק הקורונה הגדול": סער הצביע בעד הצעה של שקד בוועדת חוקה

ועדת החוקה דנה ביותר מ-500 ההסתייגויות שהוגשו נגד החוק, במטרה להביאו אחר לדיון והצבעה בקריאה שנייה ושלישית. סער תמך בהסתייגויות להוספת ועדת הקורונה כאחת הוועדות שתדון בנושאי החוק, ובנוגע להארכת מועדי האישור מראש של התקנות בכנסת

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ועדת החוקה החלה הבוקר (רביעי) את השלב האחרון בדרך לאישור "חוק הקורונה הגדול", כשהיא דנה ביותר מ-500 ההסתייגויות שהוגשו נגד החוק. הוועדה החלה להצביע על כל ההסתייגויות ועל החוק עצמו, במטרה להביאו אחר הצהריים לדיון והצבעה במליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית. ההצבעות בוועדה צפויות להתחדש לאחר סיום ההצבעות במליאה על החקיקה

8 חברי כנסת תמכו בהסתייגויות שנגעו לאישור ועדת החוקה, להוספת ועדת הקורונה כאחת הוועדות שתדון בנושאי החוק, ובנוגע להארכת מועדי האישור מראש של התקנות בכנסת, בהם כל חברי הוועדה מטעם האופוזיציה כולל איילת שקד מ'ימינה', אליהם הצטרף גם ח"כ גדעון סער מהליכוד. מנגד, 9 חברי הקואליציה הצביעו נגד ההסתייגות ובעד אישור החוק כלשונו.

"חוק הקורונה הגדול" לקראת אישור: פיקוח הכנסת של 24 שעות מראש

ח"כ איילת שקד הציגה מוקדם יותר את ההסתייגויות שלה ואמרה כי "הקואליציה הקימה "ועדת קורונה" ולאחר שחברת הכנסת שאשא ביטון לא הסכימה להתיישר עם ההחלטות ההזויות והשלומיאליות של הממשלה, הממשלה החליטה לייבש את הועדה ולקחת לה את הסמכויות. הכנסת היא לא חותמת גומי ולכן אם יש ועדה שהקואליציה ראתה בחשיבותה והיא מתפקדת כועדה עצמאית ומקבלת החלטות בהגיון לאחר קבלת נתונים – היא צריכה להישאר זו שמקבלת החלטות בנושא".

"לפני שהתקנה נכנסת לרשומה צריך לאפשר לועדה 48 שעות לדון בה במקום 24 שעות במצב הקיים. העובדה שהממשלה לא מוכנה לתת לכנסת זמן לדון בהחלטה זה רק מעיד על כך שראשי ועדות לא מתכוונים להיות עצמאיים אלא להיות בובות על חוט ולהכפיף את עצמכם באופן מלא להחלטות הממשלה. אם זה מה שאתם מתכוונים לעשות אז אל תבזבזו את הזמן של כולם".

"הממשלה מקבלת החלטות, הן נכנסות לתוקף ולאחר מכן הכנסת מחליטה לשנות אותן. זה עושה נזק לציבור שלם, מטרטר ומשגע אותם וכך נראת ממשלה שלא שולטת במה שהיא עושה. אין כאן הבדל של קואליציה ואופוזיציה – כולם באותה הדעה, יש לנו אינטרס משותף. בשיחות סגורות חברי הקואליציה מסכימים איתנו. 48 שעות זו פשרה סבירה. אם לא תקבלו את זה אנחנו נתנגד לחוק".

ח"כ גדעון סער אמר אתמול כי "אם היינו במשבר של 30 יום יכולנו ללכת בשיטת ההנחתות אבל במשבר ארוך אם הכנסת תיתן יד לדבר הזה אני צופה דברים קשים מנקודת ראותה של הממשלה ביכולת להתמודד עם המשבר. האנרכיה שיש בסגירת מסעדות ודיון עליהן כמה שעות אחרי היא בגלל מנגנון האישור בדיעבד. אני נגד זה שיכופפו ראשי ועדות במטרה להגיע למליאה כמעקף לוועדה. במליאה לא מתקיים דיון אמיתי של פיקוח פרלמנטרי. הממשלה הודתה פעם אחר פעם שהיא טעתה אז ברוך השם שיש פיקוח פרלמנטרי. כחבר בקואליציה אני חרד אם נלך על המתכונת הזו. הוא ציטט את מנחם בגין "בלתי קביל לחלוטין". אני רק מדמיין את דור המייסדים מנחם בגין ומי שלצדו קוראים את הנוסח הזה".

צילומים: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture