צילום: דוברות הכנסת –עדינה ולמן

אמסלם לגנץ: "אתם חותרים תחת הממשלה"; ניסנקורן: "נתניהו ידע" • צפו

השר אמסלם תקף את כחול לבן: "זו חוצפה של גנץ ועזות מצח. לא מספיק שקיבלו 17 תיקים, גם יושבים פה ומרמים אותנו. סיכמנו שההצעה לא עולה". השר ניסנקורן הגיב: "ההחלטה לעבור לתקציב חד שנתי תוך הפרסה של ההסכם הקואליציוני מדברת בעד עצמה"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

השר דודי אמסלם תקף במליאת הכנסת את כחול לבן על הפרת ההסכם הקואליציוני מול המפלגות החרדיות ואמר כי "כחול לבן סודקים את הקואליציה ומובילים לבחירות, זו חוצפה של גנץ ועזות מצח. אני מתבייש במה שעשיתם", הצהיר. "אתם נוהגים בחוסר יושר וחוסר הגינות. אנחנו סיכמנו בוועדת שרים לענייני חקיקה שזה לא עולה".

אמסלם, השר המקשר בין הממשלה לכנסת שבעל זכות וטו בוועדת השרים לענייני חקיקה, תקף את ניסנקורון שנכח במליאה ואמר לו, "מר שר המשפטים, אתה, יחד איתי, דחינו את זה. ולפני חמש דקות את מודעי לי. אתה לא מתבייש? אתה רוצה לקחת אותנו בכחש וכזב". ניסנקורן הגיב לו ואמר: "שתדע לך שביבי ידע על זה בבוקר". אמסלם הגיב: "אני לא ידעתי".

"לא מספיק שקיבלו 17 תיקים, גם יושבים פה ומרמים אותנו. סיכמנו שההצעה לא עולה". הוא הוסיף: "אתם חותרים תחת הממשלה, לאורך כל הדרך וכל יום. מה זה קשור לקורונה? תספרו לנו. אתם שקרנים. אתם בדיוק כמו לפיד. הקורונה לא מעניינת אתכם. אתם רק רוצים לחבל בממשלה".

בהמשך עלה אמסלם לנאום נוסף במליאת הכנסת והטיח בגנץ שישב מולו: "אתה אומר כל הזמן בטלוויזיה שאתה לא רוצה בחירות, מה שאתה עשית, לשם זה הולך". "אתה צריך להתבייש. על מה יצא הזעם? על כך שהצבענו על ניגודי העניינים לשופטים. לכנסת אסור לדון בזה? אתה ישבת פה ואמרת 'לא יעלה על הדעת', אתה כנראה לא יודע מה זו דמוקרטיה. הכנסת צריכה לפקח גם על בית המשפט העליון".

"לי קוראים דוד אמסלם. גדלתי בקרית מלאכי. יש לי את הכללים שלי. לנו יש בבסיס חברות יושר והגינות בבסיס. לכם אין דבר כזה. אתה ניסנקורן גרמת לכך שנכשלנו בהצבעה. אם הליכוד היה ערוך ההצבעה היתה עוברת. אנו רואים כאילו אצטלה של דמוקרטיה. תראו את ההפגנות שלכם. אני לא מאמין שיש מדינה אחת בעולם שהיתה מרשה את זה".

ניסנקורן עלה לנאום בתגובה ואמר לאמסלם כי "ראש הממשלה ידע על העמדה של כחול לבן לפני כמה שעות. דרעי ידע, גפני ידע, יו"ר הקואליציה ידע וחשבתי שגם אתה יודע. יותר מחצי מחברי הליכוד שהיו פה בחרו לא להצביע נגד החוק. אנחנו חתומים על הסכם שנחתם רק לפני מספר חודשים ונאמר בו תקציב דו שנתי. ההחלטה לעבור לתקציב חד שנתי תוך הפרסה של ההסכם הקואליציוני מדברת בעד עצמה".

"מה שקורה במדינת ישראל זה ודאות ויציבות. הדבר הנוסף אם אומרים מתקמדים בקורונה אז מתמקדים בקורונה. אני כל שבוע מתעסק בדברים אחרים שלא קשורים. והדבר האחרון לפני שבועיים עומד פה שר משפטים אומר דעה ובהפתעה ביום יום באים ומגייסם להצבעה כנגד. הגינות צריכה להיות לשני הכיוונים. כחול לבן ובראשה בני גנץ מתנהגת בהגינות", הוסיף שר המשפטים.

לאחר שניסנקורן השיב למתקפתו, אמסלם עלה אף הוא לשאת דברים במליאת הכנסת, בפעם השלישית, והאשים אותו כי הוא פעל בניגוד לסיכומים. "אולי הודעת לכולם, אבל אם אתה מסכם איתי משהו, דבר איתי. אני, כשאני מסכם משהו, אני עומד על כך שזה הסיכום. אמרתי לי: 'דודי, בשביל ההגינות'. כל אלה שמנית לא רלוונטיים, משום שאני צריך לדעת מזה ראשון", אמר. "אני מצפה שאם יש לכם הפרות כאלה או אחרות, תבואו. אם יש לכם בעיה, תודיעו ופותרים את האירוע. אבי – איתי לא עובדים ככה".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

די להתלונן הכל בהשגחה פרטית ותלוי רק במעשינו בלבד "אין עוד מלבדו".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture