צילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן

גורמים פוליטיים: "נתניהו החליט שלא להעביר תקציב וללכת לבחירות בקרוב"

דיווח: גורמים ששוחחו עם נתניהו טוענים שהוא החליט לא להעביר את תקציב המדינה ובכך להקדים את הבחירות. הסיבה: ההחלטה ששלב ההוכחות במשפטו יחל בינואר. במפלגות החרדיות מבינים לאן חותר רה"מ, גפני ושוקל לאמץ את עמדת גנץ בנושא התקציב

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, החליט שלא להעביר את תקציב המדינה לשנת 2020 ובכך להקדים את הבחירות ל-18 בנובמבר – כך דווח בעיתון 'הארץ' מפי גורמים ששוחחו עם נתניהו ועם מקורביו. לדברי הגורמים, נתניהו מבקש ליצור אווירה של תוהו ובוהו בקואליציה, כדי לעורר בציבור תחושה ש"ככה אי אפשר להמשיך" ולהכשיר את דעת הקהל לפירוק הממשלה. במצב שבו מגפת הקורונה לא תאפשר לקיים בחירות, נתניהו ימשיך לכהן בתפקידו.

על פי הדיווח של חיים לוינסון, מה שהכריע את הכף מבחינת נתניהו הוא החלטת בית המשפט המחוזי בירושלים, ששלב ההוכחות במשפטו יחל בינואר והדיונים בו יתקיימו שלוש פעמים בשבוע. הוא משוכנע כי לקראת מועד זה תוגש לבג"ץ עתירה שתבקש לכפות עליו נבצרות, בטענה שאינו יכול לנהל את המדינה בעודו מבלה חלק ניכר מזמנו על ספסל הנאשמים. נתניהו מאמין גם כי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, יתמוך בעתירה, ויקל על שופטי בית המשפט העליון לקבל אותה.

זהו גם הרקע להתקפות האחרונות של השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, על מנדלבליט. בסביבת נתניהו אומרים כי המטרה העיקרית של נתניהו בבחירות תהיה להשיג שליטה במשרד המשפטים, וכי הוא מתכנן להעמיד את מערכת המשפט במרכז מסע הבחירות שלו. ראש הממשלה מתחרט על כך שהסכים להפקיד את תיק המשפטים בידי אבי ניסנקורן, שיצא להגנת מנדלבליט ומערכת המשפט.

"נתניהו מודע לסיכונים הכרוכים במערכת בחירות נוספת, אך סבור שהחלופות גרועות עוד יותר ואינו מתכוון לפנות את מקומו לראש הממשלה החליפי, בני גנץ", טוען לוינסון. לדבריו, "הוא מעדיף ללכת לבחירות כעת, למרות המשבר הכלכלי, בהנחה שהמצב יהיה גרוע יותר במארס 2021". נתניהו מאמין כי המשבר הפוליטי ישרת אותו ויסייע לו לשכנע את הציבור שעדיפות בחירות על קואליציה לא מתפקדת.

בכחול לבן מבינים שפניו של נתניהו לבחירות, ותמיכתם של חברי הסיעה בהצעות החוק נועדו בין היתר לקרוץ לקהל המצביעים הליברלי. בכיר במפלגה צוטט ב'הארץ': "אם היה תקציב והיה אופק לממשלה היינו מוצאים פתרון, אבל למה אנחנו צריכים לשלם מחירים אם יש בחירות?"

עוד דווח כי גם במפלגות החרדיות מבינים לאן חותר ראש הממשלה. בפומבי האשימו חבריהן את כחול לבן במשבר, אך בשיחות סגורות הם מביעים זעם על נתניהו שלא מנע אותו. יו"ר דגל התורה, משה גפני, שתמך בדרישתו של נתניהו להעביר תקציב חד-שנתי, חש כעת שראש הממשלה ניצל אותו ושוקל לאמץ את עמדת גנץ בנושא.

מהליכוד נמסר בתגובה: "מדובר בספין של גורמים בכחול לבן שכבר נמצאים בעיצומו של קמפיין הבחירות, בהמשך להצבעתם היום בכנסת נגד הקואליציה. האיום של כחול לבן ללכת לבחירות בשיא מגיפת הקורונה והאתגר הכלכלי זה שיא של חוסר אחריות".

ב'וואלה' דווח כי בכיר בכחול לבן העביר היום (רביעי) מסר ליהדות התורה, לפיו "נתניהו רוצה בחירות, ולא נגיש את הלחי השנייה". זאת, בניסיון להסביר לחברי המפלגה החרדית מדוע תמכה כחול לבן בחוק נגד ההלכה תוך הפרה של המשמעת הקואליציונית. בכחול לבן סבורים שנתניהו החליט ללכת לבחירות מוקדמות ולתת לכנסת להתפזר כבר בחודש הבא מבלי להעביר תקציב. "נתניהו מכוון לבחירות בזק כדי להקדים אותן לשלב העדויות במשפט שלו, שיתחיל בינואר", העריך גורם במפלגה.

ב'חדשות 13' צוטטו בכירים בקואליציה שהודו כי "יש סכנה מוחשית לבחירות – עוד השנה". אליהם הצטרף אחד מאנשיו של בנימין נתניהו, שטען כי "הסיכוי לבחירות הוא 50-50 – או כן או לא". בכחול לבן מאמינים כי בשלב זה, ראש הממשלה לא מעוניין בבחירות, כך שהם מקווים לקבל את תמיכתו בהצבעה על התקציב. מנגד, אנשיו של נתניהו טוענים כי יש להם רוב לאישור תקציב חד שנתי – גם בלי תמיכתו של גנץ, אולם הם מסרבים לפרט מיהם העריקים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture