יונתן סינדל / Flash90

קושנר: "ישראל לא תחיל ריבונות ללא הסכמתנו – לא ניתן אור ירוק בקרוב"

יועצו הבכיר של הנשיא אמר כי הממשל מעדיף להתמקד בנורמליזציה: "כרגע הפוקוס צריך להיות ליישום הסכם השלום החדש". הוא ציין כי הוא מצפה מהפלסטינים לשוב לשולחן המו"מ: "האמינות של ההנהגה הפלסטינית הידרדרה לשפל". עוד הוסיף: "ההסכם פתר במידה רבה את סוגיית הר הבית"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ג'ארד קשנר, יועצו הבכיר וחתנו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, אמר היום (שני) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו נתן לממשל האמריקני ערבויות שהוא לא יחיל ריבונות ללא הסכמת הבית הלבן: "יש לנו יחסי אמון עם ישראל. הנשיא טראמפ מחוייב לזה. ישראל הסכימה לא להתקדם בלי הסכמה אמריקנית".

לדברי קושנר, בוושינגטון לא מתכוונים לתת "אור ירוק" למהלך למשך זמן מה. "אנחנו מאמינים שהם (ישראל – ח.ג.) יעמדו בהתחייבות הזאת", הוא אמר – והוסיף: "רבים שאלו אותנו בעת שהעברנו את השגרירות למה לא קיבלנו משהו בתמורה. הנשיא קיבל את אמון הישראלים וזה הוכח כבעל ערך".

"בעיית הר הבית במידה רבה נפתרה", אמר בתדרוך טלפוני מוושינגטון לעיתונאים במזרח התיכון. קושנר הסביר כי "המסגד יהיה פתוח למוסלמים. הם יוכלו לבוא ולהתפלל ויראו שאל אקצא לא בסכנה, כפי שטוענת התעמולה האנטישמית. לירדן יש מעורבות בניהול ההר. סוגיית הר הבית במידה רבה נפתרה".

לדבריו, מדינות נוספות צפויות להצטרף לאמירויות ולנרמל את היחסים עם ישראל. "אני אופטימי לגבי המזרח התיכון, יהיו עוד פריצות דרך דיפלומטיות בחודשים הקרובים", אמר. קושנר ביקש להבהיר כי "ישראל הסכימה למפת המדינה הפלסטינית במסגרת עסקת המאה". לדבריו זו היתה פריצת דרך משמעותית, שהראתה לאזור כולו שישראל רצינית.

"יש הצעה נדיבה למדינה ולחילופי שטחים, ואנחנו מציעים לפלסטינים לשוב לשולחן", הוא הוסיף. עם זאת, הוא המשיך ואמר: "לא משנה איזו תוכנית אתה מניח, המנהיגות הפלסטינית מגיבה אותו דבר – הם כל כך צפויים ולא הגיוניים. נתנו להם כמעט כל מה שהם רוצים. אי אפשר לעזור למי שלא רוצה לעזור לעצמו. יש תסכול באזור מההתנהגות של המנהיגות".

לדבריו, "באיחוד האמירויות סברו שעל-ידי נורמליזציה של היחסים עם ישראל הם יוכלו למנוע את הסיפוח ולתת לפלסטינים תקווה לפתרון שיושג במו"מ. בשלב מסוים – גם הסכסוך הישראלי-פלסטיני ייפתר. טראמפ מוכן לזה. הושטנו יד להנהגה הפלסטינית ואמרנו להם שאם ירצו לשבת למו"מ עם ישראל – הם מוזמנים. נראה מה הם יחליטו לעשות".

לדברי יועצו הבכיר של טראמפ, הממשל האמריקני מצפה מההנהגה הפלסטינית לחזור כעת לשולחן המשא ומתן. "הם אמרו שהם רוצים להוריד את הסיפוח מסדר היום, ועכשיו זה ירד מהשולחן – אז הם יכולים לחזור ולדבר", אמר קושנר. "האמינות של ההנהגה הפלסטינית הידרדרה לשפל של כל הזמנים", אמר. "יש הרבה תסכול לגבי הפלסטינים מצד בני בריתם באזור. אני לא מבין איך הפעולות של ההנהגה הפלסטינית משפרות את המצב של בני עמה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture