צילום: דוברות הכנסת - יצחק הררי

טסלר נגד בג"ץ: "הזכות להפגין היא 'קדושה' יותר מבית הכנסת או קדושת החיים?" • צפו

בנאומו במליאת הכנסת אמר ח"כ טסלר: "במטרה להתמודד עם הנגיף, מטילים הגבלות המשבשות את אורח החיים התקין ופוגעות בכל תחום. אבל איזה ערך יש להגבלות, אם מדי שבוע מתאספים בחסות הבג"ץ, אלפים ורבבות, המגיעים מכל רחבי הארץ, בצפיפות וללא שמירה על כללי הריחוק הבסיסיים הנדרשים מכל אחד מאיתנו"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

ח"כ יעקב טסלר במתקפה במליאת הכנסת נגד בית המשפט העליון: "ברצוני לברך את פרופ' רוני גמזו למינויו ל'פרויקטור הקורונה' ולאחל לו המון הצלחה בתפקידו החשוב. הצלחתו הצלחתנו. רק מקווה כי זה לא בגדר ברכה לבטלה", פתח. "הממשלה הביאה לאישור את התכנית החדשה – "רמזור" המחלקת את המדינה לאזורים ירוקים, צהובים ואדומים. אך יש מי שלא עוצר באדום, ומנהל את המדינה עם סמכויות לא לו".

"הסמכויות הם לא בממשלה, לא במשרד הבריאות וגם לא אצל פרויקטור הקורונה. הם במקום אחד: הבג"ץ. הוא ולא אחר. הוא ואין בלתו. לפני כשבועיים דחה הבג"ץ את עתירת תושבי שכונת רחביה להגביל את ההפגנות בשכונה עד לשעה 11 בלילה וקבע כי אין להיעתר לעתירה. הזכות להפגין היא אמנם חשובה ואין לאסור אותה, אך מדוע לא להגביל אותה כפי שמגבילים את שאר הענפים במשק".

"במטרה להתמודד עם הנגיף, מטילים הגבלות המשבשות את אורח החיים התקין ופוגעות בכל תחום. אבל איזה ערך יש להגבלות, אם מדי שבוע מתאספים בחסות הבג"ץ, אלפים ורבבות, המגיעים מכל רחבי הארץ, בצפיפות וללא שמירה על כללי הריחוק הבסיסיים הנדרשים מכל אחד מאיתנו".

"ביד אחת, הממשלה מגבילה את הפעילות בבתי עסק, את הישיבה במסעדות ובאולמות אירועים, את מספר המתפללים בבתי כנסת והנוסעים בתחבורה ציבורית. וביד השנייה, בצל החשש מבג"ץ מאפשרים קיום הפגנות המוניות, שבוע אחרי שבוע, ללא שום הגבלות, בצורה המסכנת את כולנו".

"הזכות להפגין היא אמנם זכות "קדושה", אבל האם היא מעל קדושת בית הכנסת? קדושת החיים? קדושת התורה? האם היא גוברת על כל שאר הזכויות. האם בשם חופש הביטוי ניתן לרמוס את הזכות לחיים, הזכות לכבוד, את חופש העיסוק, חופש הדת", תוהה הח"כ.

"כולנו – האזרחים, העסקים, המסעדנים, בעלי האולמות, המתפללים, משלמים את מחיר הפגיעה בזכויות היסוד שלנו, כדי להתגבר על הנגיף, אבל זכות ההפגנה לא נפגעת. הפחד מבג"ץ מצליח לשתק את כל המדינה".

"בעבר, בתקופת אוסלו וההפגנות הסוערות כנגד ראש הממשלה המנוח יצחק רבין, בג"ץ ידע לאזן בין הזכות להפגין וחופש הביטוי ובין הזכות של השכנים לחיים בכבוד, והגביל את ההפגנות ל-500 משתתפים ולשעות מוגדרות. מה נשתנה כעת? נניח וזכויות השכנים לא נחשבות עוד, אבל הקורונה אינה סיבה מספקת להטלת מגבלות כלשהן?"

"כל עוד נמשכת מדיניות האיפה ואיפה בין ענפי המשק וההגבלות החלות על כולם לצמצום הנגיף, למדיניות חסרת ההגבלות בהפגנות, בה אלפים מתאספים יחד ומתפזרים ברחבי הארץ ומפיצים את הנגיף, חבל על כל תכנית למיגור הקורונה ולצמצום ההדבקות. אנו כבר רגילים להתערבות הגסה של הבג"ץ בכל תחום, אך הפעם הוא חצה רמזור אדום", חתם טסלר.

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture