צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

עימות בין הליכוד לכחול לבן: ועדת הכספים לא הצביעה על החוק של לדחיית התקציב

יו"ר הקואליציה הציע לדחות את התקציב ב-150 ימים נוספים, אם יתקבלו תנאיו לתמיכה בחוק: "גמישות תקציבית" בסך של 5% מהתקציב, הפעלת פריוקט היל"ה ותקציבים למוסדות הציונות הדתית ולישיבות. יו"ר סיעת כחול לבן: "בליכוד מנסים להוביל לבחירות". אם לא תאושר הדחייה עד ליום שני, הכנסת תפוזר

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ועדת הכספים לא הצביעה היום (רביעי) על הצעת החוק לדחיית אישור התקציב ב-100 ימים, זאת בעקבות חילוקי דעות בין הליכוד לכחול לבן. המחלוקת התעוררה לאחר שיו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר אמר בפתח הדיון כי יש ארבעה תנאים שבאמצעותם יהיה אפשר להעביר את החוק בוועדה, שכוללים בין היתר אישור לתקצוב הישיבות.

בפתח הדיון העלה יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר מספר הסתייגויות, בהן כי התקציב ההמשכי יכלול הגדלה של 5 אחוזים למשך תקופת ההארכה, וכן כי יגיש 25 הסתייגויות "שכל אחת מהן תכלול 10 ימים, סה"כ 250 ימים, כך שתישמר לנו האפשרות להאריך את התקופה לצורך מגעים עד שאלה יבשילו ביננו לבין כחול לבן, אם בכלל". בנוסף הציג זוהר הסתייגויות בדבר תקצוב תוכניות החינוך המשלים, ואישור תקציבים לציונות הדתית ולישיבות.

דבריו של זוהר עוררו סערה, ח"כ איתן גינזבורג: "התכנסנו כדי לדון בהצעת החוק לדחיית התפזרות הכנסת, לא התכנסנו כדי לדון בתקציב החלופי של מישהו שמבקש להעלות אותו ברגע האחרון, שלא על דעת אף אחד. ההסתייגויות שהעלה מיקי זוהר לא מקובלת על הקואליציה, הן פרטיות של ח"כ מיקי זוהר, אני לא רואה אותן על הכתב, ואי אפשר להגיש הסתייגויות נוספות כעת".

"אם יש רצון של סיעות כל שהן להוסיף תקציב חלופי דרך פיצול חוק, זה לא דבר מקובל בלי שהוא יעשה בתאום. כולנו שותפים לדעה שהכנסת לא צריכה להתפזר, אי אפשר לעשות תקציב בשבוע. אפשר רק להביא את הצעת החוק לדחייה ב-100 יום ותו לא. כל דבר אחר מנסה מוביל את כולם לבחירות. כחול לבן תשקול לראות בדבר כנושא חדש", אמר יו"ר סיעת כחול לבן.

מ"מ יו"ר הוועדה, ח"כ יצחק פינדרוס הודיע כי הוועדה תאפשר רק שינוי לצורך גמישות תקציבית, במטרה להמשיך תקצוב שהיה קיים במהלך שנת 2019, זאת ללא שינויים נוספים בחוק: "נסיים את הדיון, נתכנס לשיחות עם משרד האוצר ומשרד המשפטים, עם שיתוף האופוזיציה, נגיע להסכמה, נכניס סעיף שייתן אפשרות לאוצר להמשיך את המצב הקיים, ולתוכניות קיימות לא להיסגר. ונחזור להתכנס, או היום או בראשון".

סגן הממונה על התקציבים באוצר, יוגב גרדוס ציין במהלך הדיון כי ייתכן מאוד שתקצוב התוכניות המשלימות במערכת החינוך יוסדר עוד היום: "לגבי תוכניות הילה וקרב ויתר התוכניות המשלימות בחינוך, יש בשעות האחרונות התקדמות משמעותית, שר האוצר ושר החינוך פועלים כדי לאפשר את פתיחת התוכניות המשלימות בחינוך. ייתכן שכבר היום יהיה פתרון במסגרת התקציב הקיים".

הוועדה דנה בהצעת החוק לדחיית אישור התקציב ב-100 ימים טרם העלתה לקריאה שנייה ושלישית. אם הצעת החוק לא תאושר עד ה-25 באוגוסט, הכנסת תפוזר, וישראל תלך לבחירות. הדיון בהצעה מגיע ברקע המחלוקת בין הליכוד לכחול לבן, ולפי גורם המעורה במו"מ בין המפלגות, "הפערים עדיין גדולים, וסכנת הבחירות לא חלפה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture