צילום: קובי גדעון / לע"מ

נתניהו בשיחות סגורות: חשש שבחירות יפגעו במאמצים להסכם מדיני נוסף

גורמים בליכוד: קיים לחץ מצד האמריקנים להימנע מבחירות בישראל. בסביבתו של נתניהו טוענים כי הוא אינו מעוניין בהליכה לקלפי ומאשים את ניסנקורן ש"תוקע הכל, לא מוכן לזוז מילימטר מהעמדה שלו. ככה לא מנהלים משא ומתן". גנץ לח"כים של כחול לבן: "אנחנו לא אנשים של משחקים ותרגילים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו אומר בשיחות סגורות כי יש חשש גדול שיציאה כעת לבחירות תפגע במאמצים שמתקיימים בימים אלה להסכם מדיני נוסף, בדומה לזה שנחתם עם איחוד האמירויות – כך דווח ב'ישראל היום'. החשש הוא שמדינות שיש עימן מגעים לכינון הסכם שלום, יחששו מחוסר יציבות בישראל. גורמים בליכוד הוסיפו כי קיים לחץ מצד האמריקנים להימנע מבחירות בישראל, מאחר שהממשל מעוניין להציג עוד לפני הבחירות שם בנובמבר הישגים בצוותא עם הממשלה הנוכחית.

עוד דיווח יהודה שלזינגר כי בסביבתו של נתניהו התעקשו בתוקף כי הוא אינו מעוניין בהליכה לקלפי. אנשי נתניהו חוזרים ואומרים כי יציאה לבחירות בתקופה של משבר בריאותי ובעיקר כלכלי היא בלתי אפשרית, ותזיק הן למדינה והן לסיכוייו של ראש הממשלה לנצח. לדבריהם, כי קשה לסמוך על הסקרים וכי במערכת בחירות הכל יכול להשתנות.

בסביבתו של רה"מ דוחים את השיח על כך שעדיף לו ללכת לבחירות כעת ולא בדצמבר, ובכך להימנע ממערכת בחירות תוך כדי משפט. לדברי המקורבים, משפט לא פוגע בנתניהו אלא רק מחזק אותו בקרב קהל תומכיו, שמפנה זעם כלפי מערכת המשפט. עוד טוענים שכל סוגיית המשפט לא משנה את תמונת המנדטים, כפי שהוכח בשלוש מערכות הבחירות האחרונות.

אף שבליכוד מפנים ביממה האחרונה אצבע מאשימה כלפי שר החוץ גבי אשכנזי, טוענים בסביבת נתניהו כי מי שלמעשה מטרפד אפשרות להגיע להסכם הוא דווקא שר המשפטים אבי ניסנקורן, ש"תוקע הכל, לא מוכן לזוז מילימטר מהעמדה שלו, לא מוכן לשמוע על שינויים. אולי הוא מנסה לעשות סיבוב על החברים שלו ולהצטייר כלוחם צדק. ככה לא מנהלים משא ומתן".

בכירים בכחול לבן טעונים כי "אין שום מתווה או פשרה וכל הדיונים של הליכוד כאילו הם מחכים מאיתנו לתשובות הם פשוט ספין". גורמים בכחול לבן שצוטטו ב'ידיעות אחרונות' אמרו כי ההודעה שיצאה אתמול מטעם הליכוד על שיחה בין נתניהו לגנץ היא "חלק מהשטיקים והטריקים של נתניהו להראות שלא הוא אחראי לבחירות בפעם הרביעית בתוך שנה וחצי במדינת ישראל".

בתוך כך, סיעת כחול לבן קיימה היום אירוע "קבלת שבת" בכפר המכביה בתל אביב. בתום המפגש כתב ראש הממשלה החליפי בני גנץ בטוויטר כי "אנחנו לא אנשים של משחקים ותרגילים, אנחנו אנשים של כבוד ותקווה. נפגשנו הבוקר כל כחול לבן להתרכז שוב במה שמחבר בינינו – שונים אך שווים כמו שמדינת ישראל צריכה להיות".

בכיר בליכוד אמר על הפגישה של חברי כחול לבן: "הגיבושון של הח"כים בכחול לבן נועד כדי למנוע מאשכנזי לחתור תחת גנץ". בכיר בליכוד הוסיף כי "במקום להמשיך ולחתור תחת גנץ, לעשות סקרים פנימיים ופגישות הכנה ליום שאחרי בני גנץ, מוטב שגבי אשכנזי יגלה אחריות לאומית וימנע את את טירוף הבחירות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture