צילום: אלעד מלכה

גנץ: "מאה ימי השתיקה הסתיימו – לא אתן למינוי בובות לתפקידים ציבוריים" • צפו

ראש הממשלה החליפי הודיע: "נתמוך בדחיית התקציב כדי למנוע בחירות". הזהיר: "אם נגיע לבחירות עוד ישפך פה דם ברחובות". לדבריו, "מאה ימים שתקתי למתקפות האישיות, לקיתונות של נסיונות השפלה ומידור, שתקתי לגידופים וללעג של בכירי הליכוד - ככה עושים פריימריז". תוקף את נתניהו: "רבים חושבים שלא טובת האזרחים עומדת ראשונה לנגד עיניך"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

ראש הממשלה החליפי ויו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ תק, הערב בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי "לפני מאה ימים החלטתי לשים בצד כל שיקול אישי או פוליטי,ולעשות את מה שהתחייבתי לו מאז שהתגייסתי לצה"ל ולמנהיגות הלאומית: לשים את ישראל לפני הכל. לשים את טובת המדינה לפני טובתי האישית. אתם כבר מכירים אותי היטב. שום מתקפה אישית, שום עלילת דם ושום איום לא יכופפו אותי".

"מאה ימים נתתי לשותפיי הפוליטיים לממשלה להבין שפניי לשותפות, שידיי הושטו לשיתוף פעולה ושליבי פתוח לדאגה אחת בלבד: דאגה לביטחונם, לבריאותם ולפרנסתם של אזרחי ישראל. מאה ימים שתקתי: שתקתי למתקפות האישיות, שתקתי לקיתונות של נסיונות השפלה ומידור, שתקתי לגידופים וללעג של בכירי הליכוד. מאה ימי השתיקה, ההכלה וההבלגה הסתיימו", הודיע.

"הם מסתיימים מכיוון שמדינת ישראל צריכה יציבות, ולא עיסוק בלתי פוסק בצרכים אישיים. היא צריכה ממשלה שפניה לצרכיה ולא להתכתשות פנימית. לא אאפשר זאת עוד משום שככה הורסים ולא בונים. ככה עושים פריימריז ולא משרתים את הציבור", תקף את אנשי בליכוד, "בחוץ משתוללת סערת ענק שספק אם היתה כמותה מקום המדינה".

"כמיליון מובטלים משוועים לחזור למעגל התעסוקה, מאות אלפי משפחות לא יודעות איך ישלמו שכר דירה, משכנתא ואיך יערכו לארוחות החג. אלפי שכירים ועצמאים חיים בחשש ובמתח עצום מהרגע שבו הכספומט יראה להם אפס שקלים למשיכה, והם ישארו ללא כרטיס. אלפי אנשים צועקים את צעקתם ברחובות ועלינו לתת להם לעשות זאת כי אם לא עוד ישפך פה דם ברחובות".

"בשעה כזו – אני לא אתן לאף אחד לאיים על אזרחי ישראל בבחירות. מי שמדבר על בחירות לא מאיים עלי- הוא מאיים על הישראלים. לא אתן לאף אחד להוריד את ישראל על ארבע. לפני מעט יותר ממאה ימים החלטתי לעשות מעשה פוליטי אמיץ שיש בו מחיר לא פשוט, כי המדינה ואזרחיה יותר חשובים ממני. נכנסתי לממשלה כדי לטפל במציאותם ובעתידם של אזרחי ישראל.

יו"ר כחול לבן הבהיר כי העימות סביב המינויים במערכת אכיפת בחוק תימשך: "יחד עם זאת, לעולם לא אאפשר למישהו לפורר את הדמוקרטיה. לא אתן שמישהו ימנה בובות מטעמו לתפקידים ציבוריים במקומות רגישים. במשמרת שלי, כשאני שר הבטחון, אמשיך לשמור על בטחון המדינה מבחוץ ומבפנים אדאג – שאף אחד, אף אחד, לא ירים את ידו על שלטון החוק".

"כשנכנסתי לממשלה רציתי והתחייבתי לקדם את נושא הפיוס הלאומי. הביטוי פיוס לאומי הפך ללעג, לזלזול ולבדיחה כאילו היה מילה גסה, כאילו נגזר עלינו לשנוא אחד את השני, כאילו נגזר עלינו להתמודד עם אלימות מילולית איומה של נבחרי ציבור כנגד שומרי הסף וכנגד אזרחים אחרים. פיוס אינו קללה אלא חזון החיים שלנו ביחד, אחד לצד השני – עם אחד אנחנו, אחים אנחנו".

"שמעתי את נתניהו אמש מכריז על קבלת הצעת הפשרה של חבר הכנסת האוזר וברכתי על כך. ואני חוזר ואומר נתניהו, אם פניך לשיתוף פעולה לטובת אזרחי ישראל, ידי נשארה מושטת. אם פניך לתרגילים ולפגיעה חלילה בשלטון החוק – אני אמנע זאת ממך. פרק מאה הימים של מידור, הסתרה והסתה הסתיים. בוא נתחיל בפרק של שותפות. אין אדם אחד בישראל, מימין ומשמאל, שיאמין שאני פועל לטובת עצמי. לצערי, רבים חושבים שלא טובת האזרחים עומדת ראשונה לנגד עיניך".

לסיום הודיע כי מפלגתו תתמוך בחוק לדחיית המועד האחרון לאישור התקציב: "הערב זהו ערב מבחן. זו חובתי כמו גם חובתך להכנס למליאה ולהצביע יחד איתי על דחיית התקציב, כדי לקדם את הסדר העבודה בינינו. כל נושא אחר שאינו קשור למשבר הכלכלי ולמשבר הבריאותי יורד מסדר היום – וראוי שנטפל בו בנפרד. אני דורש ממך להניח כל שיקול אחר בצד, לגלות מנהיגות, לגלות פטריוטיות שאכן טבועה בך ולזכור שגם עבורך ישראל חייבת להיות לפני הכל. אזרחי ישראל, כפי שהתחייבתי בפניכם אני וחבריי מכחול לבן נכנס למליאה מתוך אחריות לאומית ונדחה את התקציב כדי למנוע בחירות, אני מקווה שכך גם אחרים יעשו". זמן קצר קודם לכן הודיע נתניהו כי הליכוד גם יתמוך בחוק.

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הוא אומר שהוא דואג כל הזמן רק לדבר אחד אבל כשהוא מונה אותו זה הופך לבטחון לכלכלה ועוד משהו זה כבר שלוש דברים
אגב לכולם זה חשוך ?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture