צילום וידאו ותמונות: דובר צה"ל

אחרי שבועיים: הסתיים התרגיל המשותף של חיל-האוויר הישראלי והגרמני • צפו

במסגרת התרגיל, תרגלו המטוסים הישראלים "כתף אל כתף" עם טייסי חילות-האוויר המשתתפים, תוך לימוד ושיתוף. התבצעו עשרות מטסים המדמים תרחישי קרבות אוויר-אוויר וקרבות אוויר-קרקע, התמודדות עם איום טיל קרקע-אוויר מתקדם וכן מתארי לחימה בשטח אויב

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

ביום חמישי הגיע לסיומו תרגיל משותף של חיל-האוויר הישראלי עם חיל-האוויר הגרמני, שהתקיים במשך כשבועיים על אדמת ובשמי גרמניה. האימון היווה אבן דרך חשובה בהעצמת שיתוף הפעולה האסטרטגי-בינלאומי בין ישראל לגרמניה והאינטרסים המשותפים. מטרות התרגיל הושגו במלואן, תוך חיזוק היכולת והכשירות המבצעית של חיל-האוויר הישראלי. התרגיל בגרמניה הוא התרגיל הבינלאומי היחיד שחיל-האוויר מקיים השנה מחוץ לגבולות מדינת ישראל, בצל נגיף הקורונה.

תרגיל ה"MAG Days" הוא מופע בינלאומי המתרחש ארבע פעמים בשנה, כחלק מההכנה המבצעית של נאט"ו (ארגון האמנה הצפון-אטלנטית), בו משתתפות מספר מדינות החברות בארגון. זוהי הפעם הראשונה בה השתתף חיל-האוויר הישראלי בתרגיל, במסגרתו לקחו חלק מטוסי קרב "ברק" (F-16), מטוסי תובלה "ראם" (בואינג 707) ומטוסי בקרה "נחשון" ("עיטם"). את המשלחת הישראלית הובילה טייסת 105 ("העקרב"), יחד עם טייסות 101 ("הקרב הראשונה"), 122 ("נחשון") ו-120 ("ענקי המדבר"). משתתפי חיל האוויר הישראלי היו אנשי צוות אוויר, תחזוקה, מנהלה ותמיכה אשר לקחו חלק והביאו להצלחת התרגיל. מלבד חיל-האוויר הישראלי וחיל-האוויר הגרמני, השתתף גם חיל-האוויר ההונגרי עם מטוסי ה"גריפן" (JAS-39).

במסגרת התרגיל, תרגלו המטוסים הישראלים "כתף אל כתף" עם טייסי חילות-האוויר המשתתפים, תוך לימוד, שיתוף והפרייה הדדית. התבצעו עשרות מטסים המדמים תרחישי קרבות אוויר-אוויר וקרבות אוויר-קרקע, התמודדות עם איום טק"א (טיל קרקע-אוויר) מתקדם וכן מתארי לחימה בשטח אויב. התרגיל כלל טיסה באזורים לא מוכרים תוך יישום חוקי נאט"ו ותרגול מתארי טיסה משותפים המורכבים מצוותים הטרוגניים של חילות-האוויר השונים.

ראש להק אוויר, תת-אלוף אמיר לזר: "זו פריסה משמעותית בהיסטוריה של חיל-האוויר הישראלי, אני חושב שגם לחיל-האוויר הגרמני. ברמה ההיסטורית- לאומית, אנחנו מחברים פה את ההסתכלות על העבר הנורא של עמנו במדינה הזו ומסתכלים אל עתיד אחר, עתיד טוב יותר, הכולל שיתוף פעולה עם חיל-האוויר הגרמני. ברמת חיל-האוויר, אנחנו מסכמים פריסה איכותית שלמדנו ממנה המון. אנחנו לוקחים את הלקחים מהתרגיל למימוש בסביבה המבצעית שלנו".

מפקד טייסת "העקרב" ומפקד המשלחת, סגן-אלוף ע': "75 שנה אחרי התקופה האפלה ביותר בהיסטוריה של שני העמים, היהודי והגרמני, 75 שנה אחרי שחרור מחנה העבודה 'דכאו'- מטוסי קרב של שתי המדינות טסו כנף לצד כנף, בהובלת שני מפקדי חילות-האוויר מעל אותו המחנה במטס שהנציח את העבר הכואב והבטיח- לעולם לא עוד. התרגיל שקיימנו הוא ביטוי לחיבור הצבאות והכנפיים, ומדגיש את המחויבות המשותפת בין שני העמים ליצירת תקווה לדורות הבאים. חובתנו היא לזכור את העבר לעבוד לעתיד טוב יותר. החברות בין שני העמים היא עדות לעוצמה וליכולת האנושית להתגבר ולראות מעבר לטראומות של העבר, נוראיות ככל שיהיו, ולבנות שתי מעצמות השואפות לשלום".

ממלא מקום מפקד בסיס "נברניך" של חיל-האוויר הגרמני, לוטננט קולונל מבאסה סמואל: "זה אירוע היסטורי וייחודי בגלל העבר בין המדינות, אבל גם בגלל ההסתכלות קדימה. אנחנו לומדים לטוס ולעבוד יחד בשיתוף פעולה עמוק, ואני בטוח שאם נידרש לכך נהיה מוכנים לעבוד בצורה הטובה ביותר בזמן אמת. קיום התרגיל בנוכחות נגיף הקורונה רק הוכיחה עד כמה אנו ערוכים להתאמן יחד גם בסיטואציות מורכבות, אנחנו כבר מצפים להגיע שוב לישראל בשנה הבאה ולהמשיך להפרות את שיתוף הפעולה המעולה שיש לנו ביחד".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture