הפרטים נחשפים: הרכב המשלחת, הפגישה הטרילטרלית והטיסה ההיסטורית

ביקור המשלחת יתקיים בימים שני-שלישי ויכלול פגישות עבודה של צוותים משותפים במגוון נושאים, לקראת חתימה על הסכמים לשיתוף פעולה בתחומים האזרחיים והכלכליים. הנושאים: דיפלומטיה, פיננסים, תעופה ואשרות כניסה, בריאות, תרבות ותיירות, חלל ומדע והשקעות, חדשנות ומסחר • בפנים: שמות כל משתתפי המשלחת ההיסטורית

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

משרד ראש הממשלה חשף הערב (ראשון) את הרכב המשלחת הישראלית בראשות ראש המל"ל והיועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת שתצא מחר (שני) יחד עם משלחת אמריקנית בראשות היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב רוברט אובריאן והיועץ הבכיר לנשיא ארה"ב ג'ארד קושנר לאבו-דאבי בירת איחוד האמירויות.

זוהי הטיסה הראשונה של חברת תעופה ישראלית שתטוס באופן ישיר מישראל לאיחוד האמירויות. עם נחיתת המשלחת הישראלית באבו-דאבי תתקיים קבלת פנים רשמית בשדה התעופה בהשתתפות המשלחות. ביקור המשלחת יתקיים בימים שני-שלישי ויכלול פגישות עבודה של צוותים משותפים במגוון נושאים, לקראת חתימה על הסכמים לשיתוף פעולה בתחומים האזרחיים והכלכליים.

במסגרת הביקור תתקיים פגישה טרילטרלית באבו-דאבי של ראשי המשלחות – ראש המל"ל והיועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת, היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב רוברט אובריאן, היועץ הבכיר לנשיא ארה"ב ג'ארד קושנר, והיועץ לביטחון לאומי של איחוד האמירויות השייח' טחנון בן זאיד. כמו כן, יקיים ר' המל"ל פגישות עם בכירים נוספים באיחוד האמירויות.

מנכ"ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ ומנכ״ל משרד החוץ אלון אושפיז מרכזים את עבודת משרדי הממשלה בתחומים הכלכליים-אזרחיים. הדיונים יתקיימו בקבוצות עבודה שיכללו נציגים ישראלים, אמירתים ואמריקנים בנושאים הבאים: דיפלומטיה, פיננסים, תעופה ואשרות כניסה, בריאות, תרבות ותיירות, חלל ומדע והשקעות, חדשנות ומסחר.

הרכב המשלחת הישראלית: ראש המשלחת – היועץ לביטחון לאומי וראש המל"ל מאיר בן שבת, מ"מ מנכ"ל משרד רה"מ ומרכז הנושאים הכלכליים במשלחת רונן פרץ, מזכיר הממשלה צחי ברוורמן, מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי, מנכ"לית משרד המדע והטכנולוגיה שי-לי שפיגלמן, מנכ"ל משרד הכלכלה דוד לפלר, מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה פרופ' שלמה מור יוסף, מנכ"ל המשרד לשיתוף פעולה אזורי יוסף דרזנין, ראש מערך הסייבר הלאומי יגאל אונא, המדען הראשי וראש רשות החדשנות ד"ר עמירם אפלבום, ראש אגף מזרח תיכון, אפריקה וקשרים מיוחדים במל"ל מעוז, היועץ המדיני לרה"מ וסגן ראש המל"ל ראובן עזר, דוברת ראש הממשלה ודוברת המשלחת שיר כהן, סמנכ"ל פנים, תכנון ופיתוח במשרד רה"מ ליאור פרבר, מנהל רשות התעופה האזרחית יואל פלדשו, המפקח על הבנקים יאיר אבידן, הכלכלנית הראשית במשרד האוצר שירה גרינברג, סמנכ"ל במשרד התיירות פיני שני, ראש מנהל תרבות במשרד התרבות והספורט גלית והבה שאשו ונוספים.

המשלחת האמריקנית: היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב רוברט אובריאן, היועץ הבכיר לנשיא ארה"ב ג'ארד קושנר, היועץ הבכיר של ארה"ב לנושאי מזה"ת וצפון אפריקה רוב גרינוויי (Rob Greenway), השליח המיוחד לנושאי מו"מ של ארה"ב אבי ברקוביץ', השליח האמריקני המיוחד לענייני איראן בריאן הוק, יו"ר קרן הסיוע של הבית הלבן אדם בוהלר (Adam Boehler) ובכירים נוספים.

אל על תטוס מעל שמי סעודיה בדרך לאמירויות

ב'כאן חדשות' דווח כי חברת אל על תטיס את הבכירים הישראלים והאמריקנים מעל שמי סעודיה, בדרך לאיחוד האמירויות. חברת התעופה הישראלית קיבלה אישור מהרשויות הרלוונטיות. הנתיב המסתמן: המראה וטיסה מעל ירדן, וכניסה לשטח האווירי של סעודיה לאחר כ-40 דקות. אורך הטיסה צפוי להיות כשלוש שעות.

באל על חוששים שהאישור יתבטל ברגע האחרון מסיבות שונות. גורם המעורב בפרטים אמר לכאן חדשות: "עד שזה לא קורה סופית – לא נדע. עלולות להיות הפתעות". אם האישור שחברת התעופה קיבלה יבוטל, משך הטיסה יתארך לכשבע שעות וחצי.

המטוס שיבצע את הטיסה יהיה בואינג 737-900. לשם האירוע החגיגי כתבו על חלקו הקדמי העליון של המטוס את המילה "שלום" בשלוש שפות: עברית, ערבית ואנגלית. במטוס יהיו 16 מושבים במחלקת העסקים, שבהם יישבו בכירי המשלחת האמריקנית והמשלחת הישראלית; העיתונאים ושאר האנשים שיצטרפו יישבו במחלקת התיירים בחלקו האחורי של המטוס.

צילומים: אל על

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture