"סלאם עליכום": ראש המל"ל בן שבת נאם בערבית לאחר הנחיתה באבו דאבי • צפו

ראש המשלחת הישראלית לאבו דאבי עם נחיתת הטיסה ההיסטורית: "הגענו לכאן כדי להפוך את החזון למציאות. אין גבול לשיתוף הפעולה שנוכל לכונן בינינו: במדע, בחדשנות, בבריאות, בתעופה, בחקלאות, באנרגיה ובנושאים רבים אחרים. אנחנו קוראים למדינות נוספות להשתתף איתנו בתהליך השלום למען עמי כל האזור"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

היועץ לביטחון לאומי וראש המל"ל מאיר בן שבת נאם בערבית בהצהרות משותפות עם היועץ המיוחד לנשיא ארה״ב ג׳ארד קושנר והיועץ לביטחון לאומי של ארה״ב רוברט אובריאן בטקס קבלת פנים חגיגי בשדה התעופה באבו דאבו ואמר כי "שלום עליכם ורחמי אלוקים וברכותיו. אני גאה ושמח מאוד להיות כאן כראש המשלחת הישראלית. הגענו לכאן כדי להפוך את החזון למציאות. אין גבול לשיתוף הפעולה שנוכל לכונן בינינו: במדע, בחדשנות, בבריאות, בתעופה, בחקלאות, באנרגיה ובנושאים רבים אחרים. אנחנו קוראים למדינות נוספות להשתתף איתנו בתהליך השלום למען עמי כל האזור. תודה למארחינו האמירתים ולשותפינו האמריקנים על מנהיגותם".

עוד הוסיף בערבית כי "אני נרגש לעמוד בראש המשלחת הישראלית הרשמית לאיחוד האמירויות הערביות. הגענו לכאן נציגים בכירים של ממשלת ישראל ואנוכי הדל בטיסה מסחרית ישירה היסטורית. הגענו לאור יום ולעיני כל במטוס הנושא דגל ישראל ביחד עם ידידינו האמריקאים, אשר להם תפקיד מפתח בכינון השלום. בשם ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, אני מבקש להודות לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ ולשליחו ג'ארד קושנר וצוותו. כמו גם לעמיתי היקר, רוברט אובריאן היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, על החזון, על התבונה ועל המאמצים שהשקיעו כדי שנגיע לרגע הזה".

"רבע מאה חלפה מאז נחתם הסכם השלום האחרון בין מדינה ערבית לישראל. השנים הרבות שחלפו, לא ריפו ידיים ולא החלישו את הכמיהה לכך. ברצוני להביע בפני מארחיי ובראשם הוד מעלתו שייח' מוחמד בן זאיד, נסיך הכתר של איחוד האמירויות, את הערכתנו על צעדו האמיץ. לישראל ולאיחוד האמירויות הרבה מן המשותף – אזורנו רבוי אתגרים ואיומים, אבל יש בנו את העוז ואת היכולת לעמוד בפניהם. זאת הודות לרוח האדם המפעמת בנו, לראייה החזונית, לדמיון לחשוב בגדול, ליכולת לחדש, לרצון להצליח, לנכונות להשתנות ולאמונה שבכוחנו לשנות את המציאות. אנו נושאים עינינו לאופק חדש באזור. אופק של שיתוף פעולה בין חברות מתקדמות, אופק של טכנולוגיה, של חדשנות, של שגשוג, של צמיחה ושל תקווה".

"לא בכדי אנו קוראים להסכם הזה ולנוספים שיבואו בעקבותיו – "הסכמי אברהם". אברהם, אבינו הראשון, נשא חזון חדשני. הוא יצא נגד המסמרות והאמונות שרווחו בימיו ולפניו, ייסד את האמונה באל אחד – האל שהבטיח לו להיות מקור הברכה לכולנו: ״ונברכו בך כל משפחת האדמה". בבואנו לכונן את היחסים בין ישראל לאמירויות, אנו שואבים השראה מאבינו המשותף ופורצים לדרך חדשה: דרך אמיצה, דרך של תקווה, של שותפות, של אחווה , של שגשוג ושל שלום".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture