Official White House Photo by Tia Dufour

דיווחים: טראמפ צפוי להכריז היום שבחריין תנרמל את יחסיה עם ישראל

על פי הדיווחים, הנשיא יודיע כי יורש העצר הבחרייני יגיע לטקס החתימה על הסדר השלום עם האמירויות. היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב: "מאמינים שמדינות ערביות ומוסלמיות נוספות ילכו בקרוב בדרכה של איחוד האמירויות וינרמלו יחסים עם ישראל"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ צפוי להכריז היום (שישי) שבחריין תנרמל את קשריה עם ישראל – כך לפי מספר דיווחים בישראל ובעולם. גורם המעורה בפרטים אמר כי הנשיא האמריקני יודיע כי הנסיך סלמאן בן חמד אל ח'ליפה, יורש העצר ובנו של מלך בחריין, יגיע לטקס החתימה על הסדר השלום עם איחוד האמירויות ויקדם את הנורמליזציה עם ישראל.

רמז לכך ניתן היה למצוא בהודעת לשכת רה"מ שפורסמה היום בנוגע לוויתור של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על הטיסה לוושינגטון במטוס פרטי: "כדי לא לאפשר לגורמים בתקשורת להסיט את תשומת לב הציבור מהסכם השלום ההיסטורי עם איחוד האמירויות וייתכן גם עם מדינות ערביות נוספות, ראש הממשלה יטוס עם המשלחת במטוס מרווח יותר, עם סידורי הפרדה מחמירים כדי לשמור על בריאותו".

לאחר ביקור המשלחת הישראלית והאמריקנית באיחוד האמירויות בשבוע שעבר, ביקר בבחריין יועצו הבכיר של נשיא ארצות הברית, ג'ארד קושנר, ונפגש עם המלך חמד בן עיסא. לפי הדיווחים בבחריין, בפגישה המלך שיבח את איחוד האמירויות על "המאמצים להשיג פתרון צודק וכולל שיביא לפלסטינים את הזכויות הלגיטימיות שלהם ויכונן שלום קבוע באזור".

מוקדם יותר היום נשא היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית רוברט אובריאן נאום בכנס המרכז הבינתחומי בהרצליה, בו ציין כי הוא סבור שמדינות ערביות מלבד איחוד האמירויות הערביות יחתמו על הסכם לכינון יחסים דיפלומטיים עם ישראל. "אנחנו מאמינים שמדינות ערביות ומוסלמיות נוספות ילכו בקרוב בדרכה של איחוד האמירויות וינרמלו יחסים עם ישראל", אמר.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, אמר אמש כי הוא מאמין שמדינה נוספת תצטרף בקרוב לאיחוד האמירויות, בחתימה על הסכם שלום עם ישראל. בדברים שנשא במסיבת עיתונאים, אמר כי יתכן שהודעה רשמית בעניין תצא אף לפני טקס חתימת ההסכם בין ישראל ואיחוד האמירויות בוושינגטון, ביום שלישי הקרוב (15.9).

"בשבוע הבא ייערך בבית הלבן טקס החתימה בין ישראל לאיחוד האמירויות", אמר טראמפ במסיבת עיתונאים שנערכה הערב. "וייתכן שתצטרף לזה מדינה נוספת. ואני אגיד לכם שמדינות עומדות בתור כדי להיכנס לזה. אתם תשמעו על מדינות שנכנסות בפרק זמן קצר יחסית. אנחנו יכולים להגיע לשלום במזרח התיכון. אני חושב שבסופו של דבר יהיו לא מעט מדינות שיכנסו. הגדולות הולכות להיכנס. דיברתי עם מלך ערב הסעודית, אז אנחנו מדברים, בדיוק פתחנו דיאלוג".

טראמפ התייחס גם לפלסטינים ואמר כי לדעתו הם "יחזרו לתלם בקרוב". הנשיא אמר כי: "בכנות, אני מופתע שהם לא הצטרפו לשולחן המשא ומתן קודם". טראמפ אף הצהיר כי יפסיק את הקפאת נכסי הרשות הפלשתינית בארצות הברית אם הפלשתינים יחזרו לשולחן המשא ומתן ויראו נכונות להגיע להסכם.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture