Olivier Fitoussi/Flash90

מחאת הדגלים השחורים: "לא נפגין בבלפור בזמן הסגר – מתוך סולידריות"

מובילי המחאות נגד נתניהו הודיעה שההפגנות בגשרים ובצמתים יימשכו, אך שלא תארגן אירועים המוניים "מתוך סולידריות חברתית". בניגוד לדגלים השחורים, קבוצות מחאה אחרות הודיעו שימשיכו להפגין

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מחאת הדגלים השחורים הודיעה היום (שני) כי במהלך הסגר אין בכוונתה להשתתף בהפגנות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בבלפור. עם זאת, ההפגנות בגשרים, בצמתים ובשיירות הרכבים יימשכו. ממארגני ההפגנה נמסר כי "ההפגנות בגשרים ובצמתים נעשות בצורה בטיחותית לפי הוראות צו הבריאות. הן תמשכנה ונעדכן בהמשך לגבי התאריכים. למרות חוקיות ההפגנות בבלפור, מתוך סולידריות חברתית, נשהה את השתתפותנו בהפגנות בבלפור. נשאר קשובים לכל פגיעה בדמוקרטיה ונפעל כפי שנמצא לנכון. בכל מקרה אנו נערכים להפגנת ענק עם פתיחת המשק בדרישה חד משמעית להתפטרות האשם במחדל הקורונה ובהרס המדינה".

לעומתם, תנועת "קריים מיניסטר", הודיעה שתמשיך להפגין, וכי ההפגנה הבאה תיערך מול מעון ראש הממשלה בצאת החג ביום ראשון: "הזכות להפגין היא זכות יסוד בדמוקרטיה, במיוחד בשעת חירום. נעמוד עליה וניאבק בכל דרך בניסיון ההשתקה השקוף של הנאשם לדכא את המחאה. אין שום עדויות על הדבקה בהפגנות שמתקיימות באוויר פתוח ובהתאם להנחיות. נראה שיצא המרצע מן השק והענישה הקולקטיבית נועדה למנוע ביקורת על הכישלון הקולוסאלי של הנאשם בניהול המשבר. פוליטיקאים, היזהרו מהגבלת המחאה. נפגין בכל מצב עד שראש הממשלה הכושל והמושחת ביותר שידעה המדינה יתפנה מבלפור".

מנגד, מפגיני "אין מצב" בהנהגת אמיר השכל וחבריו הודיעו שימשיכו להפגין בבלפור – גם בתקופת הסגר: "ההתנהלות הממשלה והעומד בראשה מצביעה על זה שהסגר נועד, בין היתר, לסתום פיות, לחסל את המחאה, להטיל על הציבור את האשמה במקום על ראש הממשלה והממשלה. המחאה תמשיך בכל מצב ובהתאם לחוק. נמשיך למחות כנגד ראש ממשלה, שמקבל הכרעות עם השלכות דרמטיות על אזרחי ישראל, על בסיס אינטרס ההישרדות האישי שלו ולא על בסיס האינטרס הלאומי".

גם התנועה לאיכות השלטון הודיעה כי תמשיך להפגין: "זוהי השעה לקיים את החובה החברתית והמוסרית, בגבולות החוק שמתיר להפגין, ולהמשיך לקיים את זכות המחאה וחופש ההפגנה בקיסריה, בגשרים ובכל רחבי הארץ, גם בזמן הסגר. אי אפשר לטפל בקורונה כשפוגעים בדמוקרטיה. הכישלון בניהול המשבר והסגר המתחדש הם תולדה של ראש ממשלה שעסוק במשפט במקום בניהול המשבר. דווקא עכשיו צריך לצאת ולהפגין. נאשם בשוחד לעולם לא יוכל לפתור את המשבר הזה. בשביל בריאות הציבור, נתניהו חייב להתפטר".

מקבוצת הארגונים "קואליציית מחאות הצעירים" נמסר כי "אנחנו חייבים למחות. המחאה עובדת והיא תמשיך בכל כיכר, רחוב, גשר וצומת. התמודדנו בהצלחה עם ניסיונות דיכוי אלימים, הכפשות והסתה. נוכח הסגר הקרב נמצא דרכים להמשיך ולהפגין בנחישות ויצירתיות שהובלנו ב-12 השבועות האחרונים תוך שמירה על בריאות הציבור, ולא נחדל עד שישראל תירפא".

איש השמאל אייבי בנימין אמר כי "תנועת הדגלים השחורים הצעירה והחשובה בהנהגת משפחת שוורצמן, איננה מייצגת את כל מחאת בלפור. ההפגנות בסגר חוקיות וההפגנה של מוצ"ש הקרוב, נדחית בשל החג ליום ראשון בערב באופן חד פעמי ואנחנו ממשיכים בסגר כרגיל. מחאת בלפור היא אבולוציה של מחאות פתח תקווה. הם החלו בנובמבר 2016, עברו להבימה/רוטשילד בדצמבר 2017, ועברו לבלפור ביוני 2020".

"יזמו אותה אורי נחמן והפגנת היחידים של אמיר השכל, כיום תנועת "אין מצב". מעצרו של אמיר השכל ואירועי הבסטיליה הפכו את בלפור למקום המחאה המרכזי. תנועת הדגלים השחורים קמה במרץ 2020 ולא היתה מיוזמי מחאת בלפור. מאז הצטרפו למחאה ארגונים רבים נוספים ותיקים וחדשים ובעיקר המון צעירים שהם הם היום ליבה של המחאה העממית".

"ולכן כל הודעה מיוחצנת של הדגלים באמצעות דובר בשכר איננה מייצגת את המחאה והפעם גם מזיקה. אנחנו השבוע: שלישי בבלפור, חמישי בבלפור וביום ראשון בערב כרגיל במקום מוצ"ש – חד פעמי בשל החג. תחת הכותרת "ביבי הביתה". בלי מנהיגות רשמית, אלא עממית רחבה. הסגר לא משנה דבר והמחאה חוקית גם בסגר בדיוק כפי שהיה במרץ ואפריל שם גם הדגלים השחורים הפגינו כרגיל. זה לא יגמר עד שיתפטר", דברי בנימין.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בגללכם אנחנו בהסגר!!!

איך אמר רבכם הרשע מנדלבליט " אנחנו אטומים לרעשי חוץ " …אתם יכולים להמשיך להפגין ולצעוק . נתנייהו ימשיך להיות ראש ממשלה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture