נתניהו אמש לפני ההמראה. צילום: לע"מ

גורם במשלחת לוושינגטון: "פרטי ההסכמים יפורסמו רק אחרי החתימה – בגלל הרגישות"

גורם בפמליה הישראלית אמר כי נתניהו יחתום מחר על "חוזה שלום" מול איחוד האמירויות ועל "הצהרת שלום" מול בחריין. עוד הוסיף: "ההבדל בין ההסכמים הללו להסכמים שנחתמו עם מצרים וירדן הוא שאנחנו לא מסיימים מצב של מלחמה כי לא הייתה בינינו כזו". על דברי הורביץ: "נסמך על מקורות גרועים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

גורם במשלחת של ראש הממשלה בנימין נתניהו לוושינגטון חשף הערב (שני) כי בטקס החתימה שיתקיים מחר בבית הלבן יחתום נתניהו על "חוזה שלום" מול איחוד האמירויות ועל "הצהרת שלום" מול בחריין. הוא הסביר כי "עם האמירויות ייחתם חוזה שלום, שכן הצהרת השלום המפורטת מולם כבר הוכרזה לפני חודש. עם בחריין תחתם 'הצהרת שלום', כיוון שההכרזה הייתה רק לפני מספר ימים".

הוא הוסיף כי פרטי ההסכמים לא ייחשפו עד מחר, מאחר שקיימת, כלשונו, "רגישות". הצדדים סיכמו שלא יפרסמו פרטים על הנוסח לפני החתימה. "ישנה רגישות רבה סביב הטקס ותכני ההסכמים שייחתמו מחר בבית הלבן, לכן בשלב הזה אי אפשר לנדב פרטים על תוכנם", אמר הגורם במשלחת ישראל לוושינגטון המעורב בהכנות לאירוע ההיסטורי.

הגורם במשלחת סרב להתייחס להיבטים המדיניים שיהיו בהסכמים, בכלל זה לסוגיה הפלסטינית. הוא אמר כי כמו בהסכמי שלום קודמים, גם במקרה זה קודם תהיה החתימה ורק לאחר מכן תוכן ההסכמים יובא לאישור הממשלה והכנסת. לדבריו, "כך היה גם בעבר, ואין פה שום דבר חריג. בשני ההסכמים מוזכרים תחומי שיתופי הפעולה במגוון תחומים שיהיו עם שני המדינות".

מחר, לפני טקס החתימה, ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להיפגש עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לפגישת עבודה בבית הלבן. בהמשך ייפגש טראמפ בנפרד עם שרי החוץ של איחוד האמירויות ושל בחריין. לאחר מכן יתקיים הטקס החגיגי במדשאה הדרומית של הבית הלבן בהשתתפות מאות אורחים, ובו צפויים נאומים של טראמפ, נתניהו ושרי החוץ של איחוד האמירויות ובחריין.

"הכול יפורסם רק אחרי החתימה בגלל הרגישות שקיימת. יש הבנה בין המדינות על כך", אמר הגורם שצוטט ב'ווינט' וב'ישראל היום'. "עוד לא ראינו כזה בעבר שבו שתי מדינות שחותמות בו זמנית על הסכם שלום עם ישראל. כך שזה מרגש גם להן וגם לנו. אבל כיוון שמדובר על ארבעה צדדים יש רגישויות והפרטים עוד לא מפורסמים".

"ההבדל בין ההסכמים הללו להסכמים שנחתמו עם מצרים וירדן הוא שאנחנו לא מסיימים מצב של מלחמה כי לא הייתה בינינו כזו", הוסיף הגורם. לדבריו, "עם האמירויות מדובר בהסכם שלום, אבל כל הסכמי הנורמליזציה שהתחלנו לשאת ולתת עליהם בביקור המשלחת באבו דאבי עוד לא ייחתמו. הם יהיו נספח לחוזה שייחתם מחר. משרדי הממשלה ממשיכים את השיח עם מקביליהם באמירויות".

עוד סיפר גורם במשלחת כי ראש הממשלה ניהל היום מוושינגטון שיחות עם שר האוצר בנוגע למשמעויות הסגר והסיוע הכלכלי. לשאלת 'גלובס' האם ראש הממשלה הנחה את שר האוצר להכין את תקציב 2021, כיוון שגם תקציב זה יש להשלים בשבועות הקרובים, השיב אותו גורם "נדבר על התקציב אחרי שיסתיימו הטקסים בוושינגטון".

גורם בפמליית ראש הממשלה נתניהו הכחיש את הדברים של יו"ר מר"צ ניצן הורביץ שטען כי ההסכם כולל הקפאת בנייה ביהודה ושומרון ועקץ: "המקורות של הורוביץ כפוליטיקאי אפילו פחות טובים משהיה עיתונאי". יו"ר מר"צ טען כי "ההסכמות הללו הן ביטול הסיפוח תמורת נורמליזציה. ידוע לי מגורמים מוסמכים שניתנה הסכמה ישראלית להקפאת בניה בשטחים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מריח מסריח

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture