Oren Ben Hakoon/POOL

גנץ: "יש סיכום עם המפלגות החרדיות שההסכם יקוים – דרעי לא מדייק"

ראש ממשלה החליפי תוקף את התנערות דרעי וטוען כי המפלגות החרדיות ערבות לקיום הרוטציה: "יש חתימות של המפלגות החרדיות, ראיתי בעיניים". עוד הוסיף: "הפרקליטות צריכה לבדוק את עצמה ומערכת המשפט צריכה לשים לב שהיא לא עושה טעויות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש ממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ חזר היום (שני) על דרישתו מהמפלגות החרדיות לערוב לקיום הסכם הרוטציה בינו לראש הממשלה בנימין נתניהו: "יש סיכום עם המפלגות החרדיות על זה שההסכם יקוים, יש חתימות של המפלגות החרדיות יחד עם הליכוד, שההסכם בינינו לבין הליכוד הוא נספח בהסכם שהם חתומים עליו. ראיתי בעיניים".

יו"ר כחול לבן תקף את דבריו של יו"ר ש"ס השר אריה דרעי שהתנער היום מהערבות החרדיות לקיום הסכם הרוטציה: "אני חושב שהוא לא מדייק בדבריו", אמר גנץ. לדבריו, "אני חס וחלילה לא חושב שאריה דרעי משקר, אני אומר לך שיש הסכם בין המפלגות החרדיות לליכוד שהם חתומים עליו וההסכם הקואליציוני בין כחול לבן לבין הליכוד מהווה נספח בתוך העניין הזה".

גנץ נשאל בריאיון ל'חדשות 12' האם לדעתו הסכם הרוטציה יקויים והוא ייכנס לתפקיד ראש הממשלה בנובמבר 2021: "בהסכמים צריך לעמוד. הממשלה הזו צריכה להיות ממשלה ארוכה והרוטציה צריכה להתממש. אני מאמין שאמשיך לשרת את מדינת ישראל על כלל אזרחיה כל עוד נשמה פוליטית באפי ונראה מה יקרה בנובמבר. זו לא שאלה של אמונה, אלא של לכבד הסכם".

גנץ קרא להתחיל ולעבוד על התקציב לשנת 2021: "כולם יודעים שבין 23 לדצמבר (המועד הבא לאישור התקציב לשנת 2020) ל-1 בינואר יש שבוע, אין מה להתעסק עם התקציב הזה, צריך לשבת ולהכין את תקציב 2021. זה חשוב למשק, לאזרחים ולאיך שמדינת ישראל נראית בעיני העולם. צריך תוכנית תקציבית מסודרת לכל אזרחי המדינה".

"כמה שזה ייראה מוזר, אני יודע שיש לנו הסכם וצריך לעמוד בו, אני יודע שתקציב 2021 גם יוביל אותי לרוטציה וכפוליטיקאי אני רוצה את זה, אבל יותר מכל דבר אחר חשובה לי מדינת ישראל", אמר גנץ בראיון ליונית לוי, "חשובים לי אזרחיה וחשובים לי מיליון מובטלים. אלה הדברים החשובים, לא מה שיקרה איתי בנובמבר הבא".

ראש הממשלה החליפי התייחס בראיון ל'כאן חדשות' לקריאות לפתוח בבדיקה נגד הפרקליטות בשל התנהלותה בפרשת אום אל-חיראן והירי ביעקוב אל-קיעאן, ואמר כי יש מקום לבדוק את ההתנהלות בפרשה. "מערכת המשפט לא חפה מבדיקה", הדגיש גנץ. עם זאת הדגיש כי מתקפות מצד השלטון נגד מערכת אכיפת החוק אינן לגיטימיות."יש לנו מערכת משפט ואכיפת חוק טובה בישראל ואנחנו צריכים להגן עליה", אמר.

"אין קשר בין הנושא הזה לחקירות רה"מ. האירוע באום אל-חיראן היה מאוד חמור וטראגי, אנחנו לא חפים מבדיקה. הפרקליטות צריכה לבדוק את עצמה ומערכת המשפט צריכה לשים לב שהיא לא עושה טעויות. המערכת לא חפה מבעיות, אבל אסור לתקוף את מערכת אכיפת החוק". הוא גיבה את שר המשפטים אבי ניסנקורן שביקש אתמול מנציב הביקורת על התביעה לפתוח בבדיקת התנהלות הפרקליטות ומח"ש בפרשה. "מדובר באירוע טרגי שלא היה צריך להיגמר כפי שנגמר. השר ניסנקורן צודק בדרישתו לבדיקה זו", טען גנץ.

בהמשך הריאיון לדוריה למפל התייחס השר גנץ לעובדה שלא הוזמן להצטרף לנתניהו לטקס חתימת ההסכם עם איחוד האמירויות ועם בחריין, שייערך מחר בבית הלבן. "זה אירוע בעל חשיבות ואני מברך עליו. כולנו כמהים לשלום. זה בסדר גמור שראש הממשלה נסע, אני לא צריך לשבת שם בתור סטטיסט ולמחוא כפיים. יש לי פה המון עבודה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture