טראמפ בעצרת השנתית של האו"ם: "יש לבוא חשבון עם סין על הפצת הקורונה"

בנאומו התייחס נשיא ארה"ב למגפת קורונה ואמר כי סין הרשתה לטיסות לצאת משטחה, והממשל הסיני וארגון הבריאות העולמי, שנשלט על ידי סין, הכחישו שהנגיף עובר בין בני אדם. על הסכמי אברהם: "בקרוב נציג הסכמי שלום חדשים במזרח התיכון". ארדן עזב כשארדואן תקף את ישראל

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נאם היום (שלישי) בעצרת השנתית של האו"ם, והאשים את סין בהתפשטות מגפת הקורונה: "אנחנו חייבים לבוא חשבון עם סין, שהביאה את הנגיף הזה לעולם. היא אפשרה לטיסות לצאת מהמדינה ובכך הדביקה את העולם. סין גינתה את איסור הטיסה שלי אליה. ממשל סין וארגון הבריאות העולמי, שנשלט על ידי סין, טענו באופן שקרי שאין הדבקה בין אדם ואדם. אחר כך הם אמרו שא-סימפטומטים לא מדבקים".

בנאומו של טראמפ ששודר בכינוס הערב, נאום שהוקלט אתמול בבית הלבן, טען נשיא ארה"ב "75 שנים אחרי מלחמת העולם השנייה, שוב יש לנו איום גלובלי. הקורונה, האויב הבלתי נראה". טראמפ הבטיח להפיץ חיסון לנגיף, ואמר "אנחנו ננצח את הווירוס ונסיים את המגיפה", מה שיוביל, לדבריו, לעידן חדש של שגשוג, שיתוף פעולה ושלום.

"בתוך שלוש שנים בנינו את הכלכלה הכי חזקה בהיסטוריה. הצבא שלנו התפתח, והשקענו מיליארדי דולרים בצבא שלנו. אנחנו מתקנים עשורים של עוולות מצד סין", המשיך טראמפ. הנשיא, המבקר לעתים קרובות של האו"ם, אמר גם כי אם הארגון שואף לפעול ביעילות, עליו להתמקד "בבעיות האמיתיות של העולם", כגון "טרור, עבודות כפייה, סחר בסמים, סחר בבני אדם, רדיפה על רקע דת וטיהורים אתניים של מיעוטים דתיים".

טראמפ התייחס בנאומו להסכם הנורליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות ובחריין, שנחתם לפני שבוע בבית הלבן. "השגנו התקדמות יוצאת דופן בשני הסכמים במזרח התיכון עם ישראל, בחריין ואיחוד האמירויות, שחתמו על הסכם היסטורי. יש עוד מדינות שמגיעות ויודעות שזה טוב בשבילן", אמר נשיא ארצות הברית והוסיף: "ההסכמים הללו הם שחר חדש במזרח התיכון. השגנו תוצאות אחרות באמצעות מעשים אחרים. בקרוב יהיו עוד הסכמי שלום, ומעולם לא הייתי אופטימי כל כך עבור האזור".


צילום: מתוך הטוויטר של גלעד ארדן

שעה קלה אחרי נאומו של טראמפ שודר בעצרת נאומו של נשיא סין שי ג'ינפינג. הוא טען שלבייג'ינג "אין שום כוונה להילחם במלחמה קרה או במלחמה חמה עם שום מדינה", וקרא ליישב את המחלוקות במשא ומתן. שי אמר שיש להתנגד לכל ניסיון לנצל את המגפה למטרות פוליטיות, והודיע כי כמה חיסונים שסין מפתחת לקורונה נמצאים כבר בשלב הניסויים השלישי, וכי כשיושלם פיתוחם היא תהפוך אותם לזמינים לשאר מדינות העולם, לתועלת הציבור.

לאחר טראמפ עלה לנאום נשיא טורקיה ארדואן ותקף את חתימת ההסכם של המדינות המוסלמיות עם ישראל: "הסכם כניעה נכפה על הפלסטינים, קוראים לזה הסכם המאה. מדינות שפותחות שגרירויות בירושלים רק מקשות על המצב. חיפוש פתרון מלבד החזרת האדמות לפלסטינים לא מסייע לבעיה". במחאה על הדברים עזב שגריר ישראל לאו"ם גלעד ארדן את אולם המליאה.

הכינוס השנתי של העצרת הכללית של האו"ם מביא בדרך כלל למטה הארגון בניו יורק כ-10,000 איש מרחבי העולם, בהם הבכירים שבמנהיגי תבל, אבל השנה הוא נערך מרחוק בשל הגבלות הקורונה. המנהיגים, בהם נשיאים, ראשי ממשלות, מלכים ונסיכים, נקראו לשלוח נאומים מוקלטים מארצותיהם.

השגריר ארדן הגיב לנאומו של הנשיא טראמפ בעצרת הכללית של האו״ם: ״ארצות הברית וישראל סללו דרך חדשה לשלום במזרח התיכון. תודה לנשיא טראמפ שסייע בהובלת המהלך המבוסס על ׳שלום מתוך עוצמה׳ ומתוך ההבנה שיחסים עם ישראל הם נכס אסטרטגי לכל מדינה״

ארדן התייחס גם לנאומו של מזכ״ל האו״ם, אנטוניו גוטרש, ואמר כי היה זה "נאום נרגש על הצורך ב״הפסקת אש גלובלית״ ובשלום בעת של מגיפה עולמית, אבל לא מזכיר אפילו במילה את הסכמי השלום שחתמה ישראל. מביך ואומר הכל על האו״ם". ארדן כאמור יצא ממליאת העצרת בזמן נאומו של ארדואן ואמר כי הוא "ממשיך באמירות האנטישמיות והשקריות שלו כנגד ישראל וחשוב שהעולם יכיר את המוסר הכפול שהוא חי לפיו שנים רבות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

געוואלדיג

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture