Official White House Photo by Andrea Hanks

"מלא מרץ מתפילותיכם": טראמפ קיבל בדיקה שלילית וטס לכנס בחירות בפלורידה

ד"ר שון קונלי, רופאו האישי של טראמפ, בישר כי הנשיא יצא שלילי לקורונה בבדיקות שנערכו מספר ימים ברציפות. בנאום בפלורידה מול תומכיו שעמדו בצפיפות אמר הנשיא האמריקני כי הוא מרגיש טוב מספיק בשביל "לחבק את כל הקהל". המשך יטוס לפנסילבניה ואייווה. יותר מ-10 מיליון כבר הצביעו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ החלים מנגיף הקורונה בו נדבק לפני כשבוע וחצי. רופא הבית הלבן ד"ר שון קונלי מסר הלילה (שלישי) כי הנשיא נמצא שלילי לנגיף הקורונה במספר בדיקות רצופות, והדגיש כי הוא לא יכול להדביק אחרים בנגיף.

"בנוגע לבדיקות הקורונה האחרונות של הנשיא, אני יכול לעדכן אתכם שהוא נבדק ויצא שלילי מספר ימים רצופים", כתב רופאו האישי של טראמפ. לדבריו, הבדיקות נעשו באמצעות מכשיר BinaxNOW שמספק בדיקות מהירות. ד"ר קונלי לא ציין באילו ימים הנשיא נבדק וכן לא התייחס לכך שהמכשיר שבאמצעותו נעשתה הבדיקה לעיתים מספק תוצאות לא מדויקות.

בעקבות כך, טראמפ חידש את מסע הבחירות שלו וערך הלילה עצרת בהשתתפות אלפים מתומכיו בעיר סנפורד בפלורידה. בנאום בפני ההמונים שעמדו בצפיפות, רובם ללא מסכות, אמר טראמפ כי הוא חש "חזק" ומרגיש טוב מספיק כדי ללכת אל תוך הקהל ולחבק את כולם. "זה נהדר לחזור למדינת מולדתי, פלורידה ולחזור רשמית למסלול הקמפיין, אני כל כך מלא מרץ מתפילותיכם".

טראמפ נראה אנרגטי מאוד, דיבר בצורה נהירה ואף ציין כי הוא מרגיש נהדר לאחר שהחלים. בפתח דבריו, הנשיא הודה לאלפי התומכים שהגיעו לעצרת והתלוצץ עם התומכים בעצרת ואמר: "עכשיו אומרים שאני מחוסן, אני מרגיש כל כך חזק. אני אלך אל תוך הקהל הזה ואני אנשק שם את כולם".

בעצרת תקף הנשיא במשך דקות ארוכות את המתמודד הדמוקרטי וסגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן. טראמפ תקף את ביידן על חוסר המסוגלות שלו לפעול מול סין בכל הקשור למאבק בקורונה וכמו כן הדגיש כי ביידן והדמוקרטים: "יחסלו את העבודות, יגבילו את המשטרה, יבטלו את הגבולות, וישחררו פושעים".

הוא הגן על האופן שבו ממשלו מטפל במגפה שגבתה עד כה חייהם של יותר מ-215 אלף אמריקנים: "תחת מנהיגותי אנחנו מביאים חיסון בטוח והתאוששות מהירה כפי שאף אחד לא יכול אפילו להאמין. אתם מסתכלים על הדרך שלנו למעלה, ואף מדינה בעולם לא התאוששה כפי שאנחנו עשינו".

בתום האירוע צייץ טראמפ: "עצרת נהדרת בפלורידה. קהל גדול, הרבה התלהבות (מנצחים עם התלהבות). רק כעת חזרתי. מחר אגיע לפנסילבניה לעוד קהל גדול. אנחנו מנצחים. הכלכלה מתחילה לצמוח. תזמון נהדר".

העצרת בשדה התעופה הבינלאומי אורלנדו סנפורד שבפלורידה היא התחנה הראשונה שלו בשבוע עמוס שיכלול אירועים בפנסילבניה, איווה, ויסקונסין וקרוליינה הצפונית. טראמפ, בן ה-74, נכנס בימים אלה לתקופה של שלושה שבועות עמוסים ביותר, לקראת הבחירות לנשיאות שייערכו ב-3 בנובמבר.

יותר מ-10 מיליון מאזרחי ארצות הברית כבר הצביעו בבחירות לנשיאות. מדובר בכמות שיא של מצביעים בבחירות באמצעות הדואר ובמספר גדול בהרבה מבבחירות הקודמות לפני כארבע שנים. הזינוק במספר המצביעים בדואר מוסבר במגיפת הקורונה ובחשש מלהגיע לקלפיות ביום הבחירות.

ד"ר אנתוני פאוצ'י, המומחה הבכיר ביותר למחלות זיהומיות בארצות הברית, אמר בראיון ל'CNN' כי אנשים שמבריאים מקורונה עשויים להיות חסינים לתקופה מוגבלת, אך ישנם מקרים שבהם אנשים שהחלימו נדבקו מחדש בנגיף כמה שבועות או חודשים לאחר מכן. פאוצ'י הטיל ספק בבטיחות האירוע שמקיים הלילה הנשיא, וציין כי שיעורי החיוביים בבדיקות בחלקים מפלורידה נמצא בעלייה מתמדת.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture