צילומים: דוברות הכנסת - גדעון שרון ושמוליק גרוסמן

אשכנזי: "מקווה שכבר בשבוע הבא נוכל לחתום על חלק ממהסכמים"

שר החוץ בנאומו במליאת הכנסת על הסכם השלום עם איחוד האמירויות: "אני מבקש להודות במעמד זה לאנשיי, אנשי משרד החוץ, אותם לוחמים ללא מדים כפי שאני נוהג לכנותם, על פעילותם רבת השנים במדינות אלו. פעילות, רובה חסויה, לעיתים אף תוך סיכון חיים, שהניחה את היסודות והתשתית שאיפשרו הפיכת חלום השלום למציאות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר החוץ גבי אשכנזי אמר בנאומו במליאת הכנסת על הסכם השלום עם איחוד האמירויות כי "אישור הסכם השלום עם איחוד האמירויות בכנסת ישראל הוא יום היסטורי חגיגי ראוי לציון עבור מדינת ישראל. הסכם זה, שמבשיל אחרי פעילות דיפלומטית רבת שנים, פותח חלון הזדמנויות לשגשוג ופריחה דיפלומטית, כלכלית, עסקית, ביטחונית, תעסוקתית ובריאותית".

"אני מבקש בהזדמנות זו להודות ולברך את כל מובילי המהלך. בראש ובראשונה אני מבקש להודות לנשיא ארה"ב טראמפ ולאנשיו: מזכיר המדינה, מייק פומפאו, לשליחים המיוחדים ג'רארד קושניר ואבי ברקוביץ', לנסיך הכתר של איחוד האמירויות, מוחמד בן זייד ולשר החוץ, עבדאללה בן זייד – על התעוזה והחזון, ולראש הממשלה ואנשיו".

"אך בעיקר, אני מבקש להודות במעמד זה לאנשיי, אנשי משרד החוץ, אותם לוחמים ללא מדים כפי שאני נוהג לכנותם, על פעילותם רבת השנים במדינות אלו. פעילות, רובה חסויה, לעיתים אף תוך סיכון חיים, שהניחה את היסודות והתשתית שאיפשרו הפיכת חלום השלום למציאות. עבודת משרד החוץ הוכיחה, שהתמדה בכיוון הנכון בהחלט משתלמת".

"כשני עשורים מנהל משרד החוץ מסע פעילות דיפלומטית והסברתית להכשרת דעת הקהל במדינות ערביות לשלום בינינו לבינם. מיליוני העוקבים אחר עמודי משרד החוץ בשפה הערבית איפשרו, בין היתר, קרקע פורה וידידותית לניהול המשא ומתן הרישמי שאנו עדים לו היום.  זהו שינוי תפיסתי שיחלחל לדורות, חיבור תרבויות משנה מציאות". 

"הסכם זה הוא לא רק מסמך, הוא מתורגם למציאות שמשנה את פניה בשטח. ביקרתי בשבוע שעבר בברלין בהזמנתו של שר החוץ הגרמני, הייקו מאס. עמדתי באנדרטת השואה, כשלצידי שר החוץ האמירתי – שיח עבדאללה בן זייד. זו הייתה הפעם הראשונה בהיסטוריה ששר ישראלי עמד לצד שר ערבי במוזיאון הנצחת השואה. חתמנו יחד, דף ליד דף בספר הזיכרון והבטחתנו המשולשת, של שלוש השרים: לזכור ולא לשכוח. את ההתרגשות שאחזה בו כששמע, את הסיפור על אבי ומשפחתו, שהצליח לשרוד את מחנה העבודה, עלה ארצה מבולגריה והקים משפחה– אנצור במשך כל חיי".

"בשבוע הבא צפויה לבקר בארץ משלחת אמירתית רבת משתתפים. בשבועות האחרונים ריכז משרד החוץ קבוצות עבודה רבות להן שותפים מרבית משרדי הממשלה, שמטרתן להסדיר את כינון היחסים ולגבש הסכמי שת"פ בין המדינות בתחומים מגוונים. הסכמים שיאפשרו טיסות ישירות של חברות מישראל לאמירויות, פריצת שווקים חדשים לטכנולוגיה הישראלית, יכולת השקעה אשר יהוו תרומה גדולה לכלכלה הישראלית, הקמת נציגויות ישראליות רשמיות במפרץ, שיתופי פעולה בהתמודדות עם נגיף הקורונה ואפשרויות רבות נוספות". 

"כולי תקווה כי כבר בשבוע הבא נוכל לחתום על חלקם ונראה בקרוב תיירים ואנשי עסקים מבקרים בשתי המדינות ומסיירים ברחובות אבו דאבי ובחוף הים, וכן בירושלים בירתנו, בחופי תל אביב ולכל אורכה ורוחבה של מדינת ישראל. זהו הסכם בין עמים ובין אנשים. אני מאמין ששינויים אלו וחלון ההזדמנות שנפתח, יביא עימו הסכמים עם מדינות נוספות וכולי תקווה שיפתח ערוץ חדש לשיח אחר עם שכנינו הפלסטינים, ואולי, מי יודע, שלום אמיתי במזרח התיכון. שינויים גדולים מתחילים בצעדים קטנים. בואו לא נחמיץ את ההזדמנות", דברי שר החוץ אשכנזי.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture