Yonatan Sindel/FLASH90

אלפים הפגינו בירושלים ובתל אביב – עצורים בחשד לתקיפת מפגינים

לאחר הסרת ההגבלות על ההפגנות, התחדשה המחאה ההמונית כשאלפים הפגינו מול מעון רה"מ בירושלים ואלפים אחרים הפגינו בכיכר רבין בת"א. בת"א נעצר שליח בחשד שריסס מפגינה בת 12 בגז מדמיע, בחיפה נעצרו שלושה בחשד דומה. שלושה נעצרו לאחר שההפגנה בירושלים יצאה משליטה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אלפי בני אדם הפגינו הערב (מוצאי שבת) נגד הממשלה והעומד בראשה במספר רב של מוקדים ברחבי הארץ, ובהם גם בכיכר רבין בתל אביב ובכיכר פריז שסמוכה לרחוב בלפור בירושלים. ההפגנה בירושלים יצאה משליטה כאשר מאות מפגינים יצאו בכמה תהלוכות ברחבי העיר, חסמו כבישים וחלקם אף התעמתו עם שוטרים. שלושה מפגינים באירוע הזה נעצרו בחשד שתקפו שוטרים.

"היו כמה תהלוכות שיצאו, ומאחר שראינו שעדיף לא להתעמת אפשרנו, והנזק לא היה כבד כי אין כמעט תנועה בעיר", אמר סנ"צ אלון כלפון, ראש ענף מבצעים במחוז ירושלים של המשטרה. "עצרנו מתסיסים וכן אנשים שבאו לפגוע במפגינים. אחד מהם נשא גז מדמיע ואנו נברר את הכוונות שלו. בסיום ההפגנות נתקלנו בקומץ שהפר את הסדר ברגל גסה ולא נאפשר זאת – נאפשר מחאה ולא את השימוש בשוטרים כשק חבטות".

שלושה גברים נעצרו בחשד לריסוס גז מדמיע על מפגינים בחיפה, וארבעה נעצרו בתל אביב. אדם נעצר בחשד שריסס גז מדמיע לעבר מפגינים ברחוב נורדאו בעיר, גבר בן 54 נעצר בחשד להכאת מפגין ברחוב קויפמן ושני גברים, אחד מהם קטין, נעצרו בחשד לריסוס גז מדמיע על מוחים ברחוב יפת. בהפגנה שנערכה בקרית אתא דיווחו המפגינים על אבן שנזרקה לעברם, ובהפגנה ברמת גן רוסס גז מדמיע על המשתתפים, בשני המקרים לא דווח על עצורים בחשד למעשים.

בתנועת הדגלים השחורים טענו כי המשטרה חסמה כבישים בדרך לירושלים כדי למנוע ממפגינים לעלות לבירה. ח"כ עפר שלח (יש עתיד-תל"ם) אמר: "המשטרה הציבה מחסומים בכניסה לירושלים וחוסמת עכשיו, בניגוד לשבתות הקודמות, את הרחובות שמובילים לאזור בלפור. זה נראה כמו ניסיון מכוון למנוע ממפגינים לחדש את המחאה ליד בית רה"מ. הניסיון הזה חייב להיפסק עכשיו. אסור למשטרה לחזור ולהיות כלי בידיו של הנאשם מבלפור".

ממשטרת ירושלים נמסר כי "מאות מפגינים יצאו בתהלוכה ללא כל תיאום עם המשטרה, מכיוון כיכר פריז ברחובות העיר, תוך שמהווים חסימה והפרעה לתנועה, ולא נשמעים לכוחות המשטרה שהכריזו כי מדובר בתהלוכה לא חוקית. בוצעו מספר ניסיונות ע"י כוחות המשטרה לבלום את המפגינים ללא שימוש באמצעים, על מנת להחזירם למתחם המחאה שמאובטח ע"י המשטרה. בתוך כך, המשטרה עצרה / עיכבה 3 מפגינים שהפרו את הסדר הציבורי ותקפו שוטרים במהלך התהלוכה שהתקיימה בניגוד לחוק".

ממשטרת מחוז תל אביב נמסר כי "המשטרה עצרה הערב מספר חשודים בחשד לאלימות נגד מפגינים. לפני זמן קצר, ברחוב נורדאו בת״א, עצרה המשטרה חשוד (19) אשר ריסס דבר מה לעבר מפגינים וכתוצאה נפגעה אחת המשתתפות ונזקקה לטיפול רפואי. מוקדם יותר הערב , במהלך הפגנה שהתקיימה ברחוב קויפמן בת״א, עצרה המשטרה חשוד בן 54, שקילל מפגינים ותקף את אחד המפגינים בכך שהכה בפניו באגרוף. המפגין לא נזקק לטיפול רפואי".

"בנוסף, בשעת ערב מוקדמת, בעקבות דיווח שהתקבל במוקד 100 של המשטרה, אודות חשד לריסוס גז מדמיע מתוך רכב חולף לעבר קבוצת מפגינים שעמדה ברחוב יפת ביפו (ללא נפגעים), ביצעה המשטרה סריקות ותוך זמן קצר איתרה את הרכב ועיכבה לחקירה שני חשודים (בני 17 -20 תושבי בת ים) נעצרו לחקירה בתחנת משטרת יפו וברכבם אותר מיכל גז מדמיע. במשטרה רואים בחומרה אלימות מכל סוג שהיא, במחאות ובכל מקום אחר ופועלת למיצוי הדין עם אלה הנוקטים באלימות", לשון ההודעה.

ממשטרת מרחב דן נמסר כי המשטרה עצרה ברמת גן חשוד בהפרת הסדר הציבורי במהלך מחאה. "הערב התקבל דיווח במשטרת ישראל בגין איומים כלפי מפגינים בכיכר אורדע ברמת גן. בהמשך, החשוד (בן 60) הפר את הסדר הציבורי, סירב להזדהות בפני השוטרים והתנגד לעיכוב על כן נעצר והובא לחקירה בתחנת המשטרה".

ממשטרה 'אשר' נמסר כי "המשטרה עצרה לפני זמן קצר 3 תושבי קרית ים בחשד שריססו גז מדמיע לעבר מפגינים בחיפה המשטרה פתחה בחקירה לפני זמן קצר בעקבות דיווח למוקד 100 בדבר ריסוס גז מדמיע לעבר מפגינים במס׳ מוקדי מחאה בחיפה. לאחר ביצוע פעולות חקירה מהירות עצרו שוטרי תחנת חיפה 3 תושבי קרית ים בשנות ה- 20 לחייהם בחשד לביצוע המעשים כאשר ברכבם של ה- 3 נתפסו ראיות הקושרות אותם לביצוע המעשים. בהתאם להתפתחות החקירה תשקול המשטרה האם לבקש מחר את הארכת מעצרם של החשודים בבית משפט השלום בחיפה".

מארגוני הצעירים 'קומי ישראל', 'הבעלבתים', 'החזית הוורדה' ו'התעוררנו' נמסר כי "בזמן שמאות אלפי מפגינים מציפים את רחובות ישראל, נתניהו עולה לספר לנו איך הוא ניצח את הקורונה. אבל השקרים שלו לא עובדים יותר על אזרחי ישראל. הציבור כולו יודע שהוא נלחם במפגינים ובציבור החרדי במקום להילחם במשבר הבריאותי כלכלי שהוא יצר כאן. במוצ״ש הקרוב יעלו כל צעירי ישראל לבלפור עם דגלים ורודים, בשביל לצעוק: די לממשלת אנרכיה. הם הייאוש, אנחנו התקווה".

ח"כ עפר שלח מיש עתיד הצטרף למפגינים: "הפגנת בלפור מתחדשת במלוא העוצמה. הניסיון של ביבי להסית נגדה רק הוליד עוד מפגינים, עוד אנרגיה, עוד נחישות. מפה יצמחו לא רק חילופי שלטון, אלא גם שפה פוליטית חדשה ועוצמה של ציבור גאה. המחאה תימשך והמחאה תנצח".

מהדגלים השחורים בתגובה נמסר בתגובה לנאום נתניהו: "מפיץ מחלת השנאה ונגיף ההסתה ממשיך לזרוע שנאה בעם ישראל. בנימין נתניהו, שהיה ראש ממשלה מוצלח בעברו, הפך לכישלון מוחלט בכלכלה, בבריאות ובאחדות. מאות האלפים ימשיכו למחות נגד הנאשם ובעד ממשלה טובה לעם ישראל, ממשלה שתדאג לאזרחים, לכלכלה ולבריאות. עם ישראל, מאוחד מדן ועד אילת, יגבר על נתניהו".

יו"ר מפלגת קדימה לשעבר ח"כ ציפי לבני אמרה בהפגנה בתל אביב כי "באתי לומר לראש ממשלת ישראל – עד כאן. אנשים רבים יוצאים לצמתים ולרחובות כדי להיאבק על המדינה שלנו. הם רוצים לזעוק שלוש מילים: "עד כאן ולך". עוד הוסיפה לבני: "יכולת להירשם בדפי ההסטוריה כאיש שהביא שלום עם מדינות ערביות, אבל במקום זה אתה הורס את הדמוקרטיה הישראלית".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture