שר החוץ האמירתי באגרת לשר אשכנזי: "רוצים לפתוח שגרירות בת"א בהקדם"

ראשי המשלחת מאיחוד האמרויות העבירו לשר החוץ איגרת משר החוץ האמירתי ובה בקשה לפתוח שגרירות אמירתית בישראל וצייפיה שישראל תפתח בקרוב שגרירות באבו דאבי. "יש לי אמון מלא בתמיכתך הבלתי מסויגת לפתיחת הנציגויות הדיפלומטיות בתל אביב ואבו דאבי מהר ככל האפשר"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

במהלך ארוחת הצהרים למשלחת הרשמית מאיחוד האמירויות באירוח שר החוץ גבי אשכנזי, העבירו ראשי המשלחת לאשכנזי איגרת משר החוץ האמירתי, עבדאללה בן זיאד אל-נהיאן, ובה בקשה לפתוח שגרירות אמירתית בישראל וציפיה שישראל תפתח בקרוב שגרירות באבו דאבי.

שר החוץ האמירתי סיים את האיגרת במסר: "לא נותר לי אלא להעריך בפה מלא את כל המאמצים שאתה עושה במטרה לקדם את שיתוף הפעולה בין המדינות שלנו, ויש לי אמון מלא בתמיכתך הבלתי מסוייגת לפתיחת הנציגויות הדיפלומטיות בתל אביב ואבו דאבי מהר ככל האפשר. מיטב האיחולים לשתי המדינות ולשני העמים הידידים לקידמה ולשגשוג בהמשך".

מוקדם יותר קיים אשכנזי תדרוך ראשון לכתבים מהאמירויות שהגיעו עם המשלחת הרשמית מאבו דאבי: "היחסים בין המדינות שלנו הם צעד חשוב ומשמעותי בדרך להפיכת המזרח התיכון מאזור של סכסוך לאיזור של תקוה, שגשוג, יציבות ושלום", אמר להם.

במהלך ביקור המשלחת הרשמית הראשונה של איחוד האמירויות בישראל, קיים שר החוץ אשכנזי תדרוך ל-7 עיתונאים שהתלוו לביקור. במהלך התדרוך התייחס השר אשכנזי לפוטנציאל העצום שיש ליחסים בין ישראל ואיחוד האמירויות והוסיף: "הממשלה והעם בישראל מעריכים מאוד את הצעד האמיץ שנקטו מנהיגי איחוד האמירויות לעבר השלום ולהובלת האזור כולו לעבר עתיד טוב יותר".

טיסת איתיחד מספר 8014 נחתה היום (שלישי) בנתב"ג, לביקור בזק שצפוי להימשך כ-5 שעות ובמהלכו צפויים להיחתם שורה של הסכמים בין ישראל לאיחוד האמירויות. למשלחת התלוו גם בכירים אמריקנים, ובהם שר האוצר האמריקני סטיבן מנוצ'ין, יועצו של הנשיא טראמפ, אבי ברקוביץ, ונציגים ישראלים ששהו באבו דאבי לשיחות הכנה לקראת הגעת המשלחת לארץ.

שר האוצר של האמירויות, עובייד חומייד אלטאייר, אמר כי "לכבוד הוא לי לעמוד בפניכם, בראש המשלחת הרשמית הראשונה מהאמירויות לישראל. השגנו התקדמות משמעותית בין הממשלות שלנו מאז חתימת הסכם השלום ההיסטורי. איחוד האמירויות תמשיך להיות המובילה האזורית בתחום הרפורמות הכלכליות, המסחר הבין-לאומי, יציבות פוליטית ועשיית שלום".

הוא הוסיף: "אני שמח לבשר שנחתום על מזכר הבנות כלכלי. אנו מצפים לסכם הסכם למניעת כפל מס. הצוות שלנו מוכן להמשיך הדיאלוג על קשרים פיננסיים כדי להשיג יתרון משותף למדינות שלנו. אנו מחויבים לספק מסגרת חוקית לתנועת אנשים וחברות ולאפשר סביבה עסקית ידידותית בין שתי המדינות כדי להשיג שגשוג עבור הכלכלות שלנו ושני עמינו. אנו מצפים לקבל אתכם באיחוד האמירויות בקרוב".

שר האוצר של ארה"ב סטיבן מנוצ'ין אמר בטקס חתימת ההסכמים בהשתתפות המשלחת מאיחוד האמירויות: "איזה מאורע היסטורי. הסכם אברהם קושר קשרים כלכליים ישירים בין שתי הכלכלות המשגשגות ביותר. ככל שיגבר השגשוג הכלכלי – יגבר גם הביטחון".

"זה תמיד נהדר להגיע לביקור בישראל", אמר. "אני מייצג את טראמפ ואני מתרגש להיות במעמד הזה. הבוקר טסתי בטיסה הראשונה מהאמירויות לישראל, איזה רגע היסטורי. הסכמי אברהם יביאו לשגשוג בין היהודים בישראל לערבים במזרח התיכון. אני רוצה להודות לטראמפ, לבן זאיד ולנתניהו על המנהיגות פורצת הדרך הזו שהביאה אותנו לנקודה בה אנו נמצאים כעת".

בטקס קבלת הפנים בשדה התעופה בן גוריון אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו, שקיבל את פני הבאים, כי "הצוות שלי כתב לי מספר שורות, הן התחילו במילים: "היום, אנו חוזים, פשוטו כמשמעו, בהיסטוריה בהתהוותה". ואני אמרתי: חד משמעית לא! היום אנחנו עושים את ההיסטוריה! אנחנו עושים היסטוריה בדרך שתעמוד לדורות".

"זהו הביקור הרשמי הראשון אי פעם של משלחת שרים מאיחוד האמירויות הערביות בישראל. זוהי גם הפעם הראשונה מאז החתימה בבית הלבן על הסכם השלום ההיסטורי, שהממשלות של ישראל ואיחוד האמירויות יחתמו על הסכמים קונקרטיים ופרקטיים לשיתוף פעולה. אנחנו חותמים על ארבעה הסכמים שיחוללו שינוי ממשי עבור עמינו".

"הראשון, הסכם שיספק הגנה על השקעות, שמטרתו ליצור סביבה כלכלית לטובת כל בני עמינו, כל היזמים שלנו, ויש יזמים מוכשרים רבים מאוד. זה כמובן יהיה גם לטובת השלום".ה

"שני, הסכם שיתוף פעולה במדע וטכנולוגיה שמטרתו להבטיח ששתי מדינותינו יוכלו לאמץ את התקווה ואת הזדמנויות העתיד. הטכנולוגיה שמשתנה ללא הרף ונושאת בחובה יתרונות כמו בריאות, סביבה נקייה וסביבה בטוחה, כל הדברים האלה שעמינו זקוקים להם וראויים לקבל, יוכלו להתממש כתוצאה משיתוף הפעולה הזה".

"השלישי, אנחנו מסייעים לתעופה האזרחית. אנחנו מחברים בין ישראל ואיחוד האמירויות באמצעות מספר רב של טיסות ישירות. ישראלים יוכלו להגיע ליעדים רבים נוספים מעבר לכך במזרח, באסיה".

"והרביעי, אנחנו פוטרים את האזרחים שלנו מהצורך בקבלת אשרות, דבר שיעניק זריקת עידוד עצומה לעסקים, לתיירות ולקשרים בין האנשים".

"ההתלהבות בקרב עמינו מהסכם השלום הזה היא אדירה. היא אמיתית, רחבה ועמוקה והיא משקפת את הפוטנציאל שבא לידי מימוש היום. הייתי אתמול על אונייה שהגיעה מאבו-דאבי עם סחורות, מכונות כביסה. זה יפחית את מחירי הסחורות ויוקר המחיה בישראל. הסחר ההדדי וחילופי הסחורות והשירותים, הטכנולוגיה, והידע יועילו לאין שיעור, לא רק לשתי המדינות שלנו, אלא למזרח התיכון כולו".

"ביקור משלחת כה רמת דרג מאיחוד האמירויות וההסכמים שאנו עומדים לחתום עליהם יראו, לעמים שלנו, לאזור ולעולם כולו, את היתרונות הגלומים בקשרים ידידותיים, שלווים ונורמליים. אני מאמין שיותר ויותר ממשלות ברחבי המזרח התיכון מבינות, כפי שאנו מבינים היום, את הרווחים הגלומים בעבודה משותפת כידידים".

"בסופו של דבר, יהודים וערבים הם צאצאיו של אותו אב קדום, אברהם. על שמו יוזמת השלום ההיסטורית הזאת. ברוחו, אנו חותרים לטפח מזרח תיכון של דו-קיום ושיתוף פעולה, של הבנה הדדית וכבוד הדדי".

השר אלטאייר, אנא מסור למנהיג הדגול, יורש העצר מוחמד בן-זאיד, את הערכתי העמוקה והערצתי הרבה על מנהיגותו פורצת הדרך. אנו עובדים יחד כדי לשנות את פני המזרח התיכון לטובה. השר מנוצ'ין, אנא מסור לנשיא טראמפ את הערכתנו העמוקה ביותר על כל מה שהוא והצוות המוכשר כאן עשו, יחד עם ג'ארד קושנר. לא היינו כאן היום אלמלא תמיכתה של ארה"ב.

"אני מקבל בברכה את כל אורחינו מאיחוד האמירויות הערביות ומארה"ב. אנו נזכור את היום הזה כיום מרהיב של שלום". נתניהו הוסיף בעברית כי "אני מבקש לברך את מכובדינו, שרי ממשלת איחוד האמירויות וחברי המשלחת החשובה מארה"ב – ברוכים הבאים לישראל – Welcome to Israel".

"זהו יום חגיגי והיסטורי, יום שבו אנחנו יוצקים תוכן ממשי בהסכם השלום עליו חתמנו בחודש שעבר בוושינגטון. השלום הזה לא נשאר על הנייר – אנחנו מקדמים אותו בתנופה כדי שפירותיו יבשילו כמה שיותר מהר, וחלק מהפירות כבר גלויים לעין. היום נחתום על הסכמים לשיתוף פעולה בכמה תחומים – לוויזות בתעופה, בהשקעות. הדבר הזה יביא להרחבה משמעותית של קשרי העסקים של תנועת התיירות, של המגעים בין שתי המדינות. בתעופה אנחנו נחתום על הסכם לטיסות סדירות וישירות בין ישראל והאמירויות, עשרות טיסות בשבוע. אזרחי האמירויות יגיעו אלינו, ואזרחינו יבקרו באמירויות. פתיחת השמים גם תאפשר טיסות זולות יותר וקצרות יותר ליעדים אחרים בעולם. שלישית, ההשקעות – אנחנו ניצור סביבה כלכלית שתניב ערך למשקיעים, וגם זה ייעשה מתוך ידידות וכבוד הדדי, וגם התלהבות עצומה".

עוד הוסיף באנגלית: "אני אומר לאורחינו, שרי איחוד האמירויות, לכם זהו ביקור ראשון בישראל ובגלל מגבלות הקורונה אנחנו לא יכולים להראות את ארצנו היפה. עם זאת, אני מצפה לעוד הרבה ביקורים נוספים, כך שנוכל להכיר אחד את השני ואת המדינות שלנו גם פה וגם באיחוד האמירויות. לכן אני מזמין אתכם לביקור נוסף ברגע שמשבר הקורונה הזה יעלם מהעולם, ובשיתוף פעולה, זה יקרה מהר יותר".

וסיים שוב בעברית: "בסוף השבוע הזה אנחנו קוראים את פרשת השבוע, פרשת נוח, ובסוף הפרשה אברהם אבינו עולה על במת ההיסטוריה והוא מתחיל את המסע מאור כשדים לארץ ישראל. זה לקח לו קצת יותר זמן, ממה שלקח לאורחינו מהמזרח לעשות את אותה הדרך באוויר. אבל זה מזכיר לנו שכולנו בני אברהם, לכולנו עבר משותף, לכולנו עתיד משותף – ויחד אנחנו מבטיחים היום לנו, לילדינו ולדורות הבאים עתיד מזהיר של שלום. אהלן וסהלן, ברוכים הבאים, תודה לכם".

ישראל ואיחוד האמירויות חתמו על הסכם הדדי לפטור מאשרות כניסה. בכך תהפוך איחוד האמירויות למדינה הערבית הראשונה שישראלים לא יידרשו לאשרת כניסה מיוחדת או דרכון זר כדי לטוס אליה. הסכם זה והסכמים נוספים בתחומי התעופה, הגנה על השקעות, מדע וטכנולוגיה, ייחתמו במסגרת מפגש פסגה טרילטרלי בנמל התעופה בן גוריון.

ב'וואלה' דווח כי בכירים במשרד ראש הממשלה, כמו גם מנוצ'ין ושליח הבית לבן אבי ברקוביץ', ליוו את משלחת השרים מאיחוד האמירויות בדרכה לישראל. ממלא מקום מנכ"ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ ושליחו של נתניהו לעולם הערבי ולאפריקה "מעוז" המשיכו אתמול בחשאי מבחריין לאבו-דאבי ולא שבו לארץ עם המשלחת שחתמה על הסכם כינון היחסים. השניים קיימו שיחות הכנה באבו-דאבי וכעת חזרו לישראל.

במפגש הפסגה נחתמו ארבעה הסכמים בין ישראל לאיחוד האמירויות:

1. הסכם בנושא הגנה על השקעות: הסכם בין ממשלת ישראל לממשלת איחוד האמירויות הערביות בדבר קידום והגנה על השקעות. חתמו: שר האוצר ישראל כ"ץ ושר האוצר של איחוד האמירויות עובייד חומייד אלטאייר.

2. מזכר הבנות בנושא מדע וטכנולוגיה: מזכר הבנות בין ממשלת ישראל לבין ממשלת איחוד האמירויות הערביות בדבר שיתוף פעולה בתחומי קידום ופיתוח של מדע וטכנולוגיה מתקדמת. חתמו: שר המדע והטכנולוגיה יזהר שי ושר האוצר של איחוד האמירויות עובייד חומייד אלטאייר.

3. הסכם בנושא התעופה: הסכם בין ממשלת מדינת ישראל לממשלת איחוד האמירויות הערביות בדבר שירותי אוויר בין שטחיהן ומעבר להם. חתמו: שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב ושר הכלכלה של איחוד האמירויות עבדאללה בן טוק אלמארי.

4. הסכם בנושא פטור מאשרות: הסכם בין ממשלת מדינת ישראל לממשלת איחוד האמירויות הערביות בדבר פטור הדדי מדרישות אשרה. חתמו: שר הפנים אריה מכלוף דרעי והיועץ מיוחד לשר החוץ בנושא תרבות ודיפלומטיה ציבורית עומר ע'ובאש אלמארי.

גורמים מדיניים אמרו כי"ארבעת ההסכמים מניחים את התשתית הבסיסית לקיום שיתופי פעולה עסקיים וביקורים הדדיים בין המדינות. בעתיד צפויים הסכמים נוספים במטרה לממש את הפוטנציאל הרב הקיים, לא רק בין המדינות, אלא באיזור כולו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture