צילומים: פלאש 90, הבית הלבן, ויקיפדיה

דיווח: 4 בכירים מישראל וארה"ב ביקורו אתמול בחשאי בסודאן לקראת נורמליזציה

שניים מיועציו של נתניהו, ושניים מיועציו של טראמפ, ביקרו אתמול בסודאן ונפגשו עם הנשיא הזמני עבד אל-פתאח אל-בורהאן ועם בכירים סודאנים נוספים. מקורות שמעורים בנושא אמרו כי השיחות בין ארה"ב, סודאן וישראל צפויות להימשך היום. היעד: שיחת טלפון משותפת בימים הקרובים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שניים מיועציו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ושניים מיועציו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ביקרו אתמול (רביעי) בחשאי בסודאן – כך מדווח ברק רביד ב'וואלה'. היועצים נפגשו עם הנשיא הזמני עבד אל-פתאח אל-בורהאן ועם בכירים סודאנים נוספים לקראת הודעה אפשרית בימים הקרובים על סיום מצב הלוחמה בין המדינות, כך לפי מקורות שמעורים בנושא.

המשלחת הישראלית-אמריקנית המריאה אתמול בבוקר במטוס מנהלים חכור מנמל התעופה בן גוריון בטיסה ישירה לחרטום בירת סודאן ושבה לישראל אחרי כמה שעות. על המטוס היו ממלא מקום מנכ"ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ, שליחו של נתניהו לעולם הערבי המכונה "מעוז", ראש מחלקת המפרץ וצפון אפריקה במועצה לביטחון לאומי בבית הלבן הגנרל מיגל קוריאה ויועצו הבכיר של שגריר ארה"ב בישראל אריה לייטסטון.

השיחות עם יו"ר מועצת הריבונות הזמנית בסודאן, הגנרל עבד אל-פתאח אל-בורהאן, שעומד בראש הפלג הצבאי של הממשלה במדינה ומשמש בפועל כנשיא זמני, התקיימו על רקע תהליך הוצאתה של סודאן מרשימת המדינות הנותנות חסות לטרור של ממשלת ארצות הברית.

מקורות שמעורים בנושא אמרו כי השיחות בין ארצות הברית, סודאן וישראל צפויות להימשך היום. היעד הוא לקיים שיחת טלפון בימים הקרובים בין הנשיא טראמפ, הגנרל בורהאן, ראש ממשלת סודאן עבדאללה חמדוק וראש הממשלה נתניהו. בסיום השיחה צפויה להתפרסם הודעה לפיה סודאן וישראל החליטו לסיים באופן רשמי את מצב הלוחמה ביניהן ולהתחיל בתהליך הדרגתי של נורמליזציה.

אריאל כהנא דיווח הלילה ב'ישראל היום' מפי גורם מדיני יודע דבר שסודאן כבר החליטה על נרמול יחסים מלא עם ישראל וההודעה הרשמית והפומבית על ההחלטה צפויה בסוף השבוע הקרוב או בתחילת השבוע הבא. על פי הדיווח שלו, על המטוס הייתה משלחת ישראלית רמת דרג מהמוסד וממשרד ראש הממשלה. בסיכום השיחות הושגה ההסכמה הסופית על הכרה הדדית בין ישראל וסודאן.

ב'ווינט' דווח כי מדיווחים שהגיעו לירושלים עולה כי ההנהגה בחרטום קיבלה החלטה עקרונית בנושא, ומסתמן שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ יודיע על כך עוד לפני הבחירות בתחילת החודש הבא. גורם ישראלי אמר כי צפויה הכרזה על נרמול היחסים בין ישראל לסודאן בתוך ימים, ייתכן עד סוף השבוע.

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו עצר אתמול את הדיון בקבינט הקורונה כדי לצאת למה שהוגדר על ידו כ"צורך לאומי חשוב". נתניהו הפסיק לחצי שעה את הישיבה ואמר לשרים כי "צריך לעצור ולטפל בצורך לאומי. אתם כבר מכירים את זה, אז אני מציע שאטפל במספר דברים חשובים". חלק מהזמן הוקדש להשתתפות בפאנל וירטואלי בינלאומי על מהפכה התעשייתית הרביעית, אך ייתכן ועסק גם במגעים עם סודאן.

במקביל, ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ המריא הלילה לארצות הברית. מוקדם יותר עדכנו בלשכתו כי גנץ ימריא הלילה לוושינגטון לפגישה ביטחונית עם מזכיר ההגנה האמריקאי מארק אספר ויקיים פגישות ביטחוניות נוספות בפנטגון היום (חמישי). גנץ ישוב לישראל ביום שישי הקרוב. מדובר בביקור חריג, מאחר וגנץ כבר טס לארצות הברית רק לפני חודש. מטרת הנסיעה לא ברורה, וייתכן והיא קשורה למגעים עם סודאן.

"אני יוצא לשליחות ביטחונית קצרה וחשובה בארה"ב בה אפגש עם שר ההגנה האמריקאי אספר, ונדון בסוגיות חשובות מאוד לביטחון ישראל בשנים הקרובות", אמר גנץ לפני ההמראה. "אנחנו צריכים לזכור, שלצד המאבק בקורונה, אויבנו לא נחים לרגע, ראינו מה קרה אתמול עם המנהרה בדרום ואנחנו מכירים את האתגרים בכל הזירות. נמשיך ונדאג למדינת ישראל, הן בקורונה והן בביטחון".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture