טראמפ: "בית המשפט יצטרך להכריע"; ביידן: "אין לנו ספק שנוכרז כמנצחים"

לקראת ההכרעה, טראמפ כינס הלילה מסיבת עיתונאים בה חזר על אותם המסרים וטען כי "הדמקורטים גונבים את הבחירות", וכי הם "מנסים לגרום לבוחרים הרפובליקניים להישאר בבית". ביידן בהצהרה קצרה: "אני קורא לכולם להישאר רגועים. מסיימים לספור ונדע בקרוב"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נשא הלילה (שישי) דברים בבית הלבן והתייחס למאבקו על סיפרת הקולות ואמר כי "אם אתם סופרים את הקולות החוקיים אני זוכה. זכינו במספרים גבוהים, הסקרים התבררו כשקר. היה גל אדום, שמרנו על הסנאט. הדמוקרטים הם המפלגה של התורמים הגדולים, אנחנו המפלגה של אזרחי ארצות הברית".

הנשיא הוסיף כי "אנחנו התחלנו לנצח במדינות המפתח ואז זה נעלם. הלכנו לבתי המשפט וניצחנו שהכניסו את הפקחים שלנו. הם מושחתים, הם רצו לראות כמה קולות חסרים להם ואז הם המתינו וחיפשו קולות. הובלתי ב-700 אלף קולות בפנסלביניה ופתאום זה התחיל לצנוח".

"ניצחתי בליל הבחירות בגוריגה במעל 300 אלף קולות, עכשיו זה נעלם. הם הפסיקו לספור ל-4 שעות וקרו דברים. הדמוקרטים מנהלים שם את הבחירות. פלידלפיה זה אחד המקומות המושחתים ביותר באמריקה. לא נתנו לפקחים שלנו להיכנס לספירה בדטרויט. מנעו מאיתנו לפקח במקומות חשובים בגורגיה".

"לא ניתן לשחיתות לגנוב בחירות כל כך חשוב. יש הרבה מקרים שידווחו בקרוב. קולות מגיעים אחרי יום הבחירות. הדמוקרטים ידעו שאין להם סיכוי לנצח ביושרה, הם סירבו להסכים לדרכים לזיהוי חתימות, הם סופרים קולות שהגיעו בדואר בלי שום זיהוי. אני מאתגר את ג'ו ואת כל הדמוקרטים לומר שהם רוצים שיספרו כל קול חוקי, הוא כל הזמן אומר לספור את כל הקולות, אני רוצה שיספרו את כל הקולות החוקיים".

"יש לנו הרבה הוכחות, זה יסתיים בערכה הגבוהה ביותר של בתי המשפט. זה לא שאלה מי מנצח, אסור שדבר כזה יקרה במדינה שלנו. יש לי תחושה ששופטים יצטרכו להכריע", סיים את דבריו.

המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן, צייץ לפני הצהרתו של טראמפ כי "אי אפשר להשתיק את העם, לנהוג נגדו בבריונות או לגרום לו להיכנע. כל קול צריך להיספר". בהצהרה קצרה שמסר אמש, נשמע ביידן בטוח עוד יותר שהוא בדרך לניצחון. "אנחנו ממשיכים להרגיש טוב בנוגע למקום שבו עומדים הדברים, ואין לנו ספק שכשהספירה תסתיים נוכרז כמנצחים", הוא אמר. בציוץ שפרסם אחרי הצהרתו של טראמפ, כתב ביידן: "אף אחד לא ייקח את הדמוקרטיה שלנו מאיתנו. לא עכשיו ולא אי פעם".

עוד התייחס מי שנחשב למועמד המוביל במירוץ להתמשכות הליך ספירת הקולות: "דמוקרטיה היא לפעמים מסובכת ודורשת סבלנות. אנחנו מרגישים טוב מאוד לפי איך שהדברים נראים. אין לנו ספק שכשהספירה תיגמר, אני וסגניתי המיועדת קמאלה האריס נוכרז כמנצחים, הישארו רגועים. תודה לכולכם על הסבלנות".

שני בניו של דונלד טראמפ נזפו ברפובליקנים על כך שהם לא מגבים את הנשיא במאבק לניצחון בבחירות האלה. בנו הבכור של טראמפ, דון ג'וניור, האשים את המפלגה ואמר שהיא "חלשה". אחיו אריק הזהיר שהבוחרים לא ישכחו למפלגה את החולשה שלה. בכירים רפובליקנים כמו הסנטור מיוטה מיט רומני ומושל מרילנד לארי הוגאן הזהירו דווקא את טראמפ מפני ערעור התהליך הדמוקרטי.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture