Tomer Neuberg/FLASH90

לפיד לגנץ: "בוא נשלים את מה שהתחלנו ונוציא את ראש הממשלה מבלפור"

יו"ר האופוזיציה התייחס לשמות החמים שעומדים על הקווים בדררררך להיכנס לפוליטיקה ביניהם חולדאי ולבני: "אני מדבר כמובן עם כל האנשים הללו, לא מעט, אני חושב שצריך חיבורים לקראת הבחירות הבאות". על גנץ ואשכנזי: "לא דיברתי עם שניהם, מאז שהוקמה הממשלה"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד קרא הבוקר (שלישי) לשותפו לשעבר, ראש הממשלה החליפי ויו"ר כחול לבן בני גנץ, לתמוך בהצעתו לפזר את הכנסת ולהקדים את הבחירות. "אני קורא לבני גנץ, בוא נשלים את מה שהתחלנו ונוציא את נתניהו מבלפור. יש לנו אפשרות מחר להיכנס למליאה, להצביע על פיזור הכנסת – ולהתחיל את הדרך שתוציא את נתניהו מבלפור" – את הדברים אמר בראיון לאולפן 'ווינט'.

לפיד נשאל על אפשרות של חבריה פוליטית לגנץ, כפי שעשו במערכות הבחירות הקודמות. הוא סירב לענות על השאלה הזו, אך סייג בדבריו: "אני מניח שזה יתפרש בתור שיתוף פעולה או דיון על שיתוף פעולה, אבל כרגע יש לנו מטרה מאוד ספציפית", הבהיר לפיד.

הוא נשאל באם גנץ יצביע בעד ההצבעה לפיזור הכנסת, מה תהיה התמורה הפוליטית שהוא יביא לכחול לבן:"אני לא נותן שום דבר בתמורה, זו מדינת ישראל", הוא הוסיף : "אני לא מנהל מקח פוליטי על טובתה של ישראל". בהמשך הריאיון שוב נשאל לפיד על חיבור אפשרי עם כחול לבן, במקרה של הקדמת הבחירות, ואמר כי הוא קורא "לכולם להתכנס מתחת ליש עתיד", אך סירב להתייחס לפרטי משא ומתן אפשרי בעתיד מול גנץ וכחול לבן.

יו"ר האופוזיציה נשאל, מדוע שר הביטחון ישתף איתך פעולה: "אני אסביר לך למה. הממשלה הזו לא מטפלת בכלכלה מפני שהממשלה הזו נכשלה לגמרי בטיפול בקורונה. מפני שתהליכי קבלת ההחלטות הם פשוט כל מי שמשתתף בהם, ומפני שאף אחד לא סופר אותם ממטר בממשלה הזו. זו ממשלה שאינה מתפקדת ואיבדה את אמון הציבור ואת יכולתה לטפל במגפה וצריך ממשלה אחרת. זה לא עניין פוליטי, זה לא מקח וממכר פוליטי, כל העניין הפוליטי שולי. אתה יודע מה? הבעיה בממשלה הזו שהיא מתעסקת בפוליטיקה במקום להתעסק בזה שאנו בתוך משבר שלא היה כמותו. בריאותי, כלכלי, אנו בגירעון של 137 מיליארד שקלים".

לפיד נשאל על שיתוף פעולה עם יו"ר ימינה, נפתלי בנט, חרף העובדה שסמוטריץ' פסל אפשרות שכזו. הוא השיב שאינו יודע "מה יקרה אחרי הבחירות", אך הביע חשש שבנט יחבור שוב לממשלה בראשות נתניהו. "תמיד הם נראים נחמדים", טען על אנשי ימינה – אך אז לדבריו "הולכים עם נתניהו".

לפיד נשאל על אפשרות של חיבורים פוליטיים עם גורמים שכעת נמצאים מחוץ למערכת הפוליטית, כמו ראש העיר תל אביב רון חולדאי, הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט או השרה לשעבר ציפי לבני: "אני מדבר כמובן עם כל האנשים שהזכרת, לא מעט", הוא הוסיף "אני חושב שצריך חיבורים לקראת הבחירות הבאות".

הוא נשאל האם הוא שוחח עם גנץ או אשכנזי לאחרונה: "לא, לא דיברתי עם שניהם, מאז שבעצם הוקמה הממשלה. אני מדבר עם כל אנשי כחול לבן אבל עם שניהם לא דיברתי".

הוא הסביר כי זה מגיע עקב מתחים אישיים "אני לא יודע אם זה אישי, בסוף לא גדלתי איתם יחד. אבל זה משהו, טוב, בעצם עוד לא פתור אז אין לי תשובה על זה. אבל התשובה היא שלא דיברנו".

על עפר שלח: "עפר נראה לי במקום אחר, אבל אתם צריכים לשאול אותו", הוא הוסיף "אני עשייתי עם עצמי החלטה, אני לא אומר מילה רעה על עפר שלח. אני מכיר אותו שנים ואני יותר מדי אוהב את הילדים שלו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture