צילומים: קובי גדעון / לע"מ

נתניהו: "קורא לגנץ להימנע מבחירות – כחול לבן מפרים את ההסכם" • צפו

ראש הממשלה ביקר במשל"ט הקורונה והזהיר: "אסור להיכנס לאווירת סוף קורונה וסוף קורס, אנחנו מתקדמים, מביאים את החיסון, אבל צריך שיתוף פעולה מהציבור". על מינוי פרקליט מדינה: "היינו צריכים להקים ועדה למינויים, והם מסרבים לזה. נדון בזה"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד


צילום: לע"מ

ראש הממשלה נתניהו התייחס הבוקר (שלישי) למשבר הפוליטי ואמר כי "אנחנו נצביע מחר נגד פיזור הכנסת ובעד אחדות. אני קורא לבני גנץ ללכת לאחדות ולהימנע מפיזור הכנסת. אנחנו לא צריכים בחירות עכשיו. יש לנו הישגים ביד, יש לנו מאמץ אמיתי להוריד את התחלואה, להביא חיסונים לכל אזרחי ישראל, להביא עוד סיוע לעסקים ולאזרחים – צריך לעשות את כל זה ביחד".

נתניהו התייחס להחלטת ועדת האיתור אמש שהמליצה פה אחד על עו"ד עמית אייסמן לתפקיד פרקליט המדינה: "כחול לבן מפרה את ההסכם מיומו הראשון. היינו צריכים להקים ועדה למינויים, והם מסרבים לעשות את זה". ראש הממשלה הוסיף: "אני קורא לבני גנץ להיות שותף במאמץ של הממשלה למיגור מגפת הקורונה".

נתניהו סייר במנהלת האכיפה הארצית קורונה, שם ערך סיור לצד השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, ממלא מקום המפכ"ל מוטי כהן ופרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש: "אסור להיכנס לאווירת סוף קורונה וסוף קורס", הזהיר, "אנחנו מתקדמים, מביאים את החיסון, אבל צריך עדיין את שיתוף הפעולה של הציבור, לצד האכיפה הממוקדת שלנו בכדי לשלוט במחלה – אנחנו מצליחים יותר מרוב מדינות העולם, אבל יש לנו דרך לעשות".

רה"מ אמר: "אנו ממקדים את המאמצים שלנו בשלושה דברים: הבאת החיסונים, השתלטות על התפרצות הנגיף וסיוע כלכלי לאזרחי ישראל". לדבריו, "אני יודע שהמפגש בין השוטר לבין האזרח או בעל העסק הוא מפגש קשה ואני רוצה להביע הערכה למאמצים שאתם עושים בתנאים לא פשוטים. אנחנו רוצים לרכז את המאמצים, בצירים מהם עולה התחלואה".

"אני חייב להגיד שאני מתרשם שיש מאמץ אדיר של המשטרה. המפגש בין השוטר לאזרח או לבעל העסק הוא מפגש קשה, ואני רוצה להביע הערכה למאמצים שאתם עושים בתנאים לא פשוטים. עם זאת, אנחנו חייבים להדק ולשפר את האכיפה, ועל כך דיברנו היום. דיברנו על כמה צירים מרכזיים, אנחנו רוצים לרכז את מאמץ האכיפה ואת מאמץ הפעולה שלנו בצירים שמהם באה התחלואה, כרגע זה מרוכז בכמה יישובים ובכמה מקומות, ואנחנו רוצים לרכז בהם מאמצים מיוחדים".

"קודם כל, הבאים והיוצאים מטורקיה, שהיא מדינה אדומה – אנחנו פועלים כדי לצמצם או למנוע את הדבר הזה. הדבר השני, יש יציאה של אזרחי ישראל הערבים ביהודה ושומרון, מקום נגוע חזק מאוד, הם חוזרים ומדביקים – ולכן אנחנו חייבים למצוא את האמצעים שעל כך דיברנו כדי לצמצם את המגע הזה".

"דבר שלישי, יש מבודדים שמפירים את הבידוד ועל ידי כך הם יוצאים ומדביקים קהילות שלמות. אנחנו מרכזים את המאמץ הזה, דיברתי גם עם השוטרים והשוטרות על המאמץ הזה. יש עוד כמה צירים שאנחנו פוקדים עליהם כדי לרכז את המאמצים שלנו במקומות שמפיצים את המחלה. זה אומר גם הידוק הכתרים – יש יישובים אדומים, ויש בעיה איך לכתר אותם. זו בעיה לא כל כך של המשטרה, זו בעיה משפטית שאנחנו מנסים לפתור אותה, ואם צריך גם נלך לחקיקה בעניין הזה. אלה הדברים העיקריים שאני ראיתי כאן והתרשמתי מהעבודה הטובה שנעשית, וגם כיוונתי וליכדתי, יחד עם חבריי כאן, את המאמץ בצירים שיכולים לצמצם את התחלואה".

השר אוחנה אמר כי יש "סכנה גדולה בבשורות הטובות המגיעות מחו"ל בנושא החיסונים, מכיוון שהן עלולות להכניס את הציבור לשאננות". חתם את דבריו ואמר כי "לא המשטרה תנצח את הקורונה, לא הממשלה תנצח את הקורונה. רק הציבור ינצח את הקורונה. לשם כך אנו קוראים לציבור לקחת אחריות על הדבר הכל כך פשוט, לשים מסכות ולשמור על ריחוק. נעשה את זה, וננצח את הקורונה".

כזכור, מוקדם יותר היום, בתום הערכת המצב היומית של משרד הבריאות, אמר פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש: "אנחנו במצב חירום. יש עליה בתחלואה יחד עם תחושה בציבור שהקורונה הלכה. נתכנס לחשוב מה הצעדים המידיים שצריך לעשות כהמלצה לקבינט. בינתיים נמשיך את הצעדים האינטנסיביים סביב החקירות, הבדיקות, הבידודים".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הליכוד:
עוד מהפרות ההסכם של כחו"ל – מסרבים להעביר תקציב דו שנתי…

אני קורא לכל המפגרים, "לקנות" את דברי ביב.
אלה "כלל לא" שקרים..

אין שמע בוידאו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture