Yonatan Sindel/Flash90

נתניהו: "התפוצץ הבלון של תיק 4000 – בקושי מצאו 10 פניות ישירות לוואלה"

מטעמו של ראש הממשלה נמסר בתגובה לכתב האישום המתוקן: "באופן אבסורדי הפרלקיטות מגדירה פעולות דוברות שגרתיות אלה כפעולות פליליות. נחשף הבלוף והתברר שלא היו פניות חריגות מצד רה״מ". עוד הגיב: "בשום מקום בעולם לא הוגש כתב אישום נגד איש ציבור בגלל סיקור תקשורת"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

שעות לאחר שכתב אישום מתוקן בתיק 4000 הוגש היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בירושלים בידי פרקליטות מיסוי וכלכלה. זאת בהתאם להנחיית השופטים – שקיבלו את בקשות ראש הממשלה בנימין נתניהו ושאול ואיריס אלוביץ', יוצא ראש הממשלה בנימין נתניהו בתגובה ואומר כי "התפוצץ הבלון של תיק 4,000".

מטעמו של ראש הממשלה נמסר בתגובה לכתב האישום המתוקן: "התפוצץ הבלון של תיק 4000. הפרלקיטות בקושי הצליחה למצוא 10 פניות תקשורתיות של רה״מ לוואלה ב-4 שנים, ממוצע של פנייה אחת בחצי שנה, בשעה שבתקופה זו נכתבו על רה״מ בוואלה כ-10,000 כתבות.".

"זה חלקיק מזערי ממספר הפניות של פוליטיקאים אחרים למו״לים, עורכים וכתבים. כל שאר הפניות התקשורתיות שהפרקליטות מציינת הן פניות שגרתיות מטעם הדוברות, כגון דיברור נאומו של רה״מ בקונגרס נגד הגרעין האיראני או דברור ביקוריו המדיניים ביפן".

עוד הגיב ראש הממשלה לכתב האישום, "באופן אבסורדי הפרלקיטות מגדירה פעולות דוברות שגרתיות אלה כפעולות פליליות. נחשף הבלוף והתברר שלא היו פניות חריגות מצד רה״מ ולא הייתה היענות חריגה מטעם וואלה".

"מעניין לראות כמה פעמים פנו היועמ״ש והפרקליטות לכתבי משפט מסויימים, עורכים ומו״לים ב-4 השנים האחרונות, ושיא האבסורד – בשום מקום בעולם לא הוגש כתב אישום נגד איש ציבור בגלל סיקור תקשורתי. זה מה שקורה כשמנסים בכל דרך לתפור תיק לראש ממשלה חזק מהימין".

כזכור, כתב אישום מתוקן בתיק 4000 הוגש היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בירושלים בידי פרקליטות מיסוי וכלכלה. זאת בהתאם להנחיית השופטים – שקיבלו את בקשות ראש הממשלה בנימין נתניהו ושאול ואיריס אלוביץ' – והורו למחוק מכתב האישום את כל הביטויים המתייחסים ל"ראש הממשלה ומשפחתו", ולהתייחס לראש הממשלה בלבד.

בפרקליטות פירטו את התיקונים בכתב האישום: "כמתואר בכתב האישום, בתקופות הרלוונטיות לאישום הראשון התקיימה בין הנאשם 1, ראש הממשלה בנימין נתניהו, לבין הנאשמים שאול אלוביץ' ואיריס אלוביץ', בעל השליטה בקבוצת בזק ורעייתו, מערכת יחסים שוחדית של "תן וקח". מערכת יחסים זו כללה דרישות והתערבויות בסיקור תקשורתי בדרכים שונות באתר וואלה שבשליטת בזק, היענות חריגה לדרישות אלה ו"צנזורה עצמית" שנעשתה באתר על רקע הדרישות האמורות, זאת, כנגד הציפייה שבתמורה לכך נתניהו יקדם עבור בני הזוג אלוביץ' אינטרסים כלכליים משמעותיים; ואכן בתמורה למתת ביצע נתניהו פעולות שלטוניות שהיו בעלות חשיבות מכרעת לאלוביץ' ורעייתו והיטיבו עמם ועם העסקים שבשליטת אלוביץ'".

"בהתאם להחלטת בית המשפט, צורף לכתב האישום המתוקן פירוט של אירועים קונקרטיים (315 במספר) הכוללים דרישות מאתר וואלה להיטיב את הסיקור של הנאשם ובני משפחתו (כ-230 דרישות), מתוכן קיימות אינדיקציות למעורבותו של נתניהו בכ-150 דרישות עבורו ועבור בני משפחתו. הפניות כוללות דרישות להטיב את הסיקור התקשורתי של נתניהו ובני משפחתו, להגדלת זמן החשיפה של ידיעות חיוביות או מחיקה, דרדור או שינוי כותרות של ידיעות שליליות על נתניהו או בני משפחתו, דרישות לסיקור שלילי של יריבים פוליטיים, דרישה למנוע שידור ראיון שנערך עם נתניהו וכיוצ"ב. הפירוט מופיע בנספח א' של כתב האישום".

"כן הודגש בכתב האישום המתוקן כי רה"מ נתניהו היה מודע לכך שבני משפחתו פונים לבני הזוג אלוביץ' בדרישות לסיקור, בהיקף ניכר ובאופן שיטתי. דרישות אלה, כמו גם אירועי "צנזורה עצמית" שבוצעו על רקע הדרישות האמורות, פורטו גם הן בנספח האמור, בסך הכל 315 דרישות, המהוות את רכיב ה"מתת" במערכת היחסים השוחדית כאמור. כן יש התייחסות בכתב האישום המתוקן לפעולתם בצוותא חדא של בני הזוג אלוביץ' והיענותם לדרישות הללו".

הפרקליטות נדרשה לפרט את סוגי הבקשות של נתניהו עצמו אל הזוג אלוביץ', בניגוד לעמדתה – שטענה שאין צורך לפרט כל מקרה ומקרה מאחר שמדובר ב"שיטה" ו-"היענות חריגה" לבקשות נתניהו ומשפחתו. כעת ארבעת הנאשמים – נתניהו, הזוג שאול ואיריס אלוביץ' ונוני מוזס – אמורים להגיש את המענה לכתב האישום ב-11 בינואר. הדיון עצמו יתקיים יומיים לאחר מכן, ב-13 בינואר, בנוכחות הנאשמים.

נוסף על כך, היום צפוי נוני מוזס להגיש ערעור לבית המשפט העליון על החלטת המחוזי לדחות כמה מבקשותיו בעניין קבלת חומרי חקירה. בתוך כך, ביום רביעי ידון בית המשפט העליון במאוחד בערר שלו ובעררים דומים שהגישו ביום חמישי הזוג אלוביץ' וראש הממשלה בנימין נתניהו.

לאור כתב האישום המתוקן נגד ראש הממשלה נתניהו בתיק "4000", החליט חה"כ ד"ר שלמה קרעי מהליכוד להסגיר את עצמו למשטרה. גם דוברו של ח"כ קרעי יגש לתחנת המשטרה הקרובה לביתו, עקב התעקשותו מול אמצעי תקשורת שונים לצטט את חה"כ קרעי – דרישות שהתקבלו בהיענות חריגה.

מטעמו של קרעי נמסר עוד בהלצה כי "חה"כ קרעי קורא גם לשאר חברי הכנסת לעשות כך, שהרי כולנו פושעים לפי כתב האישום, וכנבחרי ציבור יש לשמש דוגמה אישית לציבור".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

צו השעה לבטל את כל האישומים, ולהעיף את מנדלבליט מכל המדרגות, גרמו נזק ובזבוז בלי שיעור למדינה ולחברה, ביבי צודק מאה אחוז, אין כלום כי לא היה כלום

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture