ללא

פיגוע ליד שגרירות ישראל בהודו; איראן דוחה את המו"מ • סיכום חדשות השבת

באיראן דיווחו הלילה על אזעקות שנשמעו ברחבי הבירה טהרן; שרת החוץ של קוסובו הודיעה על כינון יחסים דיפלומטיים עם ישראל עוד ביום שני הקרוב; נשיא רוסיה חתם על הארכת הסכם בקרת הנשק הגרעיני האחרון עם ארה"ב • סיכום חדשות השבת

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

סיכום חדשות השבת באדיבות אתר 0404

חמישה חודשים מאז נחתם הסכם נרמול היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, והסחר בין המדינות הגיע לסכום של כ-272 מיליון דולר – כך עדכן היום משרד התקשורת באבו דאבי. כמו כן, אמרו במשרד אמרו כי הסכום צפוי להגיע לכארבעה מיליארד דולר בשנים הקרובות.

שר החוץ גבי אשכנזי שוחח עם מקבילו ההודי סוברהמניאן ג'ישנקר בעקבות הפיצוץ בסמוך לשגרירות ישראל בניו דלהי. שר החוץ ההודי הבטיח כי השלטונות במדינה ערבים לביטחון השליחים הישראלים וימשיכו לפעול בנחישות לאיתור כל המעורבים בפיצוץ. אשכנזי הודה לעמיתו והבטיח שיתוף פעולה מלא וכל עזרה שתידרש מישראל. מאוחר יותר לקח ארגון ג'ייש אל-הינד אחריות על האירוע, והותיר אחריו מכתב בו הובהר כי הנחת המטען היא רק "קדימון" למה שעתיד לבוא.

משרד החוץ של איראן דחה משא ומתן אפשרי חדש באשר להסכם הגרעין שנחתם בין המדינה למעצמות ב-2015, כמו גם את האפשרות שמדינות חדשות יצטרפו אליו. זאת לאחר שאתמול אמר נשיא צרפת עמנואל מקרון שהמו"מ יהיה קשוח מאוד ועליו לכלול גם את סעודיה. מקרון הדגיש בדבריו כי נותר זמן קצר מאוד למנוע מאיראן נשק גרעיני. לדבריו, "יש ללמוד מהטעויות שנעשו ב-2015".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין חתם על הארכת הסכם בקרת הנשק הגרעיני האחרון שנותר עם ארצות הברית, בחמש שנים. לפי הקרמלין, ההארכה תיכנס לתוקף ברגע שוושינגטון ומוסקבה יסיימו כל אחת את ההליכים הדרושים לה. האמנה, שנחתמה ב-2010, אמורה להגביל את שתי המעצמות לפריסה של פחות מ-1,550 ראשי קרב גרעיניים ו-700 טילים ומפציצים היכולים לשגרם, וכן שואפת לפיקוחים הדדיים לטובת אימותה.

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ק סאליבן, אמר כי "ההתמודדות עם משבר הגרעין האיראני המחריף נמצאת גבוה מאוד בסדר העדיפויות שלנו, ככל שהאיראנים מתקרבים יותר ויותר לכך שיהיה להם מספיק חומר בקיע לנשק גרעיני".

באיראן דיווחו הלילה על אזעקות שנשמעו ברחבי הבירה טהרן; כמו כן, דווח על שיבושים בתנועת המטוסים באזור. סגן מושל טהרן אמר לסוכנות הידיעות האיראנית הרשמית "תסנים" כי האזעקות נבעו מתקלה במערכת האזעקות באזור "אזמייש", הסמוך לבירת הרפובליקה האיסלאמית. הוא ציין כי האזעקה כובתה והדגיש כי אין חשש לאירוע ביטחוני במדינה.

שרת החוץ של קוסובו הודיעה על כינון יחסים דיפלומטיים עם ישראל עוד ביום שני הקרוב, חודשים ספורים לאחר ההכרזה על ההסכם שהושג בתיווכו של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ. המדינה הבלקנית הבטיחה אז לפתוח שגרירות בירושלים, ואם תממש את ההבטחה הזו היא תהיה המדינה הראשונה בעלת רוב מוסלמי שתעשה זאת. השרה מליזה הרדינאז'-סטובלה, כינתה את כינון היחסים "רגע היסטורי".

בארצנו, גבר כבן 35 נפצע הערב באורח קשה לאחר שנפגע ככל הנראה משער ברזל שנפל סמוך לאתר בנייה, ברחוב הגדוד העברי בתל אביב. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים "איכילוב" בעיר כשהוא מורדם, מונשם וסובל מחבלת ראש.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture