צילום: מארק ישראל סאלם

כעת בישיבת הממשלה: "הפרת ההנחיות של כלל המגזרים – בלתי נסבלת"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה המתקיימת כעת כי "ההפרות בציבור החילוני והחרדי הן בלתי נסבלות. אנחנו דנים היום על הפעימה השלישית ליציאה מהסגר" • גנץ התייחס לסוגיית נתב"ג: "הישראלים צריכים לשוב לארצם כפי שמדינות אחרות מאפשרות לאזרחיהן"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

בשעה זו מתקיימת ישיבת ממשלה בה דנים ראש הממשלה בנימין נתניהו והשרים אודות הצעדים הבאים אותם יש לנקוט בעניין פתיחת המשק, הדרכון הירוק וסוגיות נוספות העומדות על סדר היום.

עם פתיחת ישיבת הממשלה אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "ההפרות בציבור החילוני והחרדי הן בלתי נסבלות. אנחנו דנים היום על הפעימה השלישית ליציאה מהסגר. רוצים להשתמש בדרכון הירוק לפתיחת המשק. כל העולם מתחרה על החיסונים הללו, אנחנו שוב מביאים את ישראל לראש הרשימה. אנחנו חייבים לדאוג להביא עוד עשרות מיליוני חיסונים, זו משימה עליונה שלקחתי על עצמי", דברי ראש הממשלה.

אחריו דיבר שר הביטחון בני גנץ: "אנחנו צריכים לגרום למצב שישראלים חוזרים הביתה. אין איסור במדינות אחרות לאזרחים לחזור לארצם. אני רוצה שהמתאר שייקבע היום יקודם. גם המורים עבדו קשה גם בתקופת הקורונה. צריך לתת להם את הפיצוי הנאות, ויחד איתם להתקדם קדימה ולצאת לדרך".

שר הביטחון גנץ זעם על כך שהצעה הנכללת בתוכנית הכלכלית – לא עלתה בסופו של דבר על סדר היום: "על מי אתם עושים סיבוב? יש 35 שגרירים שמחכים. יש מינויים שתקועים, יש החלטות רבות שתקועות. תעלו בצורה מסודרת ונדון גם בזה, תפסיקו עם המשחקים. אני חושב שיש לנו בעיה מאוד חמורה בשדה התעופה. יש ועדה ששקלה שיקולים שאני מקווה שהם ענייניים, אבל הדרך היחידה לדעת את זה היא לפרסם את ההחלטות של הוועדה עצמה".

בישיבת הממשלה דנו המשתתפים בנושאים נוספים, ביניהם פרשת זיהום הזפת בחופי ישראל. השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל קראה למשתתפים לדון באפשרות להגדיל את נפח שינוע הנפט הגולמי בקווי קצא"א: "מה שראינו השבוע בחופים באירוע הזפת החמור הוא בזעיר אנפין לעומת כמויות הנפט שעליהן מדובר במקרה של קצא"א. יש לתת דגש להשלכות הפוטנציאליות החמורות לסביבה, שעלולות לשנות את פני האזור במקרה של אסון ולגרום לנזקים בלתי הפיכים", אמרה.

במהלך ישיבת הממשלה אושרה העברת מענק מיוחד של כ-562 מיליון ש"ח לציבור הנכים. יצוין, כי סכום זה מתווסף למיליארד שקלים שהוקצו למטרה זו בשנה שעברה.

בתוך כך, הממשלה החליטה פה אחד להעניק את 'אות המערכה' לחיילי צה"ל ואנשי צד"ל שלקחו חלק בתקופת הלחימה בלבנון בשנים 1982-2000. שר הביטחון בני גנץ הגיב: "כמי שהיה החייל האחרון שיצא מלבנון – מרגיש היום זכות גדולה להעניק הכרה לאלפי לוחמים".

הרמטכ"ל אביב כוכבי אמר כי "זוהי סגירת מעגל ערכית חשובה, וביטוי חשוב לברית האמיצה אשר הייתה מרכיב קריטי במימוש משימותינו ברצועת הביטחון במשך כעשרים שנה. ליבנו היום עם המשפחות השכולות שאיבדו את יקיריהן בשנות הלחימה בלבנון".

גם ועד הפעולה להכרה במערכה ברצועת הביטחון בלבנון ברך על ההחלטה: "מצדיעים למשפחות השכולות, לפצועי צה"ל בגוף ובנפש ולחברינו הלוחמים, שזוכים כעת להערכה ולהוקרה על תרומתם לביטחון ישראל. מעתה והלאה, עם ישראל יתחנך וילמד על גבורתם ומסירותם של דור לוחמים, שפעל במשך 18 שנים במלחמה יומיומית בלבנון".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ביבי הרשע רוצה להרעיל אותנו בחיסון .

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture