הישג לימין: בדרך לפסקת ההתגברות והסדרת ההתיישבות הצעירה

יו"ר הוועדה המסדרת ח"כ מיקי זוהר ניצל את היום האחרון של הוועדה בשליטת הליכוד והעלה שורה של חוקים ימניים • ישראל ביתנו התנגדה אך ימינה ותקוה חדשה תמכה בדרך לחוק פסגת ההתגברות והסדרת ההתיישבות הצעירה • בכחול לבן זועמים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הוועדה המסדרת אישרה פטור מחובת הנחה לחוק להסדרת ההתיישבות הצעירה לאחר שנציגי ימינה, תקווה חדשה וישראל ביתנו תמכו בכך בישיבת הוועדה. 16 מחברי הוועדה תמכו במתן הפטור, ו-13 התנגדו. האישור יאפשר את הבאת החוק להצבעה בכנסת בקריאה טרומית כבר מחר.

בהמשך אושר (ברוב של 17 תומכים מול 15 מתנגדים) פטור מחובת הנחה לחוק פסקת ההתגברות, בתמיכת מפלגות ימינה ותקווה חדשה, אך מול התנגדות מפלגת ישראל ביתנו.

יו"ר הועדה ח"כ מיקי זוהר: "קידום הצעה כזו יאפשר לכנסת לבצע את עבודתה ולא יהיה מצב שבית המשפט העליון יגיד את המילה האחרונה. ההצעה מחזקת אותנו כריבון ואת הכוח של הציבור".

ח"כ זאב אלקין הסביר, "מבחינה עקרונית תומכים ברעיון פסקת התגברות. נוסח החוק שמונח כאן אינו נכון ויש לנו הסתייגויות, אך קידום הרעיון הוא נכון, ולכן נתמוך בו והמשך תמיכתנו תלוי בשינויים שיעשו בו".

מפלגת הציונות הדתית בירכה על אישור הפטור מחובת הנחה לחוק ההתיישבות הצעירה, "גאים בח״כ אורית סטרוק שיזמה ומובילה את קידום החוק. זהו צעד ראשון וחשוב מאוד שיוביל לסיום העוול של עשרות אלפי מתיישבות ומתיישבים".

"אנו קוראים לכל מפלגות הימין לשים בצד את האגו והשנאות האישיות ולהתאחד על בסיס אותם ערכים שהובילו לתמיכה המשותפת בחוק ולהקים ממשלת ימין הומוגנית ומתפקדת שתעשה רק טוב לעם ישראל ולערכי הימין. המתווה קיים. זה אפשרי", הוסיפו.

יו"ר המפלגה, ח"כ בצלאל סמוטריץ', הוסיף, "‏כפי שהתחייבנו, קידום הסדרת ההתיישבות הצעירה בראש מעייננו. זה החוק הראשון שהגשנו והיום החוק קיבל פטור מחובת הנחה – כלומר אפשרות לקידום מזורז. רק ממשלת ימין תקדם את ההתיישבות. אני קורא לחבריי, נפתלי וגדעון, בואו. עם ישראל מצפה מאיתנו לבשורות טובות".

ח"כ מאיר כהן מיש עתיד אמר בדיון כי התקבלה החלטה לפיה "כל אחד שיצביע על פי תפיסת עולמו". זאת, במענה לניסיונות של הליכוד לתקוע טריז בינם לבין אנשי תקווה חדשה וימינה. לדבריו, "אין כאן שום דבר מחייב. לכן, אלקין ואנשים שהם הפלח הימני בממשלה שבעזרת השם תקום – תצביעו על פי תפיסת עולמכם, הגיע הזמן שלא ננעץ אחד בשני". ח"כ זוהר השיב לו: "אני שמח לשמוע את זה, אם תסכימו להכיל את האידאולוגיה הימנית של חבריכם, זה יהיה מבורך".

בכחול לבן תקפו את הליכוד בעקבות הדיון. "המחטף שמבצע מיקי זוהר בשליחות נתניהו בהעלאת עשרות חוקים דורסניים בועדה המסדרת הוא לא אחר מאשר פגיעה בוטה נוספת בסדרי השלטון. חמש שעות לפני סיומו של פקיעת המנדט, נתניהו לא מחמיץ רגע לקדם את טובתו האישית ועושה סיבוב בעניינים ערכיים ומשמעותיים על חשבון הציבור שיסייעו לו בבחירות החמישיות אליהן הוא מוביל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture